AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Jeg benytter meg ofte av Apotek1s klikk og hent ordning etter at jeg oppdaget at nettprisene er lavere enn om du handler samme vare fysisk på apoteket. Apoteket er nærmere der jeg bor enn Posten, og når klikk og hent i tillegg er gratis gidder jeg ikke bestille på nett for så å måtte vente flere dager på å hente varene på Posten. Siste halvåret har jeg merket meg at ihvertfall 3 ulike ansatte oppfører seg snurt når jeg kommer for å hente varene. De er allerede betalt så alt som må gjøres av den ansatte er å hente varene og gi dem til meg etter at jeg har legitimert meg. Jeg smiler og utviser normal folkeskikk (føler jeg må poengtere dette siden dette tross alt er Kg 😉). Nevnte dette tilfeldigvis for to venninner og de opplever det på samme måte. Den ene hadde fått kommentaren "Vi har salg i butikken også altså" - det er muligens sagt for å opplyse om noe de kanskje trodde hun ikke var kjent ved, men alle 3 føler at de ansatte blir sure for at vi ikke betaler på apoteket. Får ikke de ansatte salgene som klikk og hent bestillinger genererer eller hva? Jeg jobber for en større kjede som også har nettbutikk og der får butikken som er nærmest kundens adresse dette salget registrert på seg. Trodde kanskje dette var noe som andre butikker også drev med. Er vi bare uheldige med vårt lokale apotek eller opplever andre dette også? Anonymkode: 6e5d6...101
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Så unødvendig av dem. Jeg har ikke benyttet meg av det, for jeg har ikke apotek1 nærmest, men jeg ville GJERNE ha gjort det. Jeg er kronisk syk, og sliter faktisk med å stå oppreist lenge av gangen. Mange apotek har ikke stoler, og det er et problem for meg. Om jeg bare kunne klikket og hentet hadde det løst mye for min del, nå må jeg aktivt dra når det er få folk og håpe det ikke er kø. Jeg tror jeg hadde svart dem og sagt "jeg liker å være effektiv nå i disse tider, trodde dere også satte pris på det? " Du betaler jo til kjeden uansett. Anonymkode: a8523...f4d 8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Merkelig at du sier det for har også opplevd at de virker litt irritert når jeg ha brukt tjenesten, men jeg har betalt vanlig pris. hun ene dama skjønte først ikke hva jeg mente når jeg sa jeg skulle hente medisiner jeg hadde bestilt via nettsiden dems. Anonymkode: 556f7...338 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Kan ikke svare for de ansatte, men det er jo utrolig greit i korona tider å ha alt bestilt på forhånd og bare måtte hente det. Da blir det minimal med kontakt mellom deg og andre mennesker. Kort opphold i butikken. Noe av det mest smittevennlige som er spør du meg 😄 Og ikke minst veldig enkelt og greit 😄 Anonymkode: c7bf5...e1a 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 De er kanskje redde for jobbene sine.... Anonymkode: 8c01c...411 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Apotekene vil tape omsetning til Apotera og Farmasiet, men de vil aldri tape helt fordi på apotektet kan du hente noe med en gang, og slipper og venter. Jeg liker å bestille på forhånd slik at tid ikke betyr noe, bare laveste pris. Anonymkode: 45081...688
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Er du sikker på at disse ansatte ikke er sure ellers også? Det kan jo være at det ikke har noe med Klikk og hent å gjøre i det hele tatt, menneskeheten har jo en fin tendens til å gi serviceansatte gode grunner til å være sure.. Anonymkode: 3fe39...cfd 8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Jeg tviler på at de bryr seg om dette. Ansatte i apotek blir ikke påvirket fra eller til om folk handler klikk og hent eller i butikk. Det er som dere sier bare for oss å hente varen. De er kanskje sure av andre grunner? (Eller ikke sure i det hele tatt, man bare tolker det slik) Kanskje bare spesielt for akkurat de du har møtt , ellers er det nok ikke noen grunn til at de skal ha no i mot dette. Anonymkode: e7dd8...007 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 Jeg gjør alltid dette, er jo helt fantastisk at du får mye lavere pris og noen pakker det klart for deg. Skjønner ikke at folk gidder å handle vanlig der😂 Har ikke merket at de som jobber der er noe surere enn de vanligvis er, da. Anonymkode: 15ab3...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 Klikk og hent er ikke spesielt populært for dem, da de mister salget på deg du egentlig skulle ha, pluss de mister muligheten for mersalg (de ansatte blir målt på salg, Og har en ansatt lavt salg og lavt mersalg så blir det tatt opp på medarbeidersamtaler og man risikerer advarsel....) Anonymkode: fff18...651 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Apotekene vil tape omsetning til Apotera og Farmasiet, men de vil aldri tape helt fordi på apotektet kan du hente noe med en gang, og slipper og venter. Jeg liker å bestille på forhånd slik at tid ikke betyr noe, bare laveste pris. Anonymkode: 45081...688 De taper nok en del, men jeg forsøkte farmasiet en gang for mine faste medisiner, og det var faktisk dyrere enn mitt lokale apotek (husker ikke hvilket apotek det er, men er større kjede). Det var kjekt nok å få medisinene levert på døra, men f. eks. en boks med paracet (på resept) kostet fem kroner mer på farmasiet. Ikke voldsom prisforskjell, men blir jo noen prosent. En annen av mine medisiner, som er relativt dyr, var over det over 50 kroner forskjell på (den koster ca. 600 til vanlig). Skal teste apotek1s henteløsning neste gang, det blir spennede å se om jeg opplever det samme som TS. Høres uhørt ut å oppføre seg sånn, lurer på hvordan jeg reagerer om de sier noe ala "vi har også itsalg i butikken altså". Anonymkode: ce8c0...a9d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Apotekene vil tape omsetning til Apotera og Farmasiet, men de vil aldri tape helt fordi på apotektet kan du hente noe med en gang, og slipper og venter. Jeg liker å bestille på forhånd slik at tid ikke betyr noe, bare laveste pris. Anonymkode: 45081...688 Farmasiet har levering samme dag hvis du bestiller før lunsj. Mulig det bare gjelder visse deler av landet, det vet jeg ikke. Men jeg er uansett så fornøyd med dem at jeg aldri mer kommer til å gå inn i en butikk med mersalgs-dronninger for å kjøpe medisinene mine. Hater mersalg intenst, det er så irriterende. Anonymkode: e417c...5e7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 Bare å handle på Vitusapotek hvis dem er gretne på Apotek1, alle som har handlet litt rundt vet jo at Vitus er bedre. Anonymkode: 45081...688
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg benytter meg ofte av Apotek1s klikk og hent ordning etter at jeg oppdaget at nettprisene er lavere enn om du handler samme vare fysisk på apoteket. Apoteket er nærmere der jeg bor enn Posten, og når klikk og hent i tillegg er gratis gidder jeg ikke bestille på nett for så å måtte vente flere dager på å hente varene på Posten. Siste halvåret har jeg merket meg at ihvertfall 3 ulike ansatte oppfører seg snurt når jeg kommer for å hente varene. De er allerede betalt så alt som må gjøres av den ansatte er å hente varene og gi dem til meg etter at jeg har legitimert meg. Jeg smiler og utviser normal folkeskikk (føler jeg må poengtere dette siden dette tross alt er Kg 😉). Nevnte dette tilfeldigvis for to venninner og de opplever det på samme måte. Den ene hadde fått kommentaren "Vi har salg i butikken også altså" - det er muligens sagt for å opplyse om noe de kanskje trodde hun ikke var kjent ved, men alle 3 føler at de ansatte blir sure for at vi ikke betaler på apoteket. Får ikke de ansatte salgene som klikk og hent bestillinger genererer eller hva? Jeg jobber for en større kjede som også har nettbutikk og der får butikken som er nærmest kundens adresse dette salget registrert på seg. Trodde kanskje dette var noe som andre butikker også drev med. Er vi bare uheldige med vårt lokale apotek eller opplever andre dette også? Anonymkode: 6e5d6...101 Jeg tenker du bør ta kontakt med apotek1.no om dette. Det skal ikke være slik, og er en ukultur blant ansatte som IKKE skal forekomme! Du skal ikke bli uglesett for å handle slik du vil når du faktisk handler der. Anonymkode: 3d5e2...8e7 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Klikk og hent er ikke spesielt populært for dem, da de mister salget på deg du egentlig skulle ha, pluss de mister muligheten for mersalg (de ansatte blir målt på salg, Og har en ansatt lavt salg og lavt mersalg så blir det tatt opp på medarbeidersamtaler og man risikerer advarsel....) Anonymkode: fff18...651 Det var jo en sak oppe i media her for en tid tilbake, der det ble avslørt hvor utrolig mye press de har for å drive med mersalg. Var mye som ble avdekket, som konkurranser internt hvor farmasøyten med mest mersalg fikk en bonus ol. De skulle jo selvfølgelig rydde opp i dette, men hvis det har fortsatt kan det fort vært en stor grunn til at de blir "sure". Det er like herlig idiotisk, men det ligger nok på et litt høyere nivå enn den som står i kassa. Anonymkode: ce8c0...a9d 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 Jeg bruker klikk og hent på apotek 1 her støtt og stadig for å spare tid. Ingen sure mine her 🤷🏼♀️ Anonymkode: 814a7...072
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker klikk og hent på apotek 1 her støtt og stadig for å spare tid. Ingen sure mine her 🤷🏼♀️ Anonymkode: 814a7...072 Samme her hvor jeg bor, bare hyggelige ansatte selv om jeg har brukt klikk og hent. Skjønner ikke det med mersalg som noen påstår. Før jeg begynte med klikk og hent handlet jeg direkte av mitt lokale Apotek1, og kan ikke huske en eneste gang noen har prøvd seg på mersalg. Heldigvis, for jeg kan ikke utstå steder som driver med det, og hadde brukt et annet apotek om jeg ble utsatt for det. Anonymkode: 660f7...671 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Skrevet 4. februar 2021 Her er en av mange saker om mersalg ved apotek. https://www.tv2.no/a/10970849/ Anonymkode: ce8c0...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #19 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Farmasiet har levering samme dag hvis du bestiller før lunsj. Mulig det bare gjelder visse deler av landet, det vet jeg ikke. Men jeg er uansett så fornøyd med dem at jeg aldri mer kommer til å gå inn i en butikk med mersalgs-dronninger for å kjøpe medisinene mine. Hater mersalg intenst, det er så irriterende. Anonymkode: e417c...5e7 Hvis postnord ikke mister pakken da. Som har skjedd meg allerede 2 ganger i 2021. Veldig artig når man er helt alene med to små. Anonymkode: acd30...703
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #20 Skrevet 4. februar 2021 Jeg benytter meg også av "Klikk og hent" etter at jeg oppdaget at enkelte varer blir billigere på den måten enn ved å handle i apoteket. Har fått etpar kommentarer på dette av de ansatte. En av de tingene jeg kjøper er Nicorette, og jeg sparer nesten 100 kr med "Klikk og hent" Klart jeg gjerne sparer de pengene. Det er snakk om nesten 400,- i mnd. Anonymkode: ee69f...0d7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå