AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Jeg er ganske lys i huden, ikke helt hvit-blek, men ikke gylden heller. Har kalde undertoner og kler best kjølige farger. Har gått på en del smeller med blush, tror jeg har fem i sminkepungen. Enten er de for lilla, eller så sitter de for dårlig, eller så blir de for røde. Jeg ønsker et naturlig resultat. Finnes noen hacks her? Er lyserosa det safeste, eller ser det fort klovnete ut? Anonymkode: b70e6...a17
Gjest Fnuggolina Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 (endret) Benefit Dandelion eller Nars Deep Throat? Sistnevnte synes jeg er et glitterhelvete, men Milani Dolce Pink med lett hånd kanskje? En viktig greie for å unngå klovn er å legge (kald) bronzer, og så bare forsiktig med smalere blushkost tappe på blushen og begynne litt oppå kinnbenet. Om du vil ha krem er forøvrig RMS kremøyenskygge i Embrace superfin som blush. Endret 4. februar 2021 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Fnuggolina skrev (30 minutter siden): Benefit Dandelion eller Nars Deep Throat? Sistnevnte synes jeg er et glitterhelvete, men Milani Dolce Pink med lett hånd kanskje? En viktig greie for å unngå klovn er å legge (kald) bronzer, og så bare forsiktig med smalere blushkost tappe på blushen og begynne litt oppå kinnbenet. Om du vil ha krem er forøvrig RMS kremøyenskygge i Embrace superfin som blush. Takk for et fint svar! Jeg synes det er vanskelig å vite hvor jeg skal legge hva. Har ovalt fjes, ikke veldig tydelige kinnbein, men ser dem litt. Har pleid å legge bronzer under kinnbeinet, men "lærte" at jeg skulle legge den oppå, altså der sola naturlig treffer, men det er jo der jeg pleier å ha blush Så det kan fort bli litt rotete. Kald bronzer sliter jeg også med å finne. Ble anbefalt Smashbox warm matte av de på Kicks. Jeg klarer ikke å se hva som blir fint nå som det ikke er lov å prøve, så jeg aner ikke om den passer, men den heter jo warm, så jeg tenker... ikke? Anonymkode: b70e6...a17
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Nars orgasme er en storfavoritt Anonymkode: 61157...e0d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for et fint svar! Jeg synes det er vanskelig å vite hvor jeg skal legge hva. Har ovalt fjes, ikke veldig tydelige kinnbein, men ser dem litt. Har pleid å legge bronzer under kinnbeinet, men "lærte" at jeg skulle legge den oppå, altså der sola naturlig treffer, men det er jo der jeg pleier å ha blush Så det kan fort bli litt rotete. Kald bronzer sliter jeg også med å finne. Ble anbefalt Smashbox warm matte av de på Kicks. Jeg klarer ikke å se hva som blir fint nå som det ikke er lov å prøve, så jeg aner ikke om den passer, men den heter jo warm, så jeg tenker... ikke? Anonymkode: b70e6...a17 Den andre fargen deres - dark matte, er kaldere og kjempefin. Ikke la deg skremme av «dark», det er bare til å bruke mindre og den er ikke sånn voldsom heller. Jeg tror den der Bahama mama fra The balm skal være ganske kald også. Så påfør solpudderet med en stor og litt luftig kost og legg over kinnene (og pannen og haken osv), også påfører du blush med en mindre kost og legger over kinnbeina. Da får du den solbrune gløden i kinnene og så litt frisk rosa farge akkurat bare på kinnbeina. Ikke ta på for mye produkt om gangen, blende godt, så blir det veldig fint og ikke rotete :) Ikke legg solpudderet under kinnbeina, med mindre det er contouring du går etter, som er mer for å «forme» ansiktet, men hvis du vil ha sånn solbrun glød så må du legge det der solen treffer naturlig. Og husk å blende nedover halsen! :) Anonymkode: 5df5d...0e3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Den andre fargen deres - dark matte, er kaldere og kjempefin. Ikke la deg skremme av «dark», det er bare til å bruke mindre og den er ikke sånn voldsom heller. Jeg tror den der Bahama mama fra The balm skal være ganske kald også. Så påfør solpudderet med en stor og litt luftig kost og legg over kinnene (og pannen og haken osv), også påfører du blush med en mindre kost og legger over kinnbeina. Da får du den solbrune gløden i kinnene og så litt frisk rosa farge akkurat bare på kinnbeina. Ikke ta på for mye produkt om gangen, blende godt, så blir det veldig fint og ikke rotete Ikke legg solpudderet under kinnbeina, med mindre det er contouring du går etter, som er mer for å «forme» ansiktet, men hvis du vil ha sånn solbrun glød så må du legge det der solen treffer naturlig. Og husk å blende nedover halsen! Anonymkode: 5df5d...0e3 Ja, tingen er at jeg har pleid åbruke bronzeren som veldig svak og naturlig contouring, men jeg har nylig begynt å legge den der sola naturlig treffer fordi jeg så noen youtube-videoer som inspirerte meg. Men egentlig synes jeg ansiktet blir litt flatt av å ikke forme kinnbeina litt, og jeg gidder ikke å bruke "ordentlig" contouring i hverdagen. Så jeg tror kanskje jeg går tilbake til å legge den under kinnbeina igjen Ja, sikkert mye uinteressant info for deg, dette. Jeg var inne og så på dark matte, og den så skremmende mørk ut! Men ja, den var jo litt kaldere. Bahama mama har en del glitter hvis jeg ikke husker feil? Er ikke så fan av det midt på dagen. Takk for et supert svar! Anonymkode: b70e6...a17
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 hei, jeg er makeupartist og tenkte å slenge inn et tips! hadde gått for FERSKEN/PEACH blush. det pleier som regel å ikke bli for rødt, lilla etc. er veldig fint på de med kald undertone og lys hud! Slenger med et produkt: MAkeuprevolutuon Blusher reloaded peach bliss. Rimelig og bra blush! Anonymkode: 8112f...0c8 1
mjaus Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Er selv skikkelig bleik i huden, Så lenge jeg unngår bronzere og varme/oransje toner så ser det fint ut. F.eks peachy eller rosa farger er ganske pent Om du ville gått for en mørkere for å få litt mer kontrast eller få tydeligere kinnben osv. Hadde jeg ville gått for noe som denne fargen 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): hei, jeg er makeupartist og tenkte å slenge inn et tips! hadde gått for FERSKEN/PEACH blush. det pleier som regel å ikke bli for rødt, lilla etc. er veldig fint på de med kald undertone og lys hud! Slenger med et produkt: MAkeuprevolutuon Blusher reloaded peach bliss. Rimelig og bra blush! Anonymkode: 8112f...0c8 Tusen takk for innspill Jeg er egentlig litt skeptisk til peach fordi de er varme i tonen, noe jeg ikke kler så godt. Men skal undersøke den! + alltid fan av rimelige alternativer. Har du flere tips til god sminke på budsjett? Anonymkode: b70e6...a17
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 Fnuggolina skrev (2 timer siden): Benefit Dandelion eller Nars Deep Throat? Sistnevnte synes jeg er et glitterhelvete, men Milani Dolce Pink med lett hånd kanskje? En viktig greie for å unngå klovn er å legge (kald) bronzer, og så bare forsiktig med smalere blushkost tappe på blushen og begynne litt oppå kinnbenet. Om du vil ha krem er forøvrig RMS kremøyenskygge i Embrace superfin som blush. Ser nå på de de nevnte. Milani Dolce Pink synes jeg hadde en kjempefin farge, det eneste er at jeg er redd for at det er for mye skimmer i den? Anonymkode: b70e6...a17
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ser nå på de de nevnte. Milani Dolce Pink synes jeg hadde en kjempefin farge, det eneste er at jeg er redd for at det er for mye skimmer i den? Anonymkode: b70e6...a17 Denne elsker jeg! Anonymkode: 509dc...b20
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne elsker jeg! Anonymkode: 509dc...b20 Ja, så bra, men er det mye skimmer i den? Anonymkode: b70e6...a17
gohege Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 (endret) Nars i fargen Sex appeal ser fin ut på meg. Den er lysere, har ingen shimmer og kaldere enn Orgasm. Når det gjelder bronzer/konturpudder bruker jeg Nyx blush i fargen Taupe. Faktisk kald brunfarge. Endret 4. februar 2021 av gohege
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, tingen er at jeg har pleid åbruke bronzeren som veldig svak og naturlig contouring, men jeg har nylig begynt å legge den der sola naturlig treffer fordi jeg så noen youtube-videoer som inspirerte meg. Men egentlig synes jeg ansiktet blir litt flatt av å ikke forme kinnbeina litt, og jeg gidder ikke å bruke "ordentlig" contouring i hverdagen. Så jeg tror kanskje jeg går tilbake til å legge den under kinnbeina igjen Ja, sikkert mye uinteressant info for deg, dette. Jeg var inne og så på dark matte, og den så skremmende mørk ut! Men ja, den var jo litt kaldere. Bahama mama har en del glitter hvis jeg ikke husker feil? Er ikke så fan av det midt på dagen. Takk for et supert svar! Anonymkode: b70e6...a17 Ja jeg vet haha 🙈Men jeg er helt lys i huden, men dark matte går helt fint på meg, jeg bare bruker litt mindre produkt og den er lett å blende ut. Bahama mama er matt 😊 Anonymkode: 5df5d...0e3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): hei, jeg er makeupartist og tenkte å slenge inn et tips! hadde gått for FERSKEN/PEACH blush. det pleier som regel å ikke bli for rødt, lilla etc. er veldig fint på de med kald undertone og lys hud! Slenger med et produkt: MAkeuprevolutuon Blusher reloaded peach bliss. Rimelig og bra blush! Anonymkode: 8112f...0c8 Peach passer best for varme hudtoner, ikke det beste for kalde. Anonymkode: 5df5d...0e3 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja jeg vet haha 🙈Men jeg er helt lys i huden, men dark matte går helt fint på meg, jeg bare bruker litt mindre produkt og den er lett å blende ut. Bahama mama er matt 😊 Anonymkode: 5df5d...0e3 Ok, jeg skal sjekke ut dark matte! Ah, men da var det det at Bahama mama er for mørk, tror jeg! Måtte jo være noe med den også Anonymkode: b70e6...a17
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Skrevet 4. februar 2021 gohege skrev (1 time siden): Nars i fargen Sex appeal ser fin ut på meg. Den er lysere, har ingen shimmer og kaldere enn Orgasm. Når det gjelder bronzer/konturpudder bruker jeg Nyx blush i fargen Taupe. Faktisk kald brunfarge. Ja, den bruker jeg også hvis jeg gidder å konturere! Men tør ikke å bruke den som solpudder. Den får meg jo ikke akkurat til å se "solkysset" ut TS Anonymkode: b70e6...a17
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, den bruker jeg også hvis jeg gidder å konturere! Men tør ikke å bruke den som solpudder. Den får meg jo ikke akkurat til å se "solkysset" ut TS Anonymkode: b70e6...a17 Altså, mente NYX sin i taupe. Anonymkode: b70e6...a17
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. februar 2021 #19 Skrevet 5. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ser nå på de de nevnte. Milani Dolce Pink synes jeg hadde en kjempefin farge, det eneste er at jeg er redd for at det er for mye skimmer i den? Anonymkode: b70e6...a17 Den har endel skimmer ja - men mye mindre «glitter» enn Orgasm. Den er veldig fin med lett hånd og sammen med matt bronzer. Men om du er ute etter helt matt ville jeg styrt unna Ang bronzer så velger endel Physicians Formula butter bronzer, men jeg styrer selv unna pga visstnok veldig sterk duft. Den er veldig fin! Selv vurderer jeg å kjøpe fra Hourglass eller den «milk chocolate» bronzer. Maybelline city bronzer i 100 tittet jeg på, men er redd den blir for gul på meg 🤔 Jeg har Smashbox bronzer trio, og man kan blande inn den beige fargen for å lysne - fungerer faktisk veldig bra. Litt mer av den varme på sommeren, litt mer av den kalde på vinter. Jeg blander litt sånn forskjellig avhengig av sesong. Bruker dem som øyenskygger og faktisk innimellom. Nyx sitt contourkit gav jeg bort fordi det ble for tørt og pudrete for meg. Men, jeg glemte jo helt Max Factor Creme Puff blush: jeg bruker Nude Mauve når jeg vil ha en helt nude blush som går mot kaldere. Lovely pink er jo klassisk rosa kald. De er ikke matte - men gir ikke glitterskimmer heller. Tåler å bygges opp, iallefall Nude Mauve: https://no.lookfantastic.com/max-factor-creme-puff-face-blusher/11958119.html Endret 5. februar 2021 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #20 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, så bra, men er det mye skimmer i den? Anonymkode: b70e6...a17 Jeg synes ikke at det er noe særlig. Litt ja, men det blir en mellomting mellom glinsende highlighter looken og matt Anonymkode: 509dc...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå