Gå til innhold

Hvor mye smør er vanlig å bruke på knekkebrød/skive ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle regne ut kcal på 2 knekke brød, men smøret ga ikke utslag på vekten? Den gikk kanskje opp 1gram så gikk den ned til 0 igjen. 
kan dette stemme? Jeg tenker det kanskje var 3-4 gram. Eller? 🙈

Anonymkode: e72d9...3cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et reelt problem, som jeg derfor har valgt å ikke ta stilling til :P

Altså, om det er tre eller fire gram smør, er ikke så viktig, det viktige er at man ikke forleder seg selv og systematisk tenker at X, Y og Z, nei det var sikkert nesten ingenting. Alt teller med, selv om det ikke kan telles. 

Jeg tar på så mye smør og pålegg som jeg synes er passe, og så holder jeg meg til gjengjeld til det antallet skiver jeg hadde bestemt meg for å spise.

Anonymkode: 60604...d30

• Liker 1
Skrevet

Det er nok vekta di som har en liten unøyaktighet. tipper 1-3gram er vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :) skal registrere at jeg bruker 4g det tror jeg stemmer, bruker litt mer på skive enn knekkebrød 😅 så der er det sikkert 5g

Skrevet

Smør smaker dritt. 

Anonymkode: 41373...2f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Smør smaker dritt. 

Jeg har ikke smakt dritt, men synes smør smaker godt.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Smør smaker dritt. 

Fint for deg 

Anonymkode: a67a8...a54

• Liker 1
Skrevet

Ca 5 gram. En porsjonspakning smør er ti gram og holder til to brødskiver :)

Anonymkode: 7203b...13b

• Liker 4
Skrevet

Jeg målte når jeg telte kalorier en periode, og jeg tror at på 3 knekkebrød var jeg oppe i 5-6 gram. Jeg har et veldig tynt lag, men vil samtidig kjenne smaken :) 

Anonymkode: e02ec...63e

• Liker 1
Skrevet

5g er anbefalt mengde, men jeg opplever ofte at jeg bruker 10g, spesielt om det er store skiver. Man bruker mer enn man tror ofte. 

Anonymkode: 8af13...24c

Skrevet

Husk ta smør på begge sider da😉😝 

Nei, ærlig talt!- Når en begynner måle hvor mye( lite) smør man kan ha på brødskiva/ knekkebrødet, så lager man større problemer for seg selv enn man opprinnelig har!  OM det er et reellt problem, søk hjelp for spiseforstyrrelser!!!  Mener ikke vondt med det her..- bare syns det er så innmari mye drøyt!! 😳🥴

Anonymkode: 71e18...804

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruke i hvert fall mindre smør enn det er "vanlig" å bruke hos bakerier/kantiner. Når jeg kjøper ferdig påsmurt så er det alltid et tjukt lag på begge sider, og baguetten smaker mer smør enn pålegg. 

Anonymkode: 5479d...c05

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 13.41):

Jeg skulle regne ut kcal på 2 knekke brød, men smøret ga ikke utslag på vekten? Den gikk kanskje opp 1gram så gikk den ned til 0 igjen. 
kan dette stemme? Jeg tenker det kanskje var 3-4 gram. Eller? 🙈

Sett heller smørpakken på vekten og se hvor mye den endrer seg på x antall knekkebrød 👌

Anonymkode: c927c...08b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Husk ta smør på begge sider da😉😝 

Nei, ærlig talt!- Når en begynner måle hvor mye( lite) smør man kan ha på brødskiva/ knekkebrødet, så lager man større problemer for seg selv enn man opprinnelig har!  OM det er et reellt problem, søk hjelp for spiseforstyrrelser!!!  Mener ikke vondt med det her..- bare syns det er så innmari mye drøyt!! 😳🥴

Anonymkode: 71e18...804

Dette er grunnen til at over halvparten av Norges befolkning et overvektige.🙄

Hvis folk skulle søke hjelp for spiseforstyrrelser fordi de prøvde slanke seg/kontrollere matinntaket, ville de forhåpentligvis havne bakerst i køen.

Ærlig talt, det blir for drøyt å psykeliggjøre å kontrollere matinntaket sitt i noen grad. Det er helt greit å telle kalorier.

Anonymkode: 21d14...f36

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...