AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Jeg og samboer har leid leilighet i 6 mnd ca. Da vi flyttet inn, ble det nevnt av huseier at de kom til å pusse opp hybelen rett over oss så snart som mulig og at dette kunne ta tid. Jeg sa at det kunne bli noe problematisk fordi jeg jobber kun natt, så må sove og er hjemme på dagtid når da denne oppussingen finner sted. Det ble ikke noe mer snakk om det, leiligheten ellers var fantastisk og hadde alt vi ønsket ellers. Nå etter 6 mnd leie, har oppussingen startet. Vi fikk ikke beskjed i forkant, men har jo likevel på en måte visst at det vil skje i nærmeste fremtid. Det bråker helt forferdelig, og mye mer enn jeg hadde trodd. Det stod kun planker der oppe, så regner med dette vil ta tid. Det var godt isolert her nede, så trodde totalt sett det ville bråke mindre enn det gjør. Det går omtrent ikke an å snakke i telefonen engang. Får vondt i ørene, selv om jeg har ørepropper. Det har kun gått tre dager, og jeg holder på å bli gal. De holder på fra kl 7-15. Jeg lurer da på hva slags rettigheter vi har? Kan de stoppe arbeidet når det bråker så mye som det gjør? Kan vi få redusert leie? Eller kan vi si opp uten oppsigelsestid? Prøvde å lete på nett, men fant ikke mye om dette temaet. Så kanskje noen jurister her eller andre, har gode svar🙂 Anonymkode: 1d1e7...aff
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Problemet er at de bryter ikke noe lov og styrer bare på til kl 15 attpåtil, jeg vet ikke, men virker mest som du må leve med det til det er over eller investere i bedre ørepropper? Anonymkode: b1b66...887 4
Traktor Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg og samboer har leid leilighet i 6 mnd ca. Da vi flyttet inn, ble det nevnt av huseier at de kom til å pusse opp hybelen rett over oss så snart som mulig og at dette kunne ta tid. Jeg sa at det kunne bli noe problematisk fordi jeg jobber kun natt, så må sove og er hjemme på dagtid når da denne oppussingen finner sted. Det ble ikke noe mer snakk om det, leiligheten ellers var fantastisk og hadde alt vi ønsket ellers. Nå etter 6 mnd leie, har oppussingen startet. Vi fikk ikke beskjed i forkant, men har jo likevel på en måte visst at det vil skje i nærmeste fremtid. Det bråker helt forferdelig, og mye mer enn jeg hadde trodd. Det stod kun planker der oppe, så regner med dette vil ta tid. Det var godt isolert her nede, så trodde totalt sett det ville bråke mindre enn det gjør. Det går omtrent ikke an å snakke i telefonen engang. Får vondt i ørene, selv om jeg har ørepropper. Det har kun gått tre dager, og jeg holder på å bli gal. De holder på fra kl 7-15. Jeg lurer da på hva slags rettigheter vi har? Kan de stoppe arbeidet når det bråker så mye som det gjør? Kan vi få redusert leie? Eller kan vi si opp uten oppsigelsestid? Prøvde å lete på nett, men fant ikke mye om dette temaet. Så kanskje noen jurister her eller andre, har gode svar🙂 Anonymkode: 1d1e7...aff Stoppe arbeidet? Hvordan skal de da få pusset opp hybelen? Nei, her har du ingen rettigheter utover det som var avtalt. Og det blir for dumt å klage nå når du ble advart før du signerte kontrakt. Endret 4. februar 2021 av Traktor 7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Traktor skrev (Akkurat nå): Nei, her har du ingen rettigheter utover det som var avtalt. Og det blir for dumt å klage nå når du ble advart før du signerte kontrakt. Ja det var det jeg var redd for. Jeg kan se det, men somsagt. På grunn av at det var så godt lydisolert, så trodde jeg (naivt nok) at bråket ikke skulle være fullt så sjenerende som det er. Anonymkode: 1d1e7...aff
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Dere visste om dette på forhånd. Eneste er at huseier kunne gitt beskjed om mer nøyaktig tidspunkt for oppstart slik at dere kunne planlagt å finne et sted å sove for deg på dagtid. Anonymkode: b9bab...8af
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere visste om dette på forhånd. Eneste er at huseier kunne gitt beskjed om mer nøyaktig tidspunkt for oppstart slik at dere kunne planlagt å finne et sted å sove for deg på dagtid. Anonymkode: b9bab...8af Takk for svar 🙂 Anonymkode: 1d1e7...aff
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Hva mer noen støykansellerende hodetelefoner eller ørepropper? Du kan ha på støykanselleringen uten å ha på musikk Anonymkode: e5c29...d70
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mer noen støykansellerende hodetelefoner eller ørepropper? Du kan ha på støykanselleringen uten å ha på musikk Anonymkode: e5c29...d70 Takk, ja får prøve noe sånt 🙂 Anonymkode: 1d1e7...aff
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 Du leier jo, så du kan flytte? Hva ville vært forskjell om du eide? Naboene over oss bestemte seg for å pusse opp da jeg var hjemme med nyfødt baby. Det var så mye bråk at det var umulig å få babyen til å sove inne, og jeg måtte ut og trille mange timer hver dag. De holdt på i et halvt år. Men siden vi eide, og ikke leide, så kunne jeg virkelig ikke gjøre noe. Du kan jo flytte? Anonymkode: 736b3...d8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå