Gå til innhold

Hvilken dagligvarekjede handler du mest?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor har jeg sagt at flertallet av nordmenn ikke handler i billigbutikkene? Jeg har sagt at ikke alle er opptatt av å bruke minst mulig penger på mat. Om de handler i billigbutikker er det i mange tilfelle fordi det er praktisk. 

Anonymkode: 20283...514

Jeg har heller ikke påstått at Nordmenn bruker minst mulig på mat. Jeg sier at Nordmenn handler der varene de skal ha er billigst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Jeg har heller ikke påstått at Nordmenn bruker minst mulig på mat. Jeg sier at Nordmenn handler der varene de skal ha er billigst.

Jeg er tydeligvis nordmann jeg da siden jeg overhodet ikke bryr meg om hvor det jeg skal ha er billigst.

Anonymkode: 20283...514

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker Kiwi/Rema av lavpriskjedene, men dessverre så har vi Prix og Spar som nærbutikker. I helgene handler vi alltid på Meny pga. enkelte av varene de har der. Jeg jobbet i Meny i mange år så jeg er litt for godt vant :ler2:

Anonymkode: 27971...596

Skrevet
Brunello skrev (31 minutter siden):

Nå sitter vi vel ikke og jobber. Jeg har også ganske mye høyere presisjon i jobben enn på kvinneguiden.

Skjønner ikke at du gidder å argumentere mot at flertallet av nordmenn handler mest i billigbutikker. Det er beviselig slik når man ser antall butikker.

Jeg nekter ikke for at noen handler alt på Meny eller bensinstasjon, men de aller fleste handler mest i billigbutikkene.

Her jeg bor er det stikk motsatt, men slike som deg evner jo ikke å skjønne at du tar feil.

Skrevet

Coop Mega. Liker ikke Kiwi her jeg bor, så betaler heller litt ekstra for bedre utvalg og større butikk

Anonymkode: 71a8c...ff6

• Liker 1
Skrevet
Kjetil E skrev (2 timer siden):

Her jeg bor er det stikk motsatt, men slike som deg evner jo ikke å skjønne at du tar feil.

Jeg evner å forstå. FortEll hvor du bor, så skal jeg finne regnskapstall og dokumentere.

Skrevet

Kiwi, fordi den er nærmest der vi bor. For oss har beliggenhet alt å si, kjempedeilig med en butikk rett utenfor døren omtrent. Synes også at Kiwi er den billigste dagligvarebutikken. 

Anonymkode: 4a440...faf

Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Jeg evner å forstå. FortEll hvor du bor, så skal jeg finne regnskapstall og dokumentere.

Som andre påpeker ikke stemmer slik du vil. Men du er jo totalt blåst i hodet, og nekter å inse at du tar feil.

• Liker 1
Skrevet

Veksler mellom Kiwi og Rema. En sjelden gang er jeg innom Coop også, men ikke særlig ofte, fordi de er mye dyrere.

Av de to billigkjedebutikkene jeg bruker, liker jeg Kiwi best, fordi Rema-butikken ofte er litt skitten. Alt fra panteautomaten til melkedisken (gulvet der inne f.eks) kan være møkkete.

Skrevet

99 % Meny 

Anonymkode: dec10...3d4

• Liker 1
Skrevet

Kiwi. For det er den nærmeste, og vi har ikke bil (sentralt i Oslo). 

Har faktisk alltid bodd nærme en kiwi, så det har alltid vært der jeg handler mest. 

Anonymkode: 0614e...ec2

Skrevet

Coop Marked. Norges dyreste dagligvarekjede.

Skrevet
Kjetil E skrev (15 timer siden):

Som andre påpeker ikke stemmer slik du vil. Men du er jo totalt blåst i hodet, og nekter å inse at du tar feil.

Ca. 70% av dagligvarene som selges i Norge selges av lavpris supermarkeder. De siste 30% fordeler seg på supermarkeder, små landhandler og netthandel. Det er tall fra matvarebransjen. Meny har 10,4 % (2019) markedsandel. I de store byene er nok den noe høyere. Hvordan forklarer du de tallene til fordel for din påstand?

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (45 minutter siden):

Ca. 70% av dagligvarene som selges i Norge selges av lavpris supermarkeder. De siste 30% fordeler seg på supermarkeder, små landhandler og netthandel. Det er tall fra matvarebransjen. Meny har 10,4 % (2019) markedsandel. I de store byene er nok den noe høyere. Hvordan forklarer du de tallene til fordel for din påstand?

Er det du vil vi skal TRO. Og er sur fordi vi gjennomskuer LØGNENEN dine. Løgner du slenger ut av deg og ikke tåler at folk gjennomskuer deg.

Skrevet
Brunello skrev (53 minutter siden):

Du har selvsagt helt rett. Men det visste du nok fra før.

Skrevet
Kjetil E skrev (11 minutter siden):

Er det du vil vi skal TRO. Og er sur fordi vi gjennomskuer LØGNENEN dine. Løgner du slenger ut av deg og ikke tåler at folk gjennomskuer deg.

Hva slags løgner? Dette er tall man finner ved å Google, så du kan prøve selv. Skjønner heller ikke hvorfor du tviler på at nordmenn flest handler Sopps spaghetti, Tine Melk, Mills kaviar, Grandiosa, Heinz Ketchup og mye mer der det er billigst. Og fersk fisk og kjøtt der det er best. For de aller fleste betyr dagligvarehandling at de kjører til butikken. Da velger man billigste butikk i uka selv om den er et par minutter lengre unna. Og omvendt i helga. Da kjører man gjerne litt lenger, gjerne til et senter, det bedre matbutikk og polet er. 
Og helt til slutt: Jeg har aldri sagt at det ikke finnes folk som ikke utelukkende handler på meny. Bor du midt i byen / på toppen av butikken, og har Meny rett utenfor stuedøra vil noen utelukkende handle der. Antakelig mest godt voksne uten barn. 

• Liker 2
Skrevet
Kjetil E skrev (27 minutter siden):

Hva er løgnene her?

Skrevet
Brunello skrev (11 minutter siden):

Hva slags løgner? Dette er tall man finner ved å Google, så du kan prøve selv. Skjønner heller ikke hvorfor du tviler på at nordmenn flest handler Sopps spaghetti, Tine Melk, Mills kaviar, Grandiosa, Heinz Ketchup og mye mer der det er billigst. Og fersk fisk og kjøtt der det er best. For de aller fleste betyr dagligvarehandling at de kjører til butikken. Da velger man billigste butikk i uka selv om den er et par minutter lengre unna. Og omvendt i helga. Da kjører man gjerne litt lenger, gjerne til et senter, det bedre matbutikk og polet er. 
Og helt til slutt: Jeg har aldri sagt at det ikke finnes folk som ikke utelukkende handler på meny. Bor du midt i byen / på toppen av butikken, og har Meny rett utenfor stuedøra vil noen utelukkende handle der. Antakelig mest godt voksne uten barn. 

Masse unge både med og uten barn, men det passer ikke inn i bildet DU har dannet deg oppi hodet ditt. Og hvis det bare er basisvarer du skal handle så skal det ikke være så lange avstandsforskjell før den vinninga går opp i spinninga totalt sett. Forutsatt at du ikke skal handle store mengder basisvarer.

Skrevet

Rema og Meny. Liker Kolonihagen-merket som de har hos Rema. 

Anonymkode: 3f5f7...472

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 0.24):

Så meny er flinkere til å ta inn ungdommer enn andre dagligvarekjeder? Det er veldig positivt!

Anonymkode: 00cbf...ee8

På en annen side går det ut over litt eldre arbeidstakere som kanskje trenger en jobb mer enn hjemmeboende ungdom i disse tider. Meny tar nok ikke inn ungdom for å være snille, men fordi de kan betale dem mindre. 

Anonymkode: 3f5f7...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...