Gå til innhold

Er det rart jeg blir provosert av stemoren min som baksnakker meg med pappa og sier at det ikke er greit at jeg spiser maten og snacksen —

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deres, og at jeg heller må gå og kjøpe min egen??? Hun tør ikke engang å si det til meg, hun bare snakker om meg sammen med pappa, og tror at jeg ikke hører det. Jeg kan bare forestille meg alt hun sier som jeg ikke hører. Klager også på at jeg ikke lager mat ofte nok når storebrødrene mine ALDRI måtte lage mat til dem. Åååå jeg hater henne så mye, og det er absolutt ikke bare pga dette, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hun er så sur hele tiden og sier aldri hei/hadet og blir sur på meg igjen for at jeg ikke sier det til henne når det er hun som går eller går og legger seg uten å si noe

Anonymkode: 40df2...dcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å sett dere ned å prat sammen. Ved middagen eller en annen gang dere er samlet så si at du vil prate med dem i kveld og ta opp akkurat det du har skrevet her. 

Anonymkode: 13ad0...7ae

• Liker 5
Skrevet

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 280e3...101

• Liker 6
Skrevet

Det er mye mer rart at faren din ikke forsvarer deg hvis noen baksnakker deg.

• Liker 16
Skrevet

Tror det er en sånn typisk stemorgreie at hun er sjalu på at han kanskje er mer glad i deg enn henne 🙄 sykt barnslig oppførsel i såfall! Man kan se det i poster her inne også, damer som er sjalu fordi datteren blir prioritert. Kanskje du skal ta dette opp med faren din, at hun er frekk mot deg? 

Anonymkode: 4fbab...f23

• Liker 8
Skrevet

Siden du ikke får lov til å spise mat de har kjøpt, så antar jeg at du er voksen og ikke betaler kostpenger. Snakk med din far og bli enige om hva du skal betale for å bo der, eller om du evt. skal få eget kjøleskap på rommet med egen mat. Og hvis noen har kjøpt seg en sjokolade, så går det jo an å spørre om det er til fellesen før en tar den.

Anonymkode: 718cf...d34

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 280e3...101

18 år. Ts, det er på tide du slutter med disse trådene dine og heller flytter ut om du har det så fælt. 

Anonymkode: 662c5...c5f

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror det er en sånn typisk stemorgreie at hun er sjalu på at han kanskje er mer glad i deg enn henne 🙄 sykt barnslig oppførsel i såfall! Man kan se det i poster her inne også, damer som er sjalu fordi datteren blir prioritert. Kanskje du skal ta dette opp med faren din, at hun er frekk mot deg? 

Anonymkode: 4fbab...f23

Ja buhu store slemme stemor som forventer at et voksent menneske bidrar i husholdningen. En ordentlig bitch.

Anonymkode: 04f8e...a64

• Liker 9
Skrevet

Var dette hilsen J18?

Anonymkode: ab12b...15d

• Liker 2
Skrevet

når du er 18 år så bør du kjøpe alt utenom nødvendig mat selv mener jeg. brus, snacks og div som ikke settes frem til alle har du ikke noe med å ta.. At din stemor baksnakker deg, er en annen ting. Spør hun rett ut...

Anonymkode: 7131c...1b5

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skriver mange at siden ts (kanskje) er 18 så skal hun kjøpe inn ting selv? hun holder vel på med å bli ferdig med videregående og da har foreldre fremdeles forsørgerplikt 

Anonymkode: 7e79e...5b1

• Liker 8
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men generelt mener jeg at man ikke bare kan forsyne seg av alt som er felles uten å spørre/avklare først. Selv mine barn som er mellom 5-16 spør meg før de tar kjeks, chips eller annen spesiell mat for det kan jo være at vi feks skal ha kaffebesøk dagen etter og kjeksen er kjøpt inn til det, eller den pizzaen i frysen skal være middag i overimorgen osv.

Har du ikke kjøpt maten selv så spør du før du tar, om ikke det er typisk standard ting som brød, melk og frukt.

Anonymkode: d37ed...020

• Liker 7
Skrevet

Det eneste som er rart her er at du ikke har flyttet for deg selv for lenge siden. Du er voksen. 

Anonymkode: 25b21...91d

• Liker 3
Skrevet

Ingen vet hvor gammel hn er, og ts er borte, wonder why..??

Anonymkode: 54ef9...570

• Liker 2
Skrevet

Jobber du TS? Går på vgs? Om du jobber og bor hjemme er jeg enig med stemor og faren din, da bør du absolutt bidra økonomisk. Hvis du går på vgs så skal du ikke betale noe for mat osv, men du er likevel såpass voksen at du bør kunne lage middag noen dager, og selvfølgelig tar egen klesvask og hjelper med rengjøring ellers. Hvorfor de gjør forskjell på deg og brødrene dine må du høre med dem om. Men det henger nok i litt gamledagse forventninger rundt hvilket kjønn som gjør hva kanskje? Lager faren din middag like ofte som stemor?

Selv mine gutter på 13 og 15 må bidra med middagslaging innimellom. Det er en del av å være en familie.

Anonymkode: 6a54e...7c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

når du er 18 år så bør du kjøpe alt utenom nødvendig mat selv mener jeg. brus, snacks og div som ikke settes frem til alle har du ikke noe med å ta.. At din stemor baksnakker deg, er en annen ting. Spør hun rett ut...

Anonymkode: 7131c...1b5

Når man er 18 så har faktisk foreldre forsørgeransvar så lenge barna går på vgs, dette synes jeg også skal inkludere helgekosemat som foreldrene kjøper inn til familien. At 18-åringen ikke skal kunne ta seg et glass brus og litt chips er forferdelig smålig gjort. 

Har derimot 18-åringen lyst på spesifikk snacks, iskaffe, smågodt, potetgull osv så synes jeg hun kan kjøpe det selv og ikke forlange det 

Anonymkode: 78215...62e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det eneste som er rart her er at du ikke har flyttet for deg selv for lenge siden. Du er voksen. 

Anonymkode: 25b21...91d

I Norge så flytter de færreste 18-åringer ut den dagen de blir myndige, de er elever på videregående skole og ergo bor de hjemme, foreldrene er pliktige til å forsørge barna sine så lenge de går på vgs 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man er 18 så har faktisk foreldre forsørgeransvar så lenge barna går på vgs, dette synes jeg også skal inkludere helgekosemat som foreldrene kjøper inn til familien. At 18-åringen ikke skal kunne ta seg et glass brus og litt chips er forferdelig smålig gjort. 

Har derimot 18-åringen lyst på spesifikk snacks, iskaffe, smågodt, potetgull osv så synes jeg hun kan kjøpe det selv og ikke forlange det 

Du hadde vel ikke blitt så glad om du (kanskje som stemor, og 0 forsørgeransvar) har kjøpt inn snacks, også er det bare borte? Snacks er faktisk blitt relativt dyrt, og spesielt om dette skjer ofte.

Anonymkode: 7e7bf...c0e

• Liker 2
Skrevet

Hva slags snacks er det snakk om her?

Uåpnet snacks som ligger i skapet, eller snacks som ligger i en bolle og serveres på fellesen en lørdagskveld?

Anonymkode: 60334...b31

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva slags snacks er det snakk om her?

Uåpnet snacks som ligger i skapet, eller snacks som ligger i en bolle og serveres på fellesen en lørdagskveld?

Anonymkode: 60334...b31

Nettopp! Er ikke stemor, men mor og hadde blitt ganske irritert på døtrene mine om de bare hadde forsynt seg med snacks i skapet og ikke spurt/sagt i fra. Samme om de hadde tømt deleskålen så ingen andre fikk. Snacks er noe man unner/ koser seg med. 

Anonymkode: ca0bb...353

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...