Gå til innhold

Jeg HATER den ene hunden vår!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Misforstå meg rett. Hunden har det bra. Hun får mosjon hver dag, hjernetrim, stell og kos, men jeg virkelig hater henne! 

tror dere at det er med dyr, som det er med mennesker. At noen bare har en personlighet man ikke kan fordra? 

Denne hunden røyter, så det er hår overalt. Hun har allergi og må gå på medisiner og spesialfor. Det er hår overalt. Jeg vasker, børster, men ingenting hjelper. Hun er i tillegg korthåret, så hårene står inn i sofaen og er umulige å få bort. Hun er i tillegg dum som en sokk. Hun smatter, lager irriterende lyder, sleiker seg hele tiden på tissen, potene osv!! (Vet at dette antagelig kommer av allergi.) men veterinæren mener at det ikke er noe å gjøre. Vi har prøvd med en spesiell sprøyte. Den virker et par uker, så er det null effekt. 
i tillegg er hun så stygg! 1 cm underbitt, stooooore ører og øyne som nesten detter ut. (Fransk bulldog) 

Hun kan ikke selges, da barna elsker henne. Og jeg må tilføye - hun får mat tilpasset henne, stell, kos, privattimer med hundetrener osv. 

men jeg *hater* henne!!!!!! 

måtte få det ut en plass. Skyt meg. Ja, jeg vet hun er et uskyldig dyr, men faen altså. Jeg har hele livet hatt dyr og alltid elsket de. Vi har en hund til som jeg elsker høyere enn alt (unntatt barna mine da), men denne hunden klarer jeg bare ikke å like! Hatt henne siden hun var tre mnd, hun er straks to år nå. 

Anonymkode: 7117b...03e

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Wow... 

Anonymkode: 55c9f...da3

Jeg vet det! Fatter ikke hva som går av meg. Hatet har bare bygd seg mer og mer opp de to siste månedene..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie skrev (1 minutt siden):

Godt ungene elsker hunden da

Ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet det! Fatter ikke hva som går av meg. Hatet har bare bygd seg mer og mer opp de to siste månedene..... 

Du får slutte å mate de negative tankene. Det krever litt trening, men jo mer du mater de negative tankene og tillater deg å hate dyret så vil du ha et miserabelt liv frem til hunden enten er død eller omplassert. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du burde selge henne.

Anonymkode: 9e2db...91c

Nei, det bør hun absolutt ikke når barna elsker hunden! 

Anonymkode: b89f0...a21

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det der høres ut som grunner til å hate...? Hva annet kan hatet ditt skyldes? Er du sliten av f.eks øvrig husarbeid og plikter eller annet, så projiserer du alt over på hunden?

Du skriver hunden har det bra, men jeg vet ikke...en hund merker akkurat som mennesker når den ikke er likt..

Anonymkode: bef84...287

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får slutte å mate de negative tankene. Det krever litt trening, men jo mer du mater de negative tankene og tillater deg å hate dyret så vil du ha et miserabelt liv frem til hunden enten er død eller omplassert. 

Jeg prøver. Snakker til meg selv om at hun er bare et uskyldig dyr, hun kan ikke noe for allergien sin osv. det hjelper i gjennomsnitt i 20 sek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skriver at hunden er stygg. Er det ikke mulig å snu egen tankegang litt. Et atypisk utseende som gir den et morsomt, søtt og typete trekk?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns ikke det der høres ut som grunner til å hate...? Hva annet kan hatet ditt skyldes? Er du sliten av f.eks øvrig husarbeid og plikter eller annet, så projiserer du alt over på hunden?

Du skriver hunden har det bra, men jeg vet ikke...en hund merker akkurat som mennesker når den ikke er likt..

Hun hopper i alle fall lykkelig og (tilsynelatende) lykkelig rundt her. Glad hele tiden, finnes ikke underdanig eller redd. Har aldri slått/skreket eller noe til henne. Hun får også ligge i sofaen inntil meg, mens jeg stryker på henne. Så jeg tror ikke hun merker det. Selge henne er ikke aktuelt til deg som nevnte det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du skriver at hunden er stygg. Er det ikke mulig å snu egen tankegang litt. Et atypisk utseende som gir den et morsomt, søtt og typete trekk?

Tro meg, har prøvd, men hun er så stygg at det nesten er morsomt. Veterinæren ville ikke gjøre noe med underbittet heller, da det ikke plager henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at dette blir litt som å ikke like et stebarn (selv om det såklart er langt verre konsekvensmessig å mislike et barn, så har du faktisk gått med på å få hunden i større grad enn man velger et stebarn når man elsker forelderen, og ingenting du nevner burde vært sjokkerende).

Du skylder ungene dine å prøve å like hunden. De vil merke det, og dyr kan jo også merke sånt. Er du sikker på at du hater hunden, og ikke bare kraftig lei alt styret med den? Det er lov, og jeg ville heller ikke valgt en slik rase, også pga smatting og rare lyder i tillegg til helseproblemene. Men nå har det jo skjedd, så da må du gjøre det beste ut av det, og glede deg over at ungene har en styggsøt bestevenn.

Eller er du så kompromissløs mot mennesker også? Jeg reagerer litt på det med "personlighet du ikke kan fordra". Såklart finnes det mennesker som jeg ikke har behov for å omgås ekstra mye, men om jobb eller andre relasjoner krever det, så klarer jeg å finne noe å like hos alle, ingen mennesker er hovedsaklig kjipe, selv om man klaffer bedre med noen.

Så kanskje du bør jobbe litt med å senke kravene før å like noen?

Anonymkode: eff6c...986

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal prøve å involvere deg mer med henne? At hun er stokk dum tror jeg ikke på. Sett deg ned på gulvet og lær henne nye triks, i hennes tempo, ikke ditt. Om hun ikke klarer det, så går du for fort frem. 

Det høres ikke sunt ut. Ikke mat de negative tankene, og fokuser heller på det gode. 

Anonymkode: 257ab...059

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den konstante vaskingen hunden gjør kan også komme av stress. Hunder kan føle hatet ditt mot henne og kan bli stresset av det, så du kan faktisk selv være skyld i akkurat det. 

Anonymkode: df883...405

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Misforstå meg rett. Hunden har det bra. Hun får mosjon hver dag, hjernetrim, stell og kos, men jeg virkelig hater henne! 

tror dere at det er med dyr, som det er med mennesker. At noen bare har en personlighet man ikke kan fordra? 

Denne hunden røyter, så det er hår overalt. Hun har allergi og må gå på medisiner og spesialfor. Det er hår overalt. Jeg vasker, børster, men ingenting hjelper. Hun er i tillegg korthåret, så hårene står inn i sofaen og er umulige å få bort. Hun er i tillegg dum som en sokk. Hun smatter, lager irriterende lyder, sleiker seg hele tiden på tissen, potene osv!! (Vet at dette antagelig kommer av allergi.) men veterinæren mener at det ikke er noe å gjøre. Vi har prøvd med en spesiell sprøyte. Den virker et par uker, så er det null effekt. 
i tillegg er hun så stygg! 1 cm underbitt, stooooore ører og øyne som nesten detter ut. (Fransk bulldog) 

Hun kan ikke selges, da barna elsker henne. Og jeg må tilføye - hun får mat tilpasset henne, stell, kos, privattimer med hundetrener osv. 

men jeg *hater* henne!!!!!! 

måtte få det ut en plass. Skyt meg. Ja, jeg vet hun er et uskyldig dyr, men faen altså. Jeg har hele livet hatt dyr og alltid elsket de. Vi har en hund til som jeg elsker høyere enn alt (unntatt barna mine da), men denne hunden klarer jeg bare ikke å like! Hatt henne siden hun var tre mnd, hun er straks to år nå. 

Stakkars hund :( ingen hunder er stygge, bare mennesker.

Anonymkode: fd5e7...7b4

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du, det erknalltøft å ha en fransk bulldog m allergi. Du er frustrert og det tar du ut på hunden. 
men du har jo ikkee fått hjelp m allergien. Det er mange flere alternativ i boka enn cytopint månedlig. Og det er ikke sikkert det er rett beh for henne. 
hvis allergien kommer bedre under kontroll vil hun nok bli lettere leve med. Tror du ikke? 

hilsen dyrlege

Anonymkode: bdb56...341

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker veldig sterke ord her. Du kaller hunden både stokk dum, stygg og sier at du hater den. Voldsomme kraftuttrykk brukt på en hund som ikke har gjort deg noe annet enn å være til. Jeg tror jeg ville prøvd å snu fokuset litt her, og prøve å virkelig jobbe med dette hatet, som du kaller det.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde brukt 50%av tiden din på å klø, sovet dårlig hver natt fordi du klør. Hadde du vist deg fra din beste side da? 

Anonymkode: bdb56...341

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...