AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Del Skrevet 4. februar 2021 Har begynt å få kommentarer på det nå - at jeg innimellom får ukontrollerte rykninger i øye-området. Spesielt når jeg er sliten, eller prater om noe som er vondt og vanskelig for meg. Jeg er mye anspent, og spesielt da. Har en traumediagnose. Men er dette normalt? Jeg trodde ikke det var mulig med mindre man har reelle ticks. Jeg hadde det som liten, men det har jeg jo hørt at ikke er unormalt. Når det kommer, varer det en stund før det går over. Blir veldig sliten i øynene av dette. noen umiddelbare tanker? Erfaringer?☺️ Anonymkode: 86b8a...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Del Skrevet 4. februar 2021 Min erfaring er at angsten kan vise seg som nesten hva som helst av symptomer. Anonymkode: a1e46...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min erfaring er at angsten kan vise seg som nesten hva som helst av symptomer. Anonymkode: a1e46...245 Ts. Ja, jeg har skjønt at angsten har mange «ansikter» og uttrykksformer. Jeg har bare ikke hørt om slike rykninger før, men kan sette det i sammenheng med situasjoner og perioder med høyere aktivering... Anonymkode: 86b8a...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Del Skrevet 4. februar 2021 Samme skjer med meg. Virker som det er stressrelatert ja. Anonymkode: 38a85...67b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Del Skrevet 4. februar 2021 Ja, jeg har fått det to ganger pga stress. Det heter leamus? Det var kronisk i to mnd på meg. Dessverre neste gang jeg var utsatt for stress fikk jeg akutt og svært alvorlig regnbuehinnebetennelse på det ene øyet. Det er en autoimmun sykdom som ble utløst av alvorlig stressbelastning. Så vær forsiktig ts og kanskje prøv å unngå ting/følelser som trigger, og heller fokuser på et liv i balanse, for når stresset setter seg fysisk sånn så har det gått langt... Anonymkode: 91d89...4db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 4. februar 2021 #6 Del Skrevet 4. februar 2021 Jeg får leamus rundt øyet om jeg er stiv i nakkemuskelaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Del Skrevet 4. februar 2021 Jeg får det ofte i stressende/hektiske perioder. Har også lest at mann lettere får det dersom man drikker mye kaffe også. Gjør dere det? Anonymkode: 4bf33...c85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Del Skrevet 5. februar 2021 Er det leamus du mener? Anonymkode: b7b7c...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jennnny Skrevet 5. februar 2021 #9 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har også lest at mann lettere får det dersom man drikker mye kaffe også. Gjør dere det? Ja! Får generelt en del tics og rykninger i hverdagen, men etter kopp nr to kjenner jeg dem ekstra tydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #10 Del Skrevet 5. februar 2021 Taluno skrev (13 timer siden): Jeg får leamus rundt øyet om jeg er stiv i nakkemuskelaturen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det leamus du mener? Anonymkode: b7b7c...8a9 jennnny skrev (1 time siden): Ja! Får generelt en del tics og rykninger i hverdagen, men etter kopp nr to kjenner jeg dem ekstra tydelig. Forstår at dette har sammenheng med høyt stress nå. Det er ikke leamus jeg snakker om, men mer tydelige rykninger - nesten som hyppig blunking og rynking av øyebryn.. Anonymkode: 86b8a...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #11 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, jeg har fått det to ganger pga stress. Det heter leamus? Det var kronisk i to mnd på meg. Dessverre neste gang jeg var utsatt for stress fikk jeg akutt og svært alvorlig regnbuehinnebetennelse på det ene øyet. Det er en autoimmun sykdom som ble utløst av alvorlig stressbelastning. Så vær forsiktig ts og kanskje prøv å unngå ting/følelser som trigger, og heller fokuser på et liv i balanse, for når stresset setter seg fysisk sånn så har det gått langt... Anonymkode: 91d89...4db Takk for svar! Håper det går bedre med deg nå. Anonymkode: 86b8a...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #12 Del Skrevet 5. februar 2021 Prøv magnesium for sikkerhets skyld? Jeg hadde leamus i begge øyelokk i nesten ett år, som ble så ille til slutt at jeg kontaktet legen. Det så ut som om jeg blunket ukontrollert og var på flørtern med alle, for å sette det litt på spissen. Testet magnesium som skal være bra mot muskelkramper, og trodde ikke det skulle fungere da jeg ikke merket forskjell etter flere uker. Men så en dag, helt ute av det blå, stoppet det. Har fremdeles litt rykning i det ene øyelokket, men ikke i nærheten av hva det var før jul. Mulig det du har er noe helt annet, men sikkert verdt å teste magnesiumtilskudd om du ikke allerede gjør det? Anonymkode: 34a17...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #13 Del Skrevet 5. februar 2021 Hei, jeg er plaget med leamus (muskelsammentrekninger) i alle muskler, den siste uken har det vært desidert verst i venstre øye. Har nesten hatt konstant leamus i øyet. Jeg har angst, selv om at det har vært en ganske rolig periode nå... Ja, det kan skyldes anspenthet, angst, stress er heller ikke farlig, bare irriterende. Anonymkode: c3b28...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #14 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Prøv magnesium for sikkerhets skyld? Jeg hadde leamus i begge øyelokk i nesten ett år, som ble så ille til slutt at jeg kontaktet legen. Det så ut som om jeg blunket ukontrollert og var på flørtern med alle, for å sette det litt på spissen. Testet magnesium som skal være bra mot muskelkramper, og trodde ikke det skulle fungere da jeg ikke merket forskjell etter flere uker. Men så en dag, helt ute av det blå, stoppet det. Har fremdeles litt rykning i det ene øyelokket, men ikke i nærheten av hva det var før jul. Mulig det du har er noe helt annet, men sikkert verdt å teste magnesiumtilskudd om du ikke allerede gjør det? Anonymkode: 34a17...cb3 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hei, jeg er plaget med leamus (muskelsammentrekninger) i alle muskler, den siste uken har det vært desidert verst i venstre øye. Har nesten hatt konstant leamus i øyet. Jeg har angst, selv om at det har vært en ganske rolig periode nå... Ja, det kan skyldes anspenthet, angst, stress er heller ikke farlig, bare irriterende. Anonymkode: c3b28...4bd Tusen takk for hjelpsomme tilbakemeldinger begge to! Skal sjekke opp det med magnesium. Har faktisk brukt det en del tidligere pga muskelkramper i leggende (ivrig løper). Ja, forstår det ikke er farlig, men veldig forstyrrende og plagsomt, ja...!😣 Anonymkode: 86b8a...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella Moon Skrevet 5. februar 2021 #15 Del Skrevet 5. februar 2021 Lite søvn og stress = leamus hos meg..særlig hvis jeg sover lite og er mye stressa over lengre perioder. Slitsomt å ha dette i møter på jobb f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå