Gå til innhold

Til dere som er gift...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at man får Bibelen i gave av presten når man har giftet seg i kirken?

Jeg er rimelig sikker på at flere av vennene mine som har giftet seg har fått dette men vi fikk det ikke da vi giftet oss.

Lurer bare på hva som er vanlig jeg :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Vi fikk ikke. Men vi fikk en bok om historien til kirken vi giftet oss i.

Skrevet

Vi fikk bibel. Veldig hyggelig syns jeg. I bibelen er det egne sider til å skrive opp vigsler og forlovere, navn på foreldre og barn. Så det blir en familiebibel.

Er vel forskjellig fra menighet til menighet hva de gjør...

Skrevet

Vi fikk en bibel av presten. Han hadde fylt inn sitt navn, navn på kirke og dato osv. I tillegg var dere flere sider med slektstre som vi kan fylle inn. Veldig fin! Sikker på at dere ikke fikk ved en forglemmelse? Ville hørt med kirkekontoret jeg. "Vår" prest sa at det var noe de ga ut til alle brudepar, men det kan selvsagt være forskjell fra sogn til sogn.

Skrevet

Nei, det fikk vi ikke. Nå hadde vi med prest fra en annen menighet, vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men skulle gjerne ha fått det. Koselig skikk.

Skrevet

Ja, det fikk vi.

En slik slektsbibel med slektstre, plass til å skrive data fra bryllupet o.l.

Veldig koselig :-)

I tillegg hadde presten lagt inn en kopi av talen han holdt under vielsen.

Tror dette er forskjellig fra menghet til menighet. Var i et bryllup til en venninne i nabobygda og hun fikk ikke.

Skrevet

Hver menighet bestemmer om de vil gi noe og evt. hva de vil gi. Vi fikk Bibel, men vi har gitt den videre til noen som hadde lyst på den... Jeg har nok Bibler fra før :)

Skrevet

Vi får...... Bibelen lå visst nedlåst på menighetshuset og presten visste ikke hvordan alarmen skulle slås av. Regner med at den blir sendt i posten.

Skrevet

Ja, fikk på vei ut, men han ga den til en forlover så vi slapp å holde den på vei ut.

Skrevet

Ja, vi fikk en bibel, der de hadde skrevet inn navnene våre, kirke, tid og hvem presten var.

I tillegg fikk vi talen til presten (veldig kjekkt ettersom det var klin umulig å huske alt det fine han sa).

Skrevet

Vi fikk ikke, men et vennepar av oss fikk forrige helg

Skrevet

Vi fikk Bibel (familiebibel med navn og sånn) i kirka da vi giftet oss. Vi giftet oss i en frikirke, ikke statskirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...