AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Dere med endometriose som har blitt gravide.. Hvordan oppdager dere «diagnosen»? Hvor lang tid tok det før dere ble gravide, å hvor gamle var dere? jeg har fått påvist en sjokoladecyste (som det heter) på GU som er typisk for endo.. har og litt menssmerter men tenker jo at det er normalt og ha.. har sluttet på pillen (som jo er behandlingen) da vi snart skal i gang med å prøve.. et det noen som måtte gjennom laproskopi før skuddet satt? Er bare interesser i ulike erfaringer fra de som er i samme situasjon. Anonymkode: e33b5...dfb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Ingen? Hilsen masekråka😄 Anonymkode: e33b5...dfb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Fikk vite av operasjonslegen at jeg har endometriose etter keisersnittet. Har blitt veldig raskt gravid alle gangene Anonymkode: a4a95...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Skrevet 5. februar 2021 Her måtte IVF til for å bli gravid med endo dessverre.. jeg var 30 år da, så hadde ikke alderen helt på min side. Hadde prøvd et par år før IVF-en😬 Anonymkode: 86c58...dee
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 Prøvde i mange år og skulle i gang med ivf. Før vi søkte skulle jeg operere ut sjokoladecysten og skylle eggledere. Mens vi ventet på operasjonen fikk jeg dobbel dose letrozol/Femar. Operasjonen ble avlyst pga korona, men samme måned ble jeg gravid ved hjelp av letrozol. Tok seks runder før spira satt. Anonymkode: e901c...45b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Skrevet 5. februar 2021 Vi hadde prøvd lenge og skulle i gang med ivf. Jeg ble henvist til lapraskopi, husker ikke helt grunnen, men de mistenkte endometriose (det gjorde jeg og). På grunn av sykdom hos meg måtte vi utsette ene runden med ivf. Mellom den og neste ble jeg gravid på naturlig vis. Tok totalt 5 år før jeg ble gravid da😅 Anonymkode: a2f45...263
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dere med endometriose som har blitt gravide.. Hvordan oppdager dere «diagnosen»? Hvor lang tid tok det før dere ble gravide, å hvor gamle var dere? jeg har fått påvist en sjokoladecyste (som det heter) på GU som er typisk for endo.. har og litt menssmerter men tenker jo at det er normalt og ha.. har sluttet på pillen (som jo er behandlingen) da vi snart skal i gang med å prøve.. et det noen som måtte gjennom laproskopi før skuddet satt? Er bare interesser i ulike erfaringer fra de som er i samme situasjon. Anonymkode: e33b5...dfb Dette er så stor forskjell fra person til person. Det finnes kvinner som blir gravide på første forsøket selvom dem er nesten overgrodd i endometriose. Men jeg kan fortelle litt om min historie. Vi prøvde å bli gravide i 1 år før vi oppsøkte hjelp. Gikk gjennom utredning som tok oss nesten 1 år. Etterhvert begynte jeg selv å tenke tanken om at kanskje jeg kunne ha endometriose da flere i familien har dette påvisst. Jeg hadde ingen symptomer annet enn kroniske ryggsmerter. Jeg fikk etter lang tid endelig en lapraskopi. Da kunne dem finne litt endometriosevev, ikke mye. Og egglederne mine var åpne. Så legene trodde ikke dette var årsaken til barnløsheten. Vi gikk gjennnom assistert befruktning, både insemineringsforsøk og ivf. Det tok oss tilsammen 4.5 år før det endelig klaffet og jeg ble gravid med ivf. Som sagt, alle er forskjellige med endometriose. Noen blir lett gravide, andre sliter. Og mengden endometriose trenger ikke ha betydning for hvor lett/vanskelig det er å bli gravid. Anonymkode: a5493...568 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå