Gå til innhold

Jeg HATER den ene hunden vår!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Godt mulig. Jeg leste en gang en lang tråd på engelsk som var full av gravide damer som plutselig hatet hunden sin. 

Anonymkode: f0331...621

Mulig det er det! 

Anonymkode: 7117b...03e

Fortsetter under...

Stakkars hund - jeg har FB selv, og vet hvilke omfattende helseproblemer rasen sliter med.

I alle elendige tanker du har om hunden din, bør du sette disse i perspektiv ved å tenke på at problemene den har, er på grunn av dårlig avl skapt av mennesker.

For min del, bør alle brachycephaliske raser forbys. End of story. 

Vår er 8 år og relativt frisk, en flott hund med godt gemytt. Men han er luftveisoperert, går på allergivaksine og har uregelmessigheter i rygg, hofte og knær. 

Fransk bulldog er ikke en hund for folk som ikke kjenner til helseproblemene dens. Ei heller for fattige. 

Anonymkode: d330a...8cf

• Liker 8
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er gravid, så ja, mulig hormoner spiller en rolle her 👍🏻 

Du vet vel selv hvor lenge følelsene har vært slik? Hvis det skyldes graviditet, så ser du vel at følelsene kan være midlertidige?

Anonymkode: bef84...287

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du skriver at hunden er stygg. Er det ikke mulig å snu egen tankegang litt. Et atypisk utseende som gir den et morsomt, søtt og typete trekk?

De er ikke søte, de er ihjel og feilavla.  Stakkars dyr, fatter ikke at det er lov til å drive med systematisk dyreplageri i Norge. 

• Liker 8
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stakkars hund - jeg har FB selv, og vet hvilke omfattende helseproblemer rasen sliter med.

I alle elendige tanker du har om hunden din, bør du sette disse i perspektiv ved å tenke på at problemene den har, er på grunn av dårlig avl skapt av mennesker.

For min del, bør alle brachycephaliske raser forbys. End of story. 

Vår er 8 år og relativt frisk, en flott hund med godt gemytt. Men han er luftveisoperert, går på allergivaksine og har uregelmessigheter i rygg, hofte og knær. 

Fransk bulldog er ikke en hund for folk som ikke kjenner til helseproblemene dens. Ei heller for fattige. 

Hvorfor kjøper folk dyr som DE VET har helseproblemer?

• Liker 8
Peonjenta skrev (1 minutt siden):

Dette er min tredje franske bulldog. Vet at de har utfordrende helseproblematikk, men de to andre har vært helt friske. Nøye valg av linjer og oppdrett. Uheldig med denne! 

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du vet vel selv hvor lenge følelsene har vært slik? Hvis det skyldes graviditet, så ser du vel at følelsene kan være midlertidige?

Jeg er 21 uker på vei. Det har vart de to siste månedene. 

Jeg hadde en katt hvor personlighetene våre krasjet. Men vi var glad i hverandre uansett, vi måtte bare lære oss hvordan vi skulle leve sammen. 
Hadde aldri trodd at det skulle være mulig å ha dårlig kjemi med et kjæledyr. 

Dessverre fikk katten leukemi og måtte avlives. 

Anonymkode: 14bd1...540

Hadde ikke barna vært så glade i henne, hadde hun vært ute av huset for lenge siden. 

Du kan ikke ha hund kun pga barna, når det er du som skal ta vare på hunden. Det du skriver er bekymringsverdig og jeg blir bekymret for hvordan sinne ditt kan komme til å gå utover hunden. Dette var bare trist å lese og jeg håper hunden blir omplassert til en som setter stor pris på hun.

Endret av WhiteSwan
  • Liker 1

Jeg tar det, på ingen måte, utover hunden. Men ja, jeg er lei av vasking, støvsuging to ganger om dagen. Hår OVERALT osv. 

vi har prøvd tre forskjellige spesialfor for allergi. Ingen har hjulpet nevnverdig. 
til deg over her som sa at det kunne komme av stress over at hun merker at jeg ikke liker henne: hun gjorde det samme når hun var hos forrige eier. (Fikk vite i ettertid) 

Jeg har prøvd å klikkertrene henne. ALLE hunder jeg har hatt har jeg brukt klikkertrening på. Hva skjer med denne? Jo, hun skjønner ikke klikkeren!! Har brukt halvannet år nå på å få henne til å skjønne hva ‘klikk’ betyr. Null respons, nei hun er ikke døv. Til og med min faste hundetrener, som jeg har brukt på to andre hunder kaller henne dum. Vi har, på to år, klart å lære henne og sitte. Og hundetreneren min konkurrerer i rally lydighet, er godt voksen og har hatt flere hunder. 

Robotstøvsuger hjelper oss mye med vårt hundehår helvete. Verdt å prøve

• Liker 3
WhiteSwan skrev (1 time siden):

Du kan ikke ha hund kun pga barna, når det er du som skal ta vare på hunden. Det du skriver er bekymringsverdig og jeg blir bekymret for hvordan sinne ditt kan komme til å gå utover hunden. Dette var bare trist å lese og jeg håper hunden blir omplassert til en som setter stor pris på hun.

Kan love deg at hunden ikke lider på noen måte. Hun blir mer enn godt nok tatt vare på! Jeg har ikke sinne problemer, så det er jeg ikke redd for. Jeg og denne hunden krasjer bare totalt. 

• Liker 3
Peonjenta skrev (1 time siden):

Den er søt, passelig størrelse o.l. Lett å håndtere som førstegangshund. Alltid mange argumenter.

Alle FB har ikke dårlig helse, men svært mange.

Som sagt - det er bare å forby denne type rase. Eneste måten å ende lidelsene på. 

• Liker 2

Annonse

Skjønner deg litt jeg altså... Har en katt jeg ikke greier å få helt sympati for. Har vokst opp med katt fra jeg var barn til voksen. Alltid elsket katter. Alle mine katter oppigjennom har vært høyt elsket. Så var en selvfølge at også mine barn skulle få oppleve katt som kjæledyr. Vi skaffet en kattunge for et års tid siden. Og det er noe rart med den. Han er så skvetten og rar. Tidvis. Noen ganger helt fin.  Reagerer på det meste. Poser som knitrer, knirking i snøen, biler, garasjeport, osv. Han smyger seg med kroppen nedi bakken og virker i alarmberedskap hele tiden. Jeg kjenner jeg blir så irritert på han. Jeg skjønner jo at det er en katt og at jeg burde ha sympati og sånt, men han har ingen grunn til å være slik. Jeg takler ikke sånn oppførsel på katt. Har lyst til å omplassere til en gammel dame som synes synd på han og beveger seg sakte. Men ungene elsker dyret. Er bare så kjipt at vi liksom ikke kan skaffe oss et nytt kjæledyr, men er stuck med en livredd versjon som overhode ikke ligner noe på de kattene jeg hadde som barn. 

Anonymkode: 376c4...c30

• Liker 2
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skjønner deg litt jeg altså... Har en katt jeg ikke greier å få helt sympati for. Har vokst opp med katt fra jeg var barn til voksen. Alltid elsket katter. Alle mine katter oppigjennom har vært høyt elsket. Så var en selvfølge at også mine barn skulle få oppleve katt som kjæledyr. Vi skaffet en kattunge for et års tid siden. Og det er noe rart med den. Han er så skvetten og rar. Tidvis. Noen ganger helt fin.  Reagerer på det meste. Poser som knitrer, knirking i snøen, biler, garasjeport, osv. Han smyger seg med kroppen nedi bakken og virker i alarmberedskap hele tiden. Jeg kjenner jeg blir så irritert på han. Jeg skjønner jo at det er en katt og at jeg burde ha sympati og sånt, men han har ingen grunn til å være slik. Jeg takler ikke sånn oppførsel på katt. Har lyst til å omplassere til en gammel dame som synes synd på han og beveger seg sakte. Men ungene elsker dyret. Er bare så kjipt at vi liksom ikke kan skaffe oss et nytt kjæledyr, men er stuck med en livredd versjon som overhode ikke ligner noe på de kattene jeg hadde som barn. 

Anonymkode: 376c4...c30

Tenk deg om du var den katten, og fikk en opplevelse/sykdom som gjorde at du ble slik, og alle rundt deg var stuck med deg? Mennesker kan også endre adferd av ulike grunner som for eksempel sykdommer, ville du behandlet et menneske slik? Eller hatt slike tanker om den personen?

Anonymkode: 3c379...ad7

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 18.07):

Misforstå meg rett. Hunden har det bra. Hun får mosjon hver dag, hjernetrim, stell og kos, men jeg virkelig hater henne! 

tror dere at det er med dyr, som det er med mennesker. At noen bare har en personlighet man ikke kan fordra? 

Denne hunden røyter, så det er hår overalt. Hun har allergi og må gå på medisiner og spesialfor. Det er hår overalt. Jeg vasker, børster, men ingenting hjelper. Hun er i tillegg korthåret, så hårene står inn i sofaen og er umulige å få bort. Hun er i tillegg dum som en sokk. Hun smatter, lager irriterende lyder, sleiker seg hele tiden på tissen, potene osv!! (Vet at dette antagelig kommer av allergi.) men veterinæren mener at det ikke er noe å gjøre. Vi har prøvd med en spesiell sprøyte. Den virker et par uker, så er det null effekt. 
i tillegg er hun så stygg! 1 cm underbitt, stooooore ører og øyne som nesten detter ut. (Fransk bulldog) 

Hun kan ikke selges, da barna elsker henne. Og jeg må tilføye - hun får mat tilpasset henne, stell, kos, privattimer med hundetrener osv. 

men jeg *hater* henne!!!!!! 

måtte få det ut en plass. Skyt meg. Ja, jeg vet hun er et uskyldig dyr, men faen altså. Jeg har hele livet hatt dyr og alltid elsket de. Vi har en hund til som jeg elsker høyere enn alt (unntatt barna mine da), men denne hunden klarer jeg bare ikke å like! Hatt henne siden hun var tre mnd, hun er straks to år nå. 

Haha det her må vel være tull? 😂

Uansett så var min vovve også underbitt og han var så utrolig skjønn med det 😻

Anonymkode: 75639...248

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenk deg om du var den katten, og fikk en opplevelse/sykdom som gjorde at du ble slik, og alle rundt deg var stuck med deg? Mennesker kan også endre adferd av ulike grunner som for eksempel sykdommer, ville du behandlet et menneske slik? Eller hatt slike tanker om den personen?

Anonymkode: 3c379...ad7

Enig med deg. Hunden jeg har nå er ganske redd og skvetten, helt annen personlighet enn de «tøffe» hundene jeg har hatt før. Jeg kan ikke si at personligheten hans plager meg for det selv om han er slik, jeg syns derimot veldig synd i han og jeg har jobbet mye med han for at han skal føle seg trygg, og han har også blitt bedre enn han var men han er fortsatt en liten reddhare. Jeg er faktisk nesten «mer» glad i han enn jeg var i de andre, han trenger meg så mye mer og er mye mer avhengig av meg enn det de andre tøffingene var 😮 

Anonymkode: 75639...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...