AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Trenger hjelp! Samboeren min donerte et engangsbeløp til en veldedig organisasjon. Noen uker senere dukker det opp noen skrapelodd med faktura i postkassa vår som de sender ut helt uoppfordret. De gir ingen info om hva man skal gjøre hvis man ikke vil ha skrapeloddene. Jeg tok uansett kontant med kundeservice for å finne ut av det, og de sier at jeg kunne sende de gratis i retur hvis jeg ikke ville ha de. Så da gjør jeg det. I dag, nå to måneder etterpå dukker det opp et inkassovarsel fordi vi ikke har betalt for skrapeloddene. Jeg sender derfor mail igjen med vedlegg fra sist gang og forklarer at dette er feil. Eneste svar jeg får er at de ikke har fått noen skrapelodd i retur og at vi fortsatt må betale for de. Kan de virkelig kreve det? Så vidt jeg vet er loddene borte i posten eller så har de ikke klart å registrere at vi har sendt de tilbake. Synes det er veldig surt å skulle betale så mye for lodd vi aldri har bedt om og som vi returnerte. Mener feilen ligger hos de. Sånne skrapelodd i posten er uansett en utrolig irriterende måte å samle inn penger på, kjenner jeg blir mektig frustrert! Anonymkode: a71f6...d3d
kulturuke Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trenger hjelp! Samboeren min donerte et engangsbeløp til en veldedig organisasjon. Noen uker senere dukker det opp noen skrapelodd med faktura i postkassa vår som de sender ut helt uoppfordret. De gir ingen info om hva man skal gjøre hvis man ikke vil ha skrapeloddene. Jeg tok uansett kontant med kundeservice for å finne ut av det, og de sier at jeg kunne sende de gratis i retur hvis jeg ikke ville ha de. Så da gjør jeg det. I dag, nå to måneder etterpå dukker det opp et inkassovarsel fordi vi ikke har betalt for skrapeloddene. Jeg sender derfor mail igjen med vedlegg fra sist gang og forklarer at dette er feil. Eneste svar jeg får er at de ikke har fått noen skrapelodd i retur og at vi fortsatt må betale for de. Kan de virkelig kreve det? Så vidt jeg vet er loddene borte i posten eller så har de ikke klart å registrere at vi har sendt de tilbake. Synes det er veldig surt å skulle betale så mye for lodd vi aldri har bedt om og som vi returnerte. Mener feilen ligger hos de. Sånne skrapelodd i posten er uansett en utrolig irriterende måte å samle inn penger på, kjenner jeg blir mektig frustrert! Anonymkode: a71f6...d3d Det er bare å ringe inkasso selskapet og fortelle det du har fortalt. Det lureste er å sende e-post så du har skriftlig bevis Dette ordner seg 🙂 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Du har ikke bestilt noe, ergo skal du heller ikke betale. Anonymkode: 9023d...cd3 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 GI beskjed til inkassoselskapet om at du bestrider kravet da du ikke har bestilt noen vare, og at du har returnert forsendelse som selskapet uoppfordret har sendt deg. Du har med andre ord heller ikke mottatt noen vare. Anonymkode: a41e3...af4 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 De har ingen sak. Anonymkode: 980d7...f03
prt90 Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Rapporter dem til Forbrukerrådet og lotteritilsynet 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Blindeforbundet eller noe i den dur? Bare ta kontakt med inkassoselskapet og si at du bestrider kravet, og at du hverken har bestilt loddene eller beholdt dem. Anonymkode: cf2f8...74d 1
RockyRose Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Trur eg forstår kva selskap det er, då mannen har vore plaga med dei og. Ringer stadig og lurer han til å få nye lodd og gje ei "engangsstøtte" og vipps er han påført på lista deira igjen. Eg har måtte gjeve han streng beskjed om kva han skal sei, for han er tydeleg for snill til å sei nei 🙄😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå