Gå til innhold

Klage på en psykisk ustabil nabo, farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reaksjon på hva? Hva er ditt forhold til vedkommende?

Skrevet
Sangsvane skrev (Akkurat nå):

Reaksjon på hva? Hva er ditt forhold til vedkommende?

Jeg har jo skrevet det. 

Anonymkode: 311e1...e3b

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har jo skrevet det. 

Du har postet det under Samliv og kjærlighetsrelasjoner.

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men jeg er jo, som sagt, veldig redd for evt.reaksjon...Anmeldelser blir jo ofte henlagt. 

Jeg skrev at du ikke trenger å anmelde, men du kan få råd og tips.

Anonymkode: a84f8...567

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev at du ikke trenger å anmelde, men du kan få råd og tips.

Anonymkode: a84f8...567

Jeg har ringt politiet en gang for stund siden og de anbefalte meg å anmelde. Derfor lurer jeg på reaksjon.....

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har ringt politiet en gang for stund siden og de anbefalte meg å anmelde. Derfor lurer jeg på reaksjon.....

Hvems? Hva denne personen gjør er det ingen som kan si. Politiets reaksjon avhenger bla av om det er en kjenning eller ikke, om det finnes flere anmeldelser på samme person. Når det gjelder kjenninger er politiet ofte veldig flinke til å snakke med de på en måte som roer ned situasjonen.

• Liker 1
Skrevet
Duff skrev (30 minutter siden):

Hvems? Hva denne personen gjør er det ingen som kan si. Politiets reaksjon avhenger bla av om det er en kjenning eller ikke, om det finnes flere anmeldelser på samme person. Når det gjelder kjenninger er politiet ofte veldig flinke til å snakke med de på en måte som roer ned situasjonen.

Ok, takk 

Skrevet

Det er nok lite du kan gjøre, bor du i blokk må du regne med å finne deg i det meste.  

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (54 minutter siden):

Det er nok lite du kan gjøre, bor du i blokk må du regne med å finne deg i det meste.  

Haha for noe tull 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er naboen psykotisk? Rusa og psykotisk? Er han schizofren? 

Anonymkode: a0525...e9f

Ville bare legge til at de aller fleste med psykose/schizofreni er ufarlig.

• Liker 1
Skrevet
sicario skrev (1 time siden):

Ville bare legge til at de aller fleste med psykose/schizofreni er ufarlig.

Denne naboen er farlig. Veldig aggressiv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 18.34):

Hvilket kontor? Hvordan får jeg vite hvilken fastlege naboen har? 

Umulig å vite. Men hvis det feks kun finnes et fastlegekontor i bydelen du bor i, så er det jo sannsynlig at han går der. Eller om du bor et lite sted med få leger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 18.57):

Da er du allerede i dialog med politiet, og du tar det videre med dem. Antar at dette er en kar de kjenner godt til hvis han både holder på med rus og har vært truende. Bare dumt å vente til han plutselig finner på at han skal gjøre noe, ustabile personer som i tillegg ruser seg, er en svært dårlig kombo.

Anonymkode: 6a7f8...c04

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da er du allerede i dialog med politiet, og du tar det videre med dem. Antar at dette er en kar de kjenner godt til hvis han både holder på med rus og har vært truende. Bare dumt å vente til han plutselig finner på at han skal gjøre noe, ustabile personer som i tillegg ruser seg, er en svært dårlig kombo.

Anonymkode: 6a7f8...c04

Men hva om de bare henlegger saken? Det skjer jo ofte. 
Og da står jeg alene med naboens reaksjon...

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 18.34):

Hvilket kontor? Hvordan får jeg vite hvilken fastlege naboen har? 

Hva har naboen truet deg med? Du forteller litt i gåter. Hvordan vet du naboen er psykotisk? Synes det høres ut som du setter diagnoser på naboen. Dette virker som en hevn aksjon. Kontakt politiet, og ikke fastlegen. Politiet kan avgjøre om naboen trenger hjelp. I det hele tatt, du spør hvordan du finner ut hvilken fastlege naboen har, grøss og gru for en naboen du er. 

Anonymkode: e50ef...0e2

• Liker 2
Skrevet

Du kan kontakte fylkeslegen som igjen tar kontakt med vedkommendes fastlege. 

Anonymkode: f307b...ae1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 18.52):

Jeg har jo skrevet det. 

Du har skrevet det er en nabo. Vi får ikke vite noe om relasjonen dere i mellom.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 22.20):

Denne naboen er farlig. Veldig aggressiv. 

Du må gi et eksempel på hva naboen har gjort siden du sier han er farlig? Om vedkommende er farlig og har truet deg, så er det nettop politiet som må kontaktes, det sier seg selv.

• Liker 3
Skrevet

Det er alltid bedre å snakke med politi om slike ting enn kommunalt ansatte. Politiet kan behandle bekymringen anonymt, noe kommunen sjelden kan.

Dessuten sitter politiet som regel med mer kunnskap om trusselen.

Anonymkode: 2bc89...081

• Liker 2
Skrevet

Har selv ringt politiet angående en nabo som mest sannsynlig er schizofren eller noe. Blir vekket midt på natten av merkelig banking, rare lyder og skrik, han roper stadig vekk, og har skreket «jeg skal drepe deg!» flere ganger. 

Det har blitt roligere etter det. Men nå har det begynt mere igjen. Slitsomt😩 Prøvde å sove i går, men ble vekket av roping flere ganger.

Hvis politiet anbefaler å anmelde det syns jeg du bør gjøre det. Jeg kommer til å kontakte polititet igjen om det blir verre. 

Anonymkode: ce9ef...a4a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...