Gå til innhold

Jeg HATER den ene hunden vår!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At en hund røyter, har ingenting med personlighet å gjøre. Når du føler det slik, burde du strengt tatt ikke ha hund. Gjør hunden en tjeneste og omplassere den. Hva resten av familien måtte mene, har ingenting å si. En hund skal ikke være hos en eier som er så full i hat mot den.

Når det er sagt, håper jeg virkelig at dette er en tr...tråd for så kaldhjertet kan ingen hundeier være.

• Liker 13

Selv om få vil innrømme det - så finnes det faktisk kjemi mellom hund og eier også ja, på sammen måte som kjemi mellom 2 mennesker.

Min erfaring er at det som funker - er å finne et nytt hjem til den hunden, for hverken du eller den har det noe bra. ( selv om det ser ut som at hunden ikke merker det, så gjør det så klart det! ) 

Har hatt hunder som jeg ikke har hatt kjemi med og overtatt hund som ikke funket der den bodde. Resultatet er lykkeligere hunder og eiere.

Tenker du på hundens beste her - og ikke ungene, så finner du et godt hjem til hunden din.  

Endret av xinnia
  • Liker 6
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet du, det erknalltøft å ha en fransk bulldog m allergi. Du er frustrert og det tar du ut på hunden. 
men du har jo ikkee fått hjelp m allergien. Det er mange flere alternativ i boka enn cytopint månedlig. Og det er ikke sikkert det er rett beh for henne. 
hvis allergien kommer bedre under kontroll vil hun nok bli lettere leve med. Tror du ikke? 

hilsen dyrlege

Anonymkode: bdb56...341

Jeg tar det, på ingen måte, utover hunden. Men ja, jeg er lei av vasking, støvsuging to ganger om dagen. Hår OVERALT osv. 

vi har prøvd tre forskjellige spesialfor for allergi. Ingen har hjulpet nevnverdig. 
til deg over her som sa at det kunne komme av stress over at hun merker at jeg ikke liker henne: hun gjorde det samme når hun var hos forrige eier. (Fikk vite i ettertid) 

Jeg har prøvd å klikkertrene henne. ALLE hunder jeg har hatt har jeg brukt klikkertrening på. Hva skjer med denne? Jo, hun skjønner ikke klikkeren!! Har brukt halvannet år nå på å få henne til å skjønne hva ‘klikk’ betyr. Null respons, nei hun er ikke døv. Til og med min faste hundetrener, som jeg har brukt på to andre hunder kaller henne dum. Vi har, på to år, klart å lære henne og sitte. Og hundetreneren min konkurrerer i rally lydighet, er godt voksen og har hatt flere hunder. 

Anonymkode: 7117b...03e

• Liker 1
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du hadde brukt 50%av tiden din på å klø, sovet dårlig hver natt fordi du klør. Hadde du vist deg fra din beste side da? 

Tro meg. Hun sover HELE natta og mye på dagtid. Dette vet jeg da hundene sover sammen med meg. (På gulvet.) 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Misforstå meg rett. Hunden har det bra. Hun får mosjon hver dag, hjernetrim, stell og kos, men jeg virkelig hater henne! 

tror dere at det er med dyr, som det er med mennesker. At noen bare har en personlighet man ikke kan fordra? 

Denne hunden røyter, så det er hår overalt. Hun har allergi og må gå på medisiner og spesialfor. Det er hår overalt. Jeg vasker, børster, men ingenting hjelper. Hun er i tillegg korthåret, så hårene står inn i sofaen og er umulige å få bort. Hun er i tillegg dum som en sokk. Hun smatter, lager irriterende lyder, sleiker seg hele tiden på tissen, potene osv!! (Vet at dette antagelig kommer av allergi.) men veterinæren mener at det ikke er noe å gjøre. Vi har prøvd med en spesiell sprøyte. Den virker et par uker, så er det null effekt. 
i tillegg er hun så stygg! 1 cm underbitt, stooooore ører og øyne som nesten detter ut. (Fransk bulldog) 

Hun kan ikke selges, da barna elsker henne. Og jeg må tilføye - hun får mat tilpasset henne, stell, kos, privattimer med hundetrener osv. 

men jeg *hater* henne!!!!!! 

måtte få det ut en plass. Skyt meg. Ja, jeg vet hun er et uskyldig dyr, men faen altså. Jeg har hele livet hatt dyr og alltid elsket de. Vi har en hund til som jeg elsker høyere enn alt (unntatt barna mine da), men denne hunden klarer jeg bare ikke å like! Hatt henne siden hun var tre mnd, hun er straks to år nå. 

Æsj

Anonymkode: 27f25...5e4

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Misforstå meg rett. Hunden har det bra. Hun får mosjon hver dag, hjernetrim, stell og kos, men jeg virkelig hater henne! 

tror dere at det er med dyr, som det er med mennesker. At noen bare har en personlighet man ikke kan fordra? 

Denne hunden røyter, så det er hår overalt. Hun har allergi og må gå på medisiner og spesialfor. Det er hår overalt. Jeg vasker, børster, men ingenting hjelper. Hun er i tillegg korthåret, så hårene står inn i sofaen og er umulige å få bort. Hun er i tillegg dum som en sokk. Hun smatter, lager irriterende lyder, sleiker seg hele tiden på tissen, potene osv!! (Vet at dette antagelig kommer av allergi.) men veterinæren mener at det ikke er noe å gjøre. Vi har prøvd med en spesiell sprøyte. Den virker et par uker, så er det null effekt. 
i tillegg er hun så stygg! 1 cm underbitt, stooooore ører og øyne som nesten detter ut. (Fransk bulldog) 

Hun kan ikke selges, da barna elsker henne. Og jeg må tilføye - hun får mat tilpasset henne, stell, kos, privattimer med hundetrener osv. 

måtte få det ut en plass. Skyt meg. Ja, jeg vet hun er et uskyldig dyr, men faen altså. Jeg har hele livet hatt dyr og alltid elsket de. Vi har en hund til som jeg elsker høyere enn alt (unntatt barna mine da), men denne hunden klarer jeg bare ikke å like! Hatt henne siden hun var tre mnd, hun er straks to år nå. 

Og du er helt sikkert et perfekt og fantastisk vakkert menneske som aldri irriterer noen med noe som helst. Du er vel bare rett og slett prikkfri du. 

• Liker 5

Hvorfor spiller det noen rolle at hun er dum? Hva er det du trenger henne til som krever at hun er kjempesmart? At hunder kan ha allergi og røyte er helt vanlig, man vet man løper en risiko når man skaffer seg en hund (eller barn, eller mann eller whatever) de kan bli syke og ekle. Var du ikke forberedt på det i det hele tatt? 

Anonymkode: 6b461...765

• Liker 5
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du skaffer deg en fransk bulldog og klager etterpå fordi hunden har personlighet som er veldig forenlig med rasen! Fy 😡🤬 Veldig overfladisk.  Dette overbeviser ihvertfall ikke meg om at du elsker dyr. Til neste gang, ikke skaff deg flere dyr og ikke støtt opp kjøpsmarkedet av misavlede hunderaser. Elsker man dyr så avstår man fra slikt! 

Anonymkode: 3c379...ad7

• Liker 21
Melissa30 skrev (3 minutter siden):

Og du er helt sikkert et perfekt og fantastisk vakkert menneske som aldri irriterer noen med noe som helst. Du er vel bare rett og slett prikkfri du. 

På ingen måte. Jeg VET at jeg kan være irriterende, masete og at det nok er mennesker der ute som ikke liker meg. Forskjellen på meg og hunden er at man kan ta en samtale med meg om hva som er irriterende, det kan man jo ikke med en hund. 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar det, på ingen måte, utover hunden. Men ja, jeg er lei av vasking, støvsuging to ganger om dagen. Hår OVERALT osv. 

vi har prøvd tre forskjellige spesialfor for allergi. Ingen har hjulpet nevnverdig. 
til deg over her som sa at det kunne komme av stress over at hun merker at jeg ikke liker henne: hun gjorde det samme når hun var hos forrige eier. (Fikk vite i ettertid) 

Jeg har prøvd å klikkertrene henne. ALLE hunder jeg har hatt har jeg brukt klikkertrening på. Hva skjer med denne? Jo, hun skjønner ikke klikkeren!! Har brukt halvannet år nå på å få henne til å skjønne hva ‘klikk’ betyr. Null respons, nei hun er ikke døv. Til og med min faste hundetrener, som jeg har brukt på to andre hunder kaller henne dum. Vi har, på to år, klart å lære henne og sitte. Og hundetreneren min konkurrerer i rally lydighet, er godt voksen og har hatt flere hunder. 

Enten bør du finne deg en ny dyrlege slik at du kan skjønne forskjellen på  allergiene og ikke tror at hun skal bli bedre av mat fordi det er terapi. Det er det ikke....

og støvsuging og sånt mtp allergi er helt 1984.......

Hvilken allergidiagnose har hun? Eller logger hun bare og klør uten noe som helst annet enn en cytopoint hver 4. uke. Som bare hjelper litt og som du nå slutter med fordi det ikke hjelper nok? 

sorry, men jeg får en uggen følelse av at du ikke er helt istand til å ta deg av dette her. Du er jo full av eder og galle jo. 
trekker all anerkjennelse tilbake og håper Du har vet nok til å få hunden omplassert til noen som evner å gihenne oppfølgingen hun behøver for å ha det bra. 

• Liker 2
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor spiller det noen rolle at hun er dum? Hva er det du trenger henne til som krever at hun er kjempesmart? At hunder kan ha allergi og røyte er helt vanlig, man vet man løper en risiko når man skaffer seg en hund (eller barn, eller mann eller whatever) de kan bli syke og ekle. Var du ikke forberedt på det i det hele tatt? 

Anonymkode: 6b461...765

Vel, det hadde jo vært fint om hun skjønte grunnleggende kommandoer? Jeg bruker 600 kr per privattime, to ganger i uka. Status, på halvannet år er at hun kan sitte. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enten bør du finne deg en ny dyrlege slik at du kan skjønne forskjellen på  allergiene og ikke tror at hun skal bli bedre av mat fordi det er terapi. Det er det ikke....

og støvsuging og sånt mtp allergi er helt 1984.......

Hvilken allergidiagnose har hun? Eller logger hun bare og klør uten noe som helst annet enn en cytopoint hver 4. uke. Som bare hjelper litt og som du nå slutter med fordi det ikke hjelper nok? 

sorry, men jeg får en uggen følelse av at du ikke er helt istand til å ta deg av dette her. Du er jo full av eder og galle jo. 
trekker all anerkjennelse tilbake og håper Du har vet nok til å få hunden omplassert til noen som evner å gihenne oppfølgingen hun behøver for å ha det bra. 

Vel, vi har prøvd en annen veterinær også, men de var enige i min faste veterinær sin behandling. Diagnosen er forallergi. Støvsuging gjør jeg jo for min og familien sin del, ikke hunden. Det er jo hår overalt. 
vi forer fast på vom, men hun her må ha tørrfôr, spesialisert på allergi. Hun klør seg aldri. Det er kun slikking og smatting. 

Du må jo tro hva du vil, men hunden får rett oppfølgning og stell. 

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hun kan flytte til tante Mjessa

• Liker 1
Annonse

Omplassere hunden til noen som kommer til å elske h*n. Før den dagen du hater den sånn at du skader den. Tro meg du kommer til å hate hunden til den er død eller borte. Har du tenkt å gå i 7-8-9 år til å hate en hund? Det er maaaaange år. Å ja hunden skjønner på sin måte  at den blir mislikt. Syns du ikke hunden fortjener et godt liv? Ikke nok med at den sliter med allergi liksom.

Anonymkode: dd4e9...df9

• Liker 3
Teardrop skrev (11 minutter siden):

Wow, jeg lo så høyt av dette at du aner ikke! 🤣

Glad du ikke lar hatet ditt gå utover trivselen til hunden.

Det er ikke morsomt. Eller - kanskje litt tragikomisk. 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

At noen bare har en personlighet man ikke kan fordra? 

Denne hunden røyter, så det er hår overalt.

Husk at dette ikke er et personlighetstrekk, da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...