AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Jeg er rett og slett redd fordi man vet aldri hva slags reaksjon som kan komme etterpå... Hva ville du gjort? Anonymkode: 311e1...e3b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er rett og slett redd fordi man vet aldri hva slags reaksjon som kan komme etterpå... Hva ville du gjort? Anonymkode: 311e1...e3b Det kommer heeeelt an på situasjonen. Hvordan psykisk ustabil? Hvordan påvirker det deg? Kan du klage (anonymt) til borettslag e.l? Bor du alene? Er det verdt det, om det skulle bli noen negative reaksjoner i ettertid? Anonymkode: a0525...e9f 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det kommer heeeelt an på situasjonen. Hvordan psykisk ustabil? Hvordan påvirker det deg? Kan du klage (anonymt) til borettslag e.l? Bor du alene? Er det verdt det, om det skulle bli noen negative reaksjoner i ettertid? Anonymkode: a0525...e9f Det er jo det jeg lurer på. Om det er verdt det. Naboen har plaget meg lenge og jeg tror at det ikke går an å klage anonymt. Naboen får vite om det uansett, før eller siden. Anonymkode: 311e1...e3b
Duff Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Kan du komme med eksempler på hva naboen gjør som du ikke liker? 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo det jeg lurer på. Om det er verdt det. Naboen har plaget meg lenge og jeg tror at det ikke går an å klage anonymt. Naboen får vite om det uansett, før eller siden. Anonymkode: 311e1...e3b Men det er umulig for noen som ikke kjenner situasjonen å svare på. Er naboen deprimert og spiller emomusikk hele dagen? Er naboen psykotisk? Rusa og psykotisk? Er han schizofren? Jeg hadde holdt meg langt unna og sett meg om etter et nytt sted å bo om jeg følte meg truet i mitt eget hjem. Men det er forskjell på å synes naboen er "creepy" og irritere seg over at han er våken til alle døgnet tider. Eller å være REDD for å møte han når du går ut med søpla, eller få søvnproblemer fordi du lurer på om han kan finne på å bryte seg inn hos deg liksom. Anonymkode: a0525...e9f 11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men det er umulig for noen som ikke kjenner situasjonen å svare på. Er naboen deprimert og spiller emomusikk hele dagen? Er naboen psykotisk? Rusa og psykotisk? Er han schizofren? Jeg hadde holdt meg langt unna og sett meg om etter et nytt sted å bo om jeg følte meg truet i mitt eget hjem. Men det er forskjell på å synes naboen er "creepy" og irritere seg over at han er våken til alle døgnet tider. Eller å være REDD for å møte han når du går ut med søpla, eller få søvnproblemer fordi du lurer på om han kan finne på å bryte seg inn hos deg liksom. Anonymkode: a0525...e9f Rusa og psykotisk. Redd ja, ikke bare «creepy». Anonymkode: 311e1...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Duff skrev (26 minutter siden): Kan du komme med eksempler på hva naboen gjør som du ikke liker? Truet meg og søstera mi. Anonymkode: 311e1...e3b
Duff Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Truet meg og søstera mi. Anonymkode: 311e1...e3b Det er alt for lite til å kunne si noe. Truslene kan ha vert berettiget for alt jeg vet. Er forksjell på å true med politi når det kastes egg på veggen og å true uten at dere har gjort noe galt. 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 Duff skrev (13 minutter siden): Det er alt for lite til å kunne si noe. Truslene kan ha vert berettiget for alt jeg vet. Er forksjell på å true med politi når det kastes egg på veggen og å true uten at dere har gjort noe galt. Det andre.... Anonymkode: 311e1...e3b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 Hvis det trusler om å gjøre noe som er straffbart, går det an å ta en prat med politiet. Vær konkret og saklig om hva naboen faktisk gjør og har gjort. Du trenger ikke anmelde, men du kan få råd om hva som er best å gjøre. Anonymkode: a84f8...567 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis det trusler om å gjøre noe som er straffbart, går det an å ta en prat med politiet. Vær konkret og saklig om hva naboen faktisk gjør og har gjort. Du trenger ikke anmelde, men du kan få råd om hva som er best å gjøre. Anonymkode: a84f8...567 Men jeg er jo, som sagt, veldig redd for evt.reaksjon...Anmeldelser blir jo ofte henlagt. Anonymkode: 311e1...e3b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 Hva har naboen din truet med? Og hvordan vet du han er ruset? Anonymkode: 663c4...2eb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 Du kan sjekke om kommunen din har et bekymringsteam, ts! Jeg jobber mye med et slikt team, og vi rykker ut til folk der det er meldt bekymring fra naboer, familie og lignende. Anonymkode: 97fd5...bed 8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er rett og slett redd fordi man vet aldri hva slags reaksjon som kan komme etterpå... Hva ville du gjort? Anonymkode: 311e1...e3b Man vet aldri hvordan mennesker reagerer på noe før etterpå, sånn er det bare Anonymkode: cb877...382
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan sjekke om kommunen din har et bekymringsteam, ts! Jeg jobber mye med et slikt team, og vi rykker ut til folk der det er meldt bekymring fra naboer, familie og lignende. Anonymkode: 97fd5...bed Hmm, har aldri hørt om et slikt tilbud. Takk! Anonymkode: 311e1...e3b 1
little fairy Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 Hvis du har sett eller opplebd ting som feks trusler, så synes jeg du heller skal kontakte politiet. Du kan være uheldig om styrer er tafatt eller redd for å ta ting opp. Poliet kan ikke uten videre si det er du som har meldt fra. Du kan vel kanskje sende en bekymringsmelding til kommunen? Fastlegen? Kanskje mulig å sende et brev om bekymring til kontoret, så finner de hans lege (om det er få kontor der du bør og sannsynlighet for at han går der). 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Skrevet 4. februar 2021 little fairy skrev (Akkurat nå): Hvis du har sett eller opplebd ting som feks trusler, så synes jeg du heller skal kontakte politiet. Du kan være uheldig om styrer er tafatt eller redd for å ta ting opp. Poliet kan ikke uten videre si det er du som har meldt fra. Du kan vel kanskje sende en bekymringsmelding til kommunen? Fastlegen? Kanskje mulig å sende et brev om bekymring til kontoret, så finner de hans lege (om det er få kontor der du bør og sannsynlighet for at han går der). Hvilket kontor? Hvordan får jeg vite hvilken fastlege naboen har? Anonymkode: 311e1...e3b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Skrevet 4. februar 2021 Hvorfor postet du dette i samliv og kjærlighet? Anonymkode: cb877...382 3
MortenMinstelønn Skrevet 4. februar 2021 #20 Skrevet 4. februar 2021 Gidavmeg skrev (1 minutt siden): Klage på hva til hvem? Pluss når og hvorfor. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå