AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 I dag var det dråpen som fikk begeret til å renne over og det medførte at jeg klikka på sjefen...sikkert ikke lurt sett i etterpåklokskapens ånd, men der og da var det ikke noe alternativ. Når man sitter på hjemmekontor og sjefen er fraværende og man booker inn (nok) et møte for å få en prat og vedkommende ikke dukker opp.. nok er nok. Noen som har gjort noe liknende? Anonymkode: c1c8a...d34
kulturuke Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I dag var det dråpen som fikk begeret til å renne over og det medførte at jeg klikka på sjefen...sikkert ikke lurt sett i etterpåklokskapens ånd, men der og da var det ikke noe alternativ. Når man sitter på hjemmekontor og sjefen er fraværende og man booker inn (nok) et møte for å få en prat og vedkommende ikke dukker opp.. nok er nok. Noen som har gjort noe liknende? Anonymkode: c1c8a...d34 Nei. Hvis de ikke dukker opp så har du gjort ditt. Hvorfor kjeftet du på sjefen? Det var vell ikke han eller hun sin skyld.
Hannah80 Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Nei, selvsagt har jeg ikke klikket på sjefen:) 2
little fairy Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Det er lov. Virker jo som sjefen ikke tar sine ansatte seriøst. Hvis du før har spurt om møter og de er uteblitt, og denne gangen dukket ikke sjefen opp... Jeg hadde vært forbanna! Man skal ikke være redde og bli kuet i frykt fir sjefen. Alle ledere passer dessverre ikke i den rollen. Lov å gi beskjed, men helst på en konstruktiv måte. 11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 I feel you. Fraværende sjefer mentalt og fysisk er noe av det mest frustrerende som er innen arbeidslivet. Man er vel ikke på jobb for å være barnepasser for dem😑 ikke bli overrasket om du får negative svar her da, kg mener sjefer er hellige kuer. Anonymkode: 40b9f...e37 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I dag var det dråpen som fikk begeret til å renne over og det medførte at jeg klikka på sjefen...sikkert ikke lurt sett i etterpåklokskapens ånd, men der og da var det ikke noe alternativ. Når man sitter på hjemmekontor og sjefen er fraværende og man booker inn (nok) et møte for å få en prat og vedkommende ikke dukker opp.. nok er nok. Noen som har gjort noe liknende? Anonymkode: c1c8a...d34 Ikke lurt? Tja...Det kan gå begge veier. Sjefen kan også få mer respekt for en som sier fra. Anonymkode: 63186...a74 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 kulturuke skrev (10 minutter siden): Nei. Hvis de ikke dukker opp så har du gjort ditt. Hvorfor kjeftet du på sjefen? Det var vell ikke han eller hun sin skyld. Det var sjefen som ikke dukket opp Anonymkode: c1c8a...d34 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Det kommer vel an på hvordan du «klikket». Anonymkode: a9451...3b6 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 Åh er så lei av ledere som tror de er bedre og viktigere enn alle andre. Ledere er som hvem som helst andre ansatte, bare annen stillingsbeskrivelse med mer ansvar. Er så lei av at de tror de kan gjøre som de vil. Gjelder ikke alle selvfølgelig, men veldig mange passer dessverre ikke inn i rollen. Anonymkode: f1809...c8d 8
kulturuke Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var sjefen som ikke dukket opp Anonymkode: c1c8a...d34 Det er en bra standard å sette for deg selv. Hvordan tror du sjefen vil reagere neste gang du ikke rekker et møte? Ikke vær så sint 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Åh er så lei av ledere som tror de er bedre og viktigere enn alle andre. Ledere er som hvem som helst andre ansatte, bare annen stillingsbeskrivelse med mer ansvar. Er så lei av at de tror de kan gjøre som de vil. Gjelder ikke alle selvfølgelig, men veldig mange passer dessverre ikke inn i rollen. Anonymkode: f1809...c8d Ikkje alle, men nokon kanskje. Eg mistar livsverket mitt medan ein ansatt kan mista jobben si Anonymkode: cf116...02e
Gjest Thoringen Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: I dag var det dråpen som fikk begeret til å renne over og det medførte at jeg klikka på sjefen...sikkert ikke lurt sett i etterpåklokskapens ånd, men der og da var det ikke noe alternativ. Når man sitter på hjemmekontor og sjefen er fraværende og man booker inn (nok) et møte for å få en prat og vedkommende ikke dukker opp.. nok er nok. Noen som har gjort noe liknende? Anonymkode: c1c8a...d34 Har du fått akseptert møtet du booket? Jeg har vært borti at en som booket møte med meg og jeg (av forskjellige årsaker) decliner eller ikke rekker å akseptere møtet (invite kom inn i innboksen 1 time i forveien) og personen klikker som følge av dette. Dette var ansatt som gikk over hodet på sin leder og inviterte folk fra forskjellige avdelinger til prosjekter som han selv mente var viktige uten å avklare eller koordinere det med noen. Han jobber ikke lenger hos oss. Men hvis dette er et møte begge to ble enige om og personen uteblir så stiller saken seg annerledes. Når det er sagt du får ikke respekt (som enkelte her tror) ved å miste besinnelse ovenfor sjef eller andre ansatte, men det tror jeg du er klar over. Jeg kjenner ikke arbeidskulturen der du jobber men rent diplomatisk kan det være fornuftig å anerkjenne ovenfor den andre parten at reaksjonen din var ikke optimal og forklare hvorfor du er frustrert med forslag til løsning av problemet. Jeg utelukker heller ikke at din sjef er muligens dårlig leder og kanskje også er klar over hvorfor du ønsker å ha det møtet og ønsker ikke å ta i problemet her og nå... I så fall er min erfaring at disse takler enda dårligere at ansatte blir sinte på dem på grunn av redusert empati og overdrevent tro på seg selv så da må du håndtere disse slikt man håndterer småbarn. Endret 4. februar 2021 av Thoringen
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 Dette er dessverre ikke første gang, og nå syntes jeg det var på sin plass å si fra at dette aksepterer jeg ikke. Angrer fortsatt ikke - 12 timer senere. Jeg er også leder og ville aldri drømt om å behandle mine ansatte slik. Hvis det ikke passer med et møte så flytter jeg det i forkant og spør ikke den ansatte 5 min etter møtet er startet om vi kan ta det en annen dag. Anonymkode: c1c8a...d34 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 Jeg skjelte ut sjefen(e) mine hvis det var behov for det. Helt innafor å gjøre det hvis det er behov for det, men hold det saklig! Anonymkode: 2a03e...8d8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Skrevet 4. februar 2021 Skulle ønske jeg turte å klikke på sjefen Ikke hun jeg har nå, hun er helt topp. Men sjefen som behandlet oss som søppel og forbruksartikler og var grovt urettferdig/forskjellsbehandling, hun har jeg en hemmelig fantasi om å skjelle ut så heftig at hun begynner å grine. Anonymkode: 75548...f27 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Skrevet 4. februar 2021 little fairy skrev (7 timer siden): Det er lov. Virker jo som sjefen ikke tar sine ansatte seriøst. Hvis du før har spurt om møter og de er uteblitt, og denne gangen dukket ikke sjefen opp... Jeg hadde vært forbanna! Man skal ikke være redde og bli kuet i frykt fir sjefen. Alle ledere passer dessverre ikke i den rollen. Lov å gi beskjed, men helst på en konstruktiv måte. Det er da ikke konstruktivt å klikke. Anonymkode: 24fef...cbe 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #19 Skrevet 4. februar 2021 Hva er greia, så mange tikkende bomber der ute. Sier ingenting før det eksploderer/"klikker". Det kommer sjeldent noe godt av å klikke - verken i privatlivet/samliv eller i arbeidslivet. Skarp kritikk kan man rette, og det kan være på sin plass, men ingen vits å bli emosjonell og klikke. Anonymkode: dd5e5...7e5 2
Gjest Thoringen Skrevet 5. februar 2021 #20 Skrevet 5. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette er dessverre ikke første gang, og nå syntes jeg det var på sin plass å si fra at dette aksepterer jeg ikke. Angrer fortsatt ikke - 12 timer senere. Jeg er også leder og ville aldri drømt om å behandle mine ansatte slik. Hvis det ikke passer med et møte så flytter jeg det i forkant og spør ikke den ansatte 5 min etter møtet er startet om vi kan ta det en annen dag. Anonymkode: c1c8a...d34 Med forbehold om at jeg ikke kjenner arbeidskulturen eller forholdene på din arbeidsplass - da må jeg si at det er ekstra skjerpende at du mistet besinnelsen samtidig som du innehar en lederposisjon... En lederposisjon krever en del politisk teft, enten du liker det eller ei, spesielt hvis du har med en dårlig sjef å gjøre. Men hvis du føler såpass sterkt at du har rett så for all del, lykke til fremover. PS: Du spurte om noen har gjort noe liknende: For mange år siden når jeg var ung og dum, mistet jeg besinnelse i et møte hvor en kollega gjorde en tabbe som kostet bedriften 120K kroner for så å bagatellisere dette i møtet. Det ble brukt mot meg for alt det var verdt og jeg lærte utrolig viktig lekse: Å ha rett og å få rett er to HELT forskjellige ting ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå