AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Har jo fått med meg at det er høye strømpriser ogsånn.. synes bare det var i overkant mye.. Kjellerleilighet, ca 80kvm, strøm og nettleie totalt lagt sammen 2600kr ca.. 1 voksen og en 10-åring.. Eller må jeg bare innse at så høye regninger vil det være disse månedene.. Anonymkode: 2cf8d...948 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Jeg har hørt at det er ca 5 ganger så høye strømpriser nå som til vanlig. Kontakt strømselskapet ditt, så får du riktig svar. Anonymkode: 30685...cd6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Har ikke fått regning ennå, men veldig spent 😳 Anonymkode: 3215c...da1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Gruer meg... Blir sikkert 3000 med nettleien... Griske strømselskap!!! Anonymkode: 1065a...99e 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Jeg har ikke fått strømregningen ennå, men har sett på prøveavregningen. Den var under budsjettert. Anonymkode: f230c...d38
Leo Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Hvis dere fyrer utelukkende med strøm så hørtes ikke 2.600 kroner på 80 kvm. avskrekkende ut. Et godt tips er å legge sammen strømregningene for ett år om gangen (Varianter over denne funksjonen finnes så vidt jeg vet på "Min Side" hos de fleste strømleverandører) og sette av dette beløpet delt på 12 hver måned. I sommer var strømmen tilnærmet gratis og hvis man hadde gjort dette da så ville man ha hatt oppsparte midler å tære på nå i stedet for å sitte og gremme seg over denne måneden (Og sikkert den nestes) høye regning. Hvis man samtidig følger med på om man bruker mer eller mindre strøm en vanlig så slipper man også kjedelige overraskelser. (Som jeg fikk da det viste seg at vi hadde en stor fryser som var i stykker og som gikk kontinuerlig og derfor trakk uhorvelige mengder strøm). 8
Gjest Bet-t-ina Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Hos oss er den tredoblet, sammenlignet med strømprisene fra samme måned i fjor.
Guidet Kvinne Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Leo skrev (Akkurat nå): Hvis dere fyrer utelukkende med strøm så hørtes ikke 2.600 kroner på 80 kvm. avskrekkende ut. Et godt tips er å legge sammen strømregningene for ett år om gangen (Varianter over denne funksjonen finnes så vidt jeg vet på "Min Side" hos de fleste strømleverandører) og sette av dette beløpet delt på 12 hver måned. I sommer var strømmen tilnærmet gratis og hvis man hadde gjort dette da så ville man ha hatt oppsparte midler å tære på nå i stedet for å sitte og gremme seg over denne måneden (Og sikkert den nestes) høye regning. Hvis man samtidig følger med på om man bruker mer eller mindre strøm en vanlig så slipper man også kjedelige overraskelser. (Som jeg fikk da det viste seg at vi hadde en stor fryser som var i stykker og som gikk kontinuerlig og derfor trakk uhorvelige mengder strøm). Jeg gjør som deg, legger sammen strømregningen over året og deler på 12, det samme gjør jeg for alle andre regninger som ikke kommer månedlig. Men nå sprakk budsjettet litt og jeg må spe på, for strømmen jeg må betale i februar er rekordhøy og over mitt årsbudsjett fra i fjor. Jeg fikk 2400 på 80 kvadrat, forresten. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 Min ligger på rundt 1000-1200 kr ink nettleie. Har dårlig isolert enebolig. Kun en varmepumpe og varmekabler på bad. Ca 120 kvm. Syns ikke det er så ille Anonymkode: 77872...e78
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har hørt at det er ca 5 ganger så høye strømpriser nå som til vanlig. Kontakt strømselskapet ditt, så får du riktig svar. Anonymkode: 30685...cd6 Det er vel heller det at vi har hatt usedvanlig lave strømpriser i lengre tid. Anonymkode: f8a90...0de 2
Leo Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 Guidet Kvinne skrev (18 minutter siden): Jeg gjør som deg, legger sammen strømregningen over året og deler på 12, det samme gjør jeg for alle andre regninger som ikke kommer månedlig. Men nå sprakk budsjettet litt og jeg må spe på, for strømmen jeg må betale i februar er rekordhøy og over mitt årsbudsjett fra i fjor. Jeg fikk 2400 på 80 kvadrat, forresten. Ja, men det er bedre at det sprekker litt enn mye Jeg bruker gjennomsnittsforbruk og pris over flere år og da stemmer det overraskende bra. Strømmen er dyrere enn den har vært på en god stund og det er kaldt, men det er ikke så skrekkelig forferdelig som media vil ha det til 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 1800 kr for et hus på neste 200 kvm. Anonymkode: 3f67c...dff
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 Ca samme som vanlig. 1000kr, gammelt, dårlig isolert rekkehus på 150kvm. Bruker prismatch, så betaler kun nettleie😅 Anonymkode: f0a57...43d
Guidet Kvinne Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 Leo skrev (3 minutter siden): Ja, men det er bedre at det sprekker litt enn mye Jeg bruker gjennomsnittsforbruk og pris over flere år og da stemmer det overraskende bra. Strømmen er dyrere enn den har vært på en god stund og det er kaldt, men det er ikke så skrekkelig forferdelig som media vil ha det til Nei, helt enig. Jeg er mest sur for at jeg ikke har tatt nok høyde for så dyr strøm. Må endre exelarket mitt.
Aragorn ll Elessar Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 Nei mine strømregninger er ikke spesielt høye. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #16 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har jo fått med meg at det er høye strømpriser ogsånn.. synes bare det var i overkant mye.. Kjellerleilighet, ca 80kvm, strøm og nettleie totalt lagt sammen 2600kr ca.. 1 voksen og en 10-åring.. Eller må jeg bare innse at så høye regninger vil det være disse månedene.. Anonymkode: 2cf8d...948 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min ligger på rundt 1000-1200 kr ink nettleie. Har dårlig isolert enebolig. Kun en varmepumpe og varmekabler på bad. Ca 120 kvm. Syns ikke det er så ille Anonymkode: 77872...e78 AnonymBruker skrev (15 timer siden): 1800 kr for et hus på neste 200 kvm. Anonymkode: 3f67c...dff Skjønner ikke hvorfor noen har så lave regninger i forhold til andre🤔 Anonymkode: 5a4f5...9a8 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #17 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har jo fått med meg at det er høye strømpriser ogsånn.. synes bare det var i overkant mye.. Kjellerleilighet, ca 80kvm, strøm og nettleie totalt lagt sammen 2600kr ca.. 1 voksen og en 10-åring.. Eller må jeg bare innse at så høye regninger vil det være disse månedene.. Anonymkode: 2cf8d...948 Nå i februar er strømmen mye dyrere enn i desember og januar som du har regning for nå, så den regningen som kommer i mars blir ikke morsom😱 Anonymkode: 5a4f5...9a8 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #19 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ca samme som vanlig. 1000kr, gammelt, dårlig isolert rekkehus på 150kvm. Bruker prismatch, så betaler kun nettleie😅 Anonymkode: f0a57...43d Så med prismatch er strømmen altså gratis😂? Anonymkode: c088e...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #20 Skrevet 5. februar 2021 Her har strømmen vert mere enn dobbelt så høy i det siste, i går var den 6× normalen og i nabokommunen blir det oppfordret til å ikke lade elbiler på morgenen før jobb. Over 2,50 per kmw er mye. Anonymkode: 24edf...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå