Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=287066
Nala Skrevet 17. august 2005 #3 Skrevet 17. august 2005 Er det mulig?? Stakkars jenta da. Skjønner godt at hun ble opprørt.
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2005 #4 Skrevet 17. august 2005 (endret) vet ikke om jeg skal le eller gråte. Når skal disse (mann)folka begynne å ta seg sammen? Hvis sms-msn-cybersex får fortsette å utfolde seg i denne trenden så kommer det nok en motreaksjon fra samfunnet snart, folk må skjønne at vi er på feil spor for tiden. Jo før jo heller for min del. Endret 17. august 2005 av soleil~noir
harpiene Skrevet 17. august 2005 #5 Skrevet 17. august 2005 Stakkars jente. Uansett hva som skjer med den faren, om han blir dømt eller ikke.......... Regner med at det blir en stund før han blotter seg igjen.
LilleBille Skrevet 17. august 2005 #6 Skrevet 17. august 2005 Stakkars jente -- men det er vel ikke bare msn som er problemet her.
philippa starck Skrevet 17. august 2005 #7 Skrevet 17. august 2005 Vet ikke om jeg skal le eller grine! Det må forresten være en like kjedelig opplevelse for dem begge to.
Gjest 1111 Skrevet 17. august 2005 #8 Skrevet 17. august 2005 Huff, det må være ubehagelig for jenta. Eller kanskje til og med begge parter, hvis det faren sier stemmer, at han trodde han chattet med noen andre. Uansett - faren har vel fått seg en lærepenge nå; å ikke vise understellet via webcam.
Gjest Piper Skrevet 17. august 2005 #9 Skrevet 17. august 2005 Stakkars jente. Og til dere som ikke vet om dere skal le eller grine, er dette egentlig noe å le av? Hvordan kan man si at man vurderer å le av noe slikt? Sykt spør dere meg
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2005 #10 Skrevet 17. august 2005 Han budre blitt satt i gapestokk, eller ledd ut offentlig. I likhet med andre blottere og perverse folk som plager andre, om det nå er via nettet eller i real life. De blir jo ikke straffet nok på andre måter, kanskje dette er veien å gå? Jeg skal gjerne være den første til å le!
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2005 #11 Skrevet 17. august 2005 Jeg klarer ikke å fatte å begripe hva som får eldre mannfolk til å lete opp ungjenter på nettet for så å blotte seg for dem. Jeg blir så forbanna av slike Og det som er aller aller mest tragisk er at de selv ikke skjønner at de har en feilkobling i hodet et sted
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2005 #12 Skrevet 17. august 2005 Jeg fatter ikke hvordan han kan la sin tretten år gamle datter gå på msn når han vet hva slags folk man kan finne der.
Gjest Pedagogen Skrevet 17. august 2005 #13 Skrevet 17. august 2005 Hm... jeg forstår problemer med å chatte med folk du egentlig ikke vet hvem er. Mange kan uheldigvis finne både søsken, foreldre barn eller ektefeller på slik måte om man gir seg ut på hva som helst. Greit nok at mannen kan påberope seg at han ikke visste det var datteren, men hva i f**n i h*****e hadde han med å chatte med en trettenåring i utgangspunktet! Utgi seg selv for å være 17 og i tillegg vise kjønnsorganet. Ingen normale voksne menn gjør det. Og hadde det vært datteren min så hadde jeg klikka. Hun hadde jo chattet med han flerer ganger, og han hadde flere ganger vist kjønnsorganet sitt, det var bare den siste gangen hun forstod hvem det var. Men som Tex sier, så hadde ikke min datter på tretten fått chatte (ikke uten tilsyn eller på godkjente steder eller "personer").
Gjest Violetta Skrevet 17. august 2005 #14 Skrevet 17. august 2005 Det måtte jo skje før eller siden, slik ting utvikler seg. Men lærer folk at ungene ikke kan bruker internett uten tilsyn? Nei det kan jeg aldri tenke meg...
Gjest seroxata Skrevet 17. august 2005 #16 Skrevet 17. august 2005 shiit, lite hyggelig situasjon det der!!
Bønna Skrevet 18. august 2005 #17 Skrevet 18. august 2005 Jeg fatter ikke hvordan han kan la sin tretten år gamle datter gå på msn når han vet hva slags folk man kan finne der. ← Så spørs det jo da om man ikke gjør barna sine en bjørnetjeneste ved å skjerme dem fra den farlige verden de før eller senere selv må forholde seg til. Dessuten har du ingen kontroll med hva datteren din gjør på skolens eller venninners datamaskiner. Lær henne heller gode sjatte-vaner. Det tror jeg er mye bedre. Sjatt som kommunikasjonsform mellom ungdom begynner jo nå også å bli ganske vanlig. Så de som ikke har tilgang til sjatt fordi foreldrene deres nekter dem dette, kan ha lett for å bli sosialt isolert. MSN brukes jo faktisk også en del i næringslivet som jobbkommunikasjon. Så når de skal ut på arbeidsmarkedet har de som er nybegynnere med sjatting et dårligere utgangspunkt enn de som har mye erfaring med dette fra før av. MSN er heller ikke så skummelt som andre sjatte-programmer, fordi sjattingen foregår kun mellom forhåndsgodkjente kontakter. Med MSN kan ingen se at du er på nett eller sende deg meldinger uten at du har forhåndsgodkjent dem som kontaktpersoner. Det er to år siden Microsoft sperra tilgangen til å bruke MSN for å delta i slike åpne sjatt-grupper som den avisartikkelen referer til, der hvor faren hadde presentert seg selv som en 17 år gammel gutt.
Bønna Skrevet 18. august 2005 #18 Skrevet 18. august 2005 Og det som er aller aller mest tragisk er at de selv ikke skjønner at de har en feilkobling i hodet et sted ← Er ikke det innlysende at en som har en feilkobling ikke skjønner dette selv? Hun skjønner jo ikke det før hun eventuelt har fått retta opp feilkoblingen. Det ligger jo liksom i feilkoblingens natur, det da.
~sikka~ Skrevet 18. august 2005 #19 Skrevet 18. august 2005 Sjatt som kommunikasjonsform mellom ungdom begynner jo nå også å bli ganske vanlig. Så de som ikke har tilgang til sjatt fordi foreldrene deres nekter dem dette, kan ha lett for å bli sosialt isolert. Sjatt?? Hvis du absolutt skal skrive ett engelsk ord på norsk kan du ihvertfall skrive det som det uttales. Heller SjÆtt eller noe.
Bønna Skrevet 18. august 2005 #20 Skrevet 18. august 2005 Sjatt?? Hvis du absolutt skal skrive ett engelsk ord på norsk kan du ihvertfall skrive det som det uttales. Heller SjÆtt eller noe. ← Godt forslag. Jeg skal huske på det til neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå