AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Trenger råd! Går igjennom mitt livs verste brudd. Han gjorde det slutt, men hadde tydelig kjærlighetssorg og angret, likevel mente han at det var riktig ettersom fremtidene våre går hver vår vei (stor avstand). Han virket tilsynelatende knust slik som meg. I følge felles venner stengte han seg helt inne, han gjorde ingenting annet enn å dra på jobb, var offline, og hørte på trist musikk på Spotify. Allerede en uke etter bruddet var han på tinder, og jeg så han begynte å følge et par jenter fra tinder på instagram, og det stakk i hjertet at han i det hele tatt kunne tenke på andre jenter. Etter to uker hadde han tydelig begynt å prate med en av de. Den uka unfollowed han meg. Etter fire uker sendte jeg en melding fordi det var så vondt å ikke vite noe om hvordan han hadde det eller noe. Han svarte meg hyggelig og pratsomt, men tydelig uinteressert fordi etter å ha svart på mine meldinger og vi hadde pratet høflig var samtalen over, og jeg hørte aldri noe etter. Nå har det gått en uke til uten å høre noe, og han er veldig aktiv på sosiale medier, og jeg ser på snapscoren at han snapper mye med det jeg tror er hun jenta jeg mistenker at han prater med. Jeg vet at de aldri har møttes, og de er ikke venner på facebook. Trodde ikke man fant en god match på tinder så fort, men han har holdt praten gående med henne mye lenger enn jeg hadde forespeilet. Det virker som han oppriktig liker henne, og ved å prate med henne har fullstendig glemt meg. Vil gjerne slippe kommentarer som "slutt, kom deg videre" osv. Skjønner at mange mener det, men ønsker heller konstruktive svar på det jeg faktisk lurer på her. Vi var sammen i 5 år, og det har bare vært slutt i fem uker, så det er helt naturlig at jeg er litt panisk og redd. Spørsmålet mitt går til dere menn, men kvinner kan også gjerne komme med erfaringer: Skal det virkelig så lite til før kjærlighetssorgen går over, at man bare prater med noen fra tinder i noen uker som man aldri har møtt? Føler man seg mye bedre av det? Lurer veldig på hvordan dette foregår for menn, fordi tanken på å snakke med andre menn for meg er helt uinteressant, og kjærlighetsrelasjon til ny mann gjør meg kvalm.. Anonymkode: b3ec6...30f
Revenmann29 Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger råd! Går igjennom mitt livs verste brudd. Han gjorde det slutt, men hadde tydelig kjærlighetssorg og angret, likevel mente han at det var riktig ettersom fremtidene våre går hver vår vei (stor avstand). Han virket tilsynelatende knust slik som meg. I følge felles venner stengte han seg helt inne, han gjorde ingenting annet enn å dra på jobb, var offline, og hørte på trist musikk på Spotify. Allerede en uke etter bruddet var han på tinder, og jeg så han begynte å følge et par jenter fra tinder på instagram, og det stakk i hjertet at han i det hele tatt kunne tenke på andre jenter. Etter to uker hadde han tydelig begynt å prate med en av de. Den uka unfollowed han meg. Etter fire uker sendte jeg en melding fordi det var så vondt å ikke vite noe om hvordan han hadde det eller noe. Han svarte meg hyggelig og pratsomt, men tydelig uinteressert fordi etter å ha svart på mine meldinger og vi hadde pratet høflig var samtalen over, og jeg hørte aldri noe etter. Nå har det gått en uke til uten å høre noe, og han er veldig aktiv på sosiale medier, og jeg ser på snapscoren at han snapper mye med det jeg tror er hun jenta jeg mistenker at han prater med. Jeg vet at de aldri har møttes, og de er ikke venner på facebook. Trodde ikke man fant en god match på tinder så fort, men han har holdt praten gående med henne mye lenger enn jeg hadde forespeilet. Det virker som han oppriktig liker henne, og ved å prate med henne har fullstendig glemt meg. Vil gjerne slippe kommentarer som "slutt, kom deg videre" osv. Skjønner at mange mener det, men ønsker heller konstruktive svar på det jeg faktisk lurer på her. Vi var sammen i 5 år, og det har bare vært slutt i fem uker, så det er helt naturlig at jeg er litt panisk og redd. Spørsmålet mitt går til dere menn, men kvinner kan også gjerne komme med erfaringer: Skal det virkelig så lite til før kjærlighetssorgen går over, at man bare prater med noen fra tinder i noen uker som man aldri har møtt? Føler man seg mye bedre av det? Lurer veldig på hvordan dette foregår for menn, fordi tanken på å snakke med andre menn for meg er helt uinteressant, og kjærlighetsrelasjon til ny mann gjør meg kvalm.. Anonymkode: b3ec6...30f Trur nok han finner noen andre for å prøve å bryte det mønsteret han er i. Følelser er ikke bare å slå av, om han faktisk har følelser for deg enda så er dette sikkert en mur for å prøve å glemme deg. Det er tungt, men sånn er livet. Jeg vet du ikke ville ha dette svaret som jeg gir nå, men igjen, føler at det faktisk er det eneste jeg kan si. Gå videre med livet og heller fokuser på noe annet istedentfor noe som er borte. Du kommer til å bli mye bedre raskere om du klarer å glemme han. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Ikke mann, men.... Jeg var den som blei dumpa for snart 2 år sia. Jeg blei da ikke lei meg, men sint, og 2 uker etterpå var jeg allerede på prat med andre menn. 2 mnd etterpå hadde jeg ny kjæreste (som jeg er sammen med i dag). Min eks, som gikk, har visstnok tatt bruddet tungt og er fortsatt singel såvidt jeg vet. Anonymkode: c792a...ac8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Høres ikke ut som han var så forelsket i deg. Er man virkelig glad i noen, så betyr ikke avstand noe. Tipper det var dårlig samvittighet og gammel vane, ikke kjærlighetssorg, han følte på. Anonymkode: ec66a...f86
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høres ikke ut som han var så forelsket i deg. Er man virkelig glad i noen, så betyr ikke avstand noe. Tipper det var dårlig samvittighet og gammel vane, ikke kjærlighetssorg, han følte på. Anonymkode: ec66a...f86 Vi holdt ut langdistanseforhold i seks år, så tror han har vært forelsket i meg jo. Men var ingen fremtid hvor avstanden ville ta slutt, og til slutt mente han at det fornuftige var å gå fra hverandre Anonymkode: b3ec6...30f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi holdt ut langdistanseforhold i seks år, så tror han har vært forelsket i meg jo. Men var ingen fremtid hvor avstanden ville ta slutt, og til slutt mente han at det fornuftige var å gå fra hverandre Anonymkode: b3ec6...30f Har dere barn? Anonymkode: c792a...ac8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Menn er jo forskjellige, akkurat som kvinner. Men jeg tror også flere menn er flinkere til å "flytte" tankene. Det er jo en stereotyp at menn ikke kan multitaske, og det handler om å holde fokus på noe. Når du retter oppmerksomheten ett sted, retter du den dit, og legger annet til side. Og dersom han er konsekvent, har han bestemt seg for å kutte kontakt og ikke følge med på hva du driver med. Det gjør det lettere for ham å komme seg videre. Det er umulig å si akkurat hva din ekskjæreste tenker. Men dersom det var han som gjorde det slutt, så har det vært i tankene hans en stund, og det betyr som regel at han ligger litt "foran" deg i tidsløypen, mtp. å komme seg videre. Anonymkode: 9c958...be0 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 https://www.urbandictionary.com/define.php?term=rebound Han bruker jente nummer 2 (3 og 4) for å glemme deg og komme seg videre. Når man beslutter seg å gå videre i livet så skal man aldri snu seg tilbake. Kommer man seg fortere over et forhold enn det en kvinne gjør? Tja, si det. Kjenner til damer som kommer seg over i løpet av to-tre dager over eksen ser det ut som og så kjenner jeg en som brukte to år på å bryte med en kjæreste. Anonymkode: 4a40a...dd1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 Den enkleste måten å komme seg over noen, er å komme seg under noen andre. Anonymkode: 59cc9...aac 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kommer man seg fortere over et forhold enn det en kvinne gjør? Tja, si det. Kjenner til damer som kommer seg over i løpet av to-tre dager over eksen ser det ut som og så kjenner jeg en som brukte to år på å bryte med en kjæreste. Anonymkode: 4a40a...dd1 Tror ikke det er så store forskjeller på kjønnene i denne sammenhengen. Det kan se ut til at den som velger å gå er tilnærmet klar til å gå videre umiddelbart, i mange tilfeller. Anonymkode: 59cc9...aac 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har dere barn? Anonymkode: c792a...ac8 Nei Anonymkode: b3ec6...30f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei Anonymkode: b3ec6...30f Ok. Men hvorfor var det få utsikter til å flytte nær hverandre etter 6 år? Anonymkode: c792a...ac8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Men hvorfor var det få utsikter til å flytte nær hverandre etter 6 år? Anonymkode: c792a...ac8 Jobbårsaker dessverre 😕 Anonymkode: b3ec6...30f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 Føler det er veldig individuelt, både hos damer og menn. Begge exene mine har brukt år på å komme over meg, til den grad det ble irriterendes. Dumpa han ene i 2015 og han sender meg enda meldinger i ny og ned kjempe irriterende. Anonymkode: 82b63...8ca
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi holdt ut langdistanseforhold i seks år, så tror han har vært forelsket i meg jo. Men var ingen fremtid hvor avstanden ville ta slutt, og til slutt mente han at det fornuftige var å gå fra hverandre Anonymkode: b3ec6...30f Har vært, ja, jeg snakker om nå i det siste. Anonymkode: ec66a...f86
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 Kanskje han mentalt hadde vært ute av forholdet mye tidligere enn da han faktisk gjorde det slutt med deg? At han på en måte har forberedt seg i lang tid, og derfor lettere går videre nå? Anonymkode: 7d01f...25c 2
HanRuler Skrevet 7. februar 2021 #17 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 18.52): Spørsmålet mitt går til dere menn, men kvinner kan også gjerne komme med erfaringer: Skal det virkelig så lite til før kjærlighetssorgen går over, at man bare prater med noen fra tinder i noen uker som man aldri har møtt? Føler man seg mye bedre av det? Mye bedre? Nei, for enten han innrømmer det eller ikke så kommer tankene ofte tilbake på deg og dere selv om han nå gjør sitt for å gå videre. Men føles det bedre? Ja, absolutt. Han savner oppmerksomhet og bekreftelse. Du var den som ga han det inntil nylig. Som andre påpeker så kan han ha kommet lengre i prosessen enn deg, slags tjuvstart, men det som sies er at vi menn får sorgen mye senere enn dere kvinner. Av erfaring så stemmer det temmelig bra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå