Gå til innhold

Jeg HATER den ene hunden vår!

Anbefalte innlegg

Min har også allergi. Bader hun i dusjen med vann etter tur for å få bort allergener, såpe for allergi og fuktighetsspray etter en gang i uka (dette er anbefalt mtp allergi). Det hjelper mye! Viktig å prøve å finne løsninger, er jo ikke godt med allergi stakkars. Klør meg selv til blods når jeg reagerer på noe.

Hatt mye erfaring med allergi på hund, både sprøyter og det andre. Viktig å få eliminert allergener så godt som mulig. Få riktig fôr (gjerne en med mer fisk pga omega for pels, eller omega kapsler), bra Shampo, skyll av allergener om det kommer utenfra eller fra type støv og midd, de kan få tørr hud så fuktighetsspray til hund uten parfyme etc hjelper også da. 

Håper det ordner seg.

Anonymkode: 6df1c...582

Fortsetter under...

Kan du ta litt avstand fra hunden, og heller la barna (om de er store nok) og partner til å ta seg av hunden? Kanskje det hjelper slik at du ikke blir så fokusert på hundens negative sider? Så kan du heller glede deg over de positive sidene ved hunden etter hvert. 

Sett litt krav til barna i alle fall ettersom de er så glade i han. Da må de også passe på han. 

Anonymkode: 4d10a...3af

• 9 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 18.27):

Stakkars hund :( ingen hunder er stygge, bare mennesker.

Anonymkode: fd5e7...7b4

Dette er farlig tankegang. De fleste hunder er stygge og har ingen genuin lojalitet til mennesker, som ikke innebærer mating og foring. Mennesker har evnen til å elske ubetinget. Det gjør ikke hunder.

Anonymkode: 25827...c48

• Liker 1

TS, jeg føler med deg. Jeg bor med hunden til samboeren min, og selv om jeg kanskje ikke hater hunden direkte, så virkelig hater jeg alle aspekter ved å bo med hund. Jeg tror ikke det er "unormalt" å hate hunder eller andre dyr, som enkelte personer her sier. 

Anonymkode: 9a540...886

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS, jeg føler med deg. Jeg bor med hunden til samboeren min, og selv om jeg kanskje ikke hater hunden direkte, så virkelig hater jeg alle aspekter ved å bo med hund. Jeg tror ikke det er "unormalt" å hate hunder eller andre dyr, som enkelte personer her sier. 

Hvordan holder samboeren din ut med deg da? Jeg vet at jeg hadde blitt byttet ut ganske kjapt, dersom jeg hatet alle aspekter ved det å ha hund  eller andre dyr. 

Annonse

Troyamin skrev (10 timer siden):

Hvordan holder samboeren din ut med deg da? Jeg vet at jeg hadde blitt byttet ut ganske kjapt, dersom jeg hatet alle aspekter ved det å ha hund  eller andre dyr. 

Interessant at du ikke spør meg hvordan jeg holder ut? Haha, men ok. Vi holder begge to ut med hverandre fordi vi elsker hverandre og livet vi har sammen, og hunden er et lite problem i en ellers fin hverdag.

• Liker 1
  • 2 uker senere...

Hvordan går det ts?

Og noen ganger lurer jeg på om hundeeiere er noe av de mest ufordragelige dyreeiere som finnes, når jeg leser svarene her inne. Hvordan kan de være så stygge mot en person som ikke passer inn i deres idé av den perfekte hundeeieren? 

Det er ok å ikke like alle her i verden, verken dyr eller mennesker. Det gjør ikke deg til en ondskapsfull person, men et helt vanlig menneske. Selv om du ikke liker hunden din så har du gitt den et hjem, mat, trening og en familie (barna) som er glad i den. Du følger opp med veterinær og prøver deg frem med korrekt og allergivennlig mat (som er kostbart!). Du er absolutt ingen slem dyreeiere, det er heller motsatt i og med du gjør alt dette selv om du ikke liker hunden.

Og gode innlegg fra disse, de var noe av de mest konstruktive jeg kunne finne i denne tråden:

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 18.17):

Du får slutte å mate de negative tankene. Det krever litt trening, men jo mer du mater de negative tankene og tillater deg å hate dyret så vil du ha et miserabelt liv frem til hunden enten er død eller omplassert. 

Anonymkode: 55c9f...da3

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 18.28):

Vet du, det erknalltøft å ha en fransk bulldog m allergi. Du er frustrert og det tar du ut på hunden. 
men du har jo ikkee fått hjelp m allergien. Det er mange flere alternativ i boka enn cytopint månedlig. Og det er ikke sikkert det er rett beh for henne. 
hvis allergien kommer bedre under kontroll vil hun nok bli lettere leve med. Tror du ikke? 

hilsen dyrlege

Anonymkode: bdb56...341

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 19.28):

Hei ts! Kan tankene dine skyldes at du er sliten sånn ellers i livet? Jeg begynte å få sånne følelser for et nært familiemedlem. Ble bare verre og verre. Utviklet seg nok ikke til hat, men mislikte sterkt. Alt hn gjorde, eller ikke gjorde, lyder og ansiktsutrykk kunn trigge meg.

Viste seg etterhvert at jeg var helt fullstendig utbrent. De gode følelsene kom tilbake etterhvert som jeg fikk hvile og behandling. 

Anonymkode: 09daa...a6a

• Liker 1

Hei TS! 

Kjenner meg godt igjen i problemstillinga di, haha. Det er nok en helt normal følelse.

Den ene hunden min er veldig snill og enkel,  har på sine eldre dager blitt stokk dum og full av irriterende fakter. 
Stokk dum er ikke noe jeg bare sier, den er i tidlig stadium av kognitiv dysfunksjonssyndrom i følge vet. Jeg prøver å holde det i sjakk med masse hjernetrim, men fy f det kan være en tålmodighetsprøve. Hunden må sove med kroppskontakt, hvis ikke våkner den på natta og blir redd. Så jeg har en hund som holder meg våken på natta fordi den smatter og styrer på, og hvis den ligger et annet sted blir den redd og desorientert. Det har blitt mange netter uten søvn. 

Det du faktisk må vurdere her, er om et liv med kløe er et bra liv. Hunden klør og styrer på tross av sprøyter og spesialfôr. For å si det helt ærlig har ikke en sånn hund livets rett i mine øyne. Det er ikke forsvarlig dyrevelferd, uansett hvor mye ungene elsker hunden. Jeg hadde forhørt meg med veterinæren hva den tenker, kan hunden potensielt få bedring og er dette økonomisk forsvarlig? Jeg har aldri hatt en allergisk hund selv (bank i bordet), men jeg vet om flere hunder som har blitt avlivet grunnet lignende problematikk som din. 

Anonymkode: e3eb7...976

• Liker 2
Brevkniven skrev (4 timer siden):

Hvordan går det ts?

Og noen ganger lurer jeg på om hundeeiere er noe av de mest ufordragelige dyreeiere som finnes, når jeg leser svarene her inne. Hvordan kan de være så stygge mot en person som ikke passer inn i deres idé av den perfekte hundeeieren? 

Det er ok å ikke like alle her i verden, verken dyr eller mennesker. Det gjør ikke deg til en ondskapsfull person, men et helt vanlig menneske. Selv om du ikke liker hunden din så har du gitt den et hjem, mat, trening og en familie (barna) som er glad i den. Du følger opp med veterinær og prøver deg frem med korrekt og allergivennlig mat (som er kostbart!). Du er absolutt ingen slem dyreeiere, det er heller motsatt i og med du gjør alt dette selv om du ikke liker hunden.

Og gode innlegg fra disse, de var noe av de mest konstruktive jeg kunne finne i denne tråden:

Hei! 

hunden ble avlivet for noen uker siden. Veterinæren mente at den hadde null livskvalitet med alle disse plagene, og det var ingenting som hjalp. 
Det var en fryktelig vond avgjørelse, men man må gjøre det som er det beste for hunden. 

Anonymkode: 7117b...03e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...