Gå til innhold

Hva hjelper mot håravfall? Håret mitt har forandret seg så mye. Det har blitt tynt😟

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 6 år siden, etter graviditeten mistet jeg nesten alle krøllene mine og det ble dermed mindre volum i håret. Men... de 3 siste årene har jeg mistet veldig mye hår. 
jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg spiser sunt. Tar omega 3 tabletter og innimellom noe multivitamin kosttilskudd. Men det hjelper ikke. Håret mitt har blitt så tynt. 
Er det noen her som har prøvd noe som virkelig funker? Noe som dere virkelig har sett resultater av. 

Anonymkode: df2f8...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For 6 år siden, etter graviditeten mistet jeg nesten alle krøllene mine og det ble dermed mindre volum i håret. Men... de 3 siste årene har jeg mistet veldig mye hår. 
jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg spiser sunt. Tar omega 3 tabletter og innimellom noe multivitamin kosttilskudd. Men det hjelper ikke. Håret mitt har blitt så tynt. 
Er det noen her som har prøvd noe som virkelig funker? Noe som dere virkelig har sett resultater av. 

Anonymkode: df2f8...722

Det er bare å akseptere det eller bli millionær som Elon Musk og betale transpantasjon

Er håret din største bekymring så har du det bra 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det finnes sånne børster og sånt som skal stimulere hårsekkene. 

Anonymkode: 932de...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kulturuke skrev (2 timer siden):

Det er bare å akseptere det eller bli millionær som Elon Musk og betale transpantasjon

Er håret din største bekymring så har du det bra 🙂

Du er lite medfølende må jeg si. Alle vi sliter med noe og blir lei oss, men å si sånne kommentarer som du er unødvendig. Og det heter foresten «transplantasjon» 😉

TS: Kan anbefale deg Nisim sjampo, den funker. Men du må gjøre sånn som det står på flasken, det er viktig. Og massere hodebunnen hjelper også.

Anonymkode: 81e2a...6ec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister åpenbart mindre hår etter jeg begynte med Nisim (har også det serumet). 

Jeg mistet ca 30-40% tror jeg faktisk før det av stress/sykdom 🙈

Tar også Hairlust gummies.

Nå har jeg synlig gjenvekst, men hvorfor kan jeg ikke si sikkert.

Sljedde iallefall ikke etter de estimerte 3-4 mnd, men først etter litt div konkrete tiltak. 

Anonymkode: 04f92...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Jeg kan for min egen del si at det første tegnet jeg hadde på at overgangalderen var på gang, var håret. Det ble tynt og tørt, mistet massevis av hår hver gang jeg børstet det. Trodde seriøst jeg skulle bli skallet.

Det stagnerte etterhvert, men har dessverre forblitt tynt. Det er visst vanlig at kvinner i og etter overgangsalderen får tynnere hår. Ikke alle, men mange.

Noen måneder etter at håret ble sånn, begynte mensen å tulle. Utebli, komme til merkelige tider osv. Overgangsalderen var et faktum.

Anonymkode: ed180...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er født med tynt hår men nå er det tynnere enn noen gang.  Har brukt ølgjær-tabletter lenge og syns det har fått håret til å bli lengre...håret vokser normalt bare til skuldene men nå er det litt lengre.  Vasker håret ca hver 4 dag og bruker endel paste i hodebunnen for å skape litt volum samt osis pudder i luggen + spray.  Farger ettervekst ca hver 4 uke.  Skal kjøpe Nisim og prøve hårserumet til The Ordinary, begynner å bli desperat.  I fjor i mai mistet jeg VELDIG mye hår og det viste seg at jeg hadde jernmangel og det hjalp noe å ta jern.  Er ikke jernfattig nå men fikk konstatert at jeg var i overgangsalder så det er mulig at det er derfor jeg mister mer nå....

Anonymkode: b6de9...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøpte Rekrea Forte på apotek i dag samt Nisim sjampo.  Tok i litt av serumet da jeg kom hjem og stusset litt over at det tørket så sent....så viser det seg at det er fett/olje.   Tok heldigvis ikke i så mye men det var rett før jeg måtte vaske håret. Så ut som om jeg hadde gnidd vaselin i hodebunnen. Reddet det med tørrsjampo.  Dette skal i retur, kan ikke bruke noe daglig i hodebunnen som er så fett.   Skuffet, styr unna. Kostet 360 kr!  

Anonymkode: b6de9...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt arcon tisane av min frisør. I tillegg bruker jeg en rensende shampo (nixon) for hodebunnen som jeg har kjøpt på nett. Etter å tatt dette en stund har jeg fått endel nye hår. Ser nesten ut som en ekstra pannelugg foran bl.a. Kommer til å fortsette og er spent på hvordan det blir etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 21.44):

Jeg mister åpenbart mindre hår etter jeg begynte med Nisim (har også det serumet). 

Jeg mistet ca 30-40% tror jeg faktisk før det av stress/sykdom 🙈

Tar også Hairlust gummies.

Nå har jeg synlig gjenvekst, men hvorfor kan jeg ikke si sikkert.

Sljedde iallefall ikke etter de estimerte 3-4 mnd, men først etter litt div konkrete tiltak. 

Anonymkode: 04f92...24f

Bruker du serumet? Hver dag? Morgen og kveld?

Anonymkode: 81e2a...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...