Avstand Skrevet 20. januar 2023 #101 Skrevet 20. januar 2023 (endret) Det dukket bare opp noe i livet mitt jeg ville mer. Jeg tenkte at livet er mer enn penger og repetivt arbeidsliv. Så jeg sa opp. Konsekvensen? Både positivt og negativt. Jeg fikk opplevelser og jeg utviklet meg veldig. Men så er det ikke altid ting går som man håper og i tillegg kom covid. Jeg mistet alt. Den negative konsekvensen var at jeg hadde for mye oppspart til å få støtte av nav. Så jeg brukte av sparepengene. Kontoen sank plutselig i stedet for å vokse. Leiligheten jeg leide ble lagt ut for salg. Jeg fikk meg ikke jobb. Jeg flyttet hjem til mamma. Søkte jobber, det tok lang tid før jeg fikk noe. Jeg ble deprimert. Kontoen sank. Jeg følte meg som et null som ikke hadde jobb, bodde hos foreldre. Jeg begynte hos psykolog. Jeg fikk hjelp, kontaktet nav, fikk aap, men covid hindret meg i å delta så jeg fikk penger for å gå hjemme, noe jeg syntes var greit. Så flyttet jeg, fant en utleier som godtok aap inntekt. Søkte jobber. Måtte ut i aktivitet da samfunnet gradvis åpnet. Ikke gøy, men jeg fikk i det minste trent meg i arbeidslivet igjen. Søkte jobber, fordi jeg var sur for å jobbe lange dager for usle aap inntekt. Søkte jobben jeg aldri hadde erfaring innen. Lite håp, men bare tenkte at jeg i det minste hadde søkt. Ble inkalt. Fikk jobben!!!! Har den enda og er det er jeg veldig glad for. Kontoen vokser i stedet for å minke/stå stille. Endret 20. januar 2023 av Avstand
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #102 Skrevet 21. januar 2023 Avstand skrev (11 timer siden): Det dukket bare opp noe i livet mitt jeg ville mer. Jeg tenkte at livet er mer enn penger og repetivt arbeidsliv. Så jeg sa opp. Konsekvensen? Både positivt og negativt. Jeg fikk opplevelser og jeg utviklet meg veldig. Men så er det ikke altid ting går som man håper og i tillegg kom covid. Jeg mistet alt. Den negative konsekvensen var at jeg hadde for mye oppspart til å få støtte av nav. Så jeg brukte av sparepengene. Kontoen sank plutselig i stedet for å vokse. Leiligheten jeg leide ble lagt ut for salg. Jeg fikk meg ikke jobb. Jeg flyttet hjem til mamma. Søkte jobber, det tok lang tid før jeg fikk noe. Jeg ble deprimert. Kontoen sank. Jeg følte meg som et null som ikke hadde jobb, bodde hos foreldre. Jeg begynte hos psykolog. Jeg fikk hjelp, kontaktet nav, fikk aap, men covid hindret meg i å delta så jeg fikk penger for å gå hjemme, noe jeg syntes var greit. Så flyttet jeg, fant en utleier som godtok aap inntekt. Søkte jobber. Måtte ut i aktivitet da samfunnet gradvis åpnet. Ikke gøy, men jeg fikk i det minste trent meg i arbeidslivet igjen. Søkte jobber, fordi jeg var sur for å jobbe lange dager for usle aap inntekt. Søkte jobben jeg aldri hadde erfaring innen. Lite håp, men bare tenkte at jeg i det minste hadde søkt. Ble inkalt. Fikk jobben!!!! Har den enda og er det er jeg veldig glad for. Kontoen vokser i stedet for å minke/stå stille. Hadde du ikke rett på dagpenger? Anonymkode: 12125...253
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #103 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 12.50): Da kan man begynne å gå i seg selv og se om det er noe man kan gjøre der. Endre holdning, endre innstilling til h a en jobb skal gi deg, se jobben som et sted du henter lønnen, ikke et sted du lever livet. Andre ting. Kanskje man er den som skaper konflikter uten at man skjønner det selv? Kanskje man er en person som har problemer med autoriteter? Kanskje man burde finne en annen retning i livet? Et eller annet sted (og gjerne flere) er det bedre enn andre steder. Da må man finne ut hva man ønsker seg, hva det kreves å komme dit, og hva man selv kan bidra med for at dette skal gå ihop. Hva kan man selv gjøre for å øke trivsel? Anonymkode: 6b1da...30e Et veldig godt svar. Anonymkode: 12125...253
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #104 Skrevet 21. januar 2023 Jeg sa opp, tenkte å gå på en del intervjuer i oppsigelsesperioden, men ble syk med noe som satt i ganske lenge. Orket ikke gå på noen intervjuer. Så når sjefen ringte og spurte om jeg var sikker på at jeg ville slutte noen uker før siste arbeidsdag gikk jeg med på å fortsette i jobben jeg har. Anonymkode: 5b279...578
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #105 Skrevet 21. januar 2023 Gikk bra, etter dagpengene sluttet så har jeg levd på sosialhjelp. Da får man dekket husleie og strøm, så sosialhjelp til livsoppholdet som er nok til å leve. ca 7700kr i oslo, som skal dekke tlf og mat for min del. Jeg spiser for ca 1000r i uka, bra kosthold. Fullt fokus på meg selv med styrketrening. Slipper jobbgnålet. Anonymkode: dc459...9dd
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #106 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Gikk bra, etter dagpengene sluttet så har jeg levd på sosialhjelp. Da får man dekket husleie og strøm, så sosialhjelp til livsoppholdet som er nok til å leve. ca 7700kr i oslo, som skal dekke tlf og mat for min del. Jeg spiser for ca 1000r i uka, bra kosthold. Fullt fokus på meg selv med styrketrening. Slipper jobbgnålet. Anonymkode: dc459...9dd Ehhh….du prøvde ikke å finne deg jobb engang? Anonymkode: 12125...253
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #107 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 13.46): Jeg sa opp, tenkte å gå på en del intervjuer i oppsigelsesperioden, men ble syk med noe som satt i ganske lenge. Orket ikke gå på noen intervjuer. Så når sjefen ringte og spurte om jeg var sikker på at jeg ville slutte noen uker før siste arbeidsdag gikk jeg med på å fortsette i jobben jeg har. Anonymkode: 5b279...578 Jobber du fortsatt der? Anonymkode: 12125...253
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #108 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 10.23): Jeg har akkurat gjort det nå. Det var et vikariat da, men jeg har jobbet I vikariater der over flere år nå. Nå har jeg forsåvidt noe jeg har gått over til, men det er litt usikkert, for det er et firma som leier meg ut til andre steder i kortvarige og lengre oppdrag. Jeg har sagt opp, men de har foreløpig ikke noe oppdrag til meg. De jobber med saken. Jeg aner ikke om de har oppdrag til meg når oppsigelsestiden er over om 14 dager fra mandag. Men jeg er ihvertfall registrert i firmaet. Heldigvis klarer jeg meg økonomisk ganske lenge da. Ellers hadde jeg ikke gjort det. Anonymkode: 93796...ad5 Hvordan gikk det? Anonymkode: 12125...253
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #109 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 20.38): Jeg mistrives ekstremt på egen jobb pga arbeidsgiver som begår flere lovbrudd og fryser meg ut. Så jeg møter til jobb hver dag og leverer fra meg prikkfritt arbeid. Jeg smiler hver dag og er i godt humør ovenfor mine kollegaer. Jeg nekter å la meg overkjøre, sykemelde meg eller vise meg svak. Hjemme sliter jeg med søvn, mat, konstant vondt i magen, ofte dårlig i magen, kvalm på vei til jobb hver dag og verk i hele kroppen. Så mye påvirker situasjonen meg, men jeg nekter å la meg knekke. På siden av dette jobber jeg aktivt med å finne en passende løsning. Når løsningen er ferdig så reiser jeg på dagen fra det firmaet. Anonymkode: 88029...d68 Jobber du fortsatt der? Anonymkode: 12125...253
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #110 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 13.33): I så fall har du snakket med en elendig saksbehandler. Det under er hentet fra NAV-s nettsider Mener vi at du ikke hadde rimelig grunn til å si opp jobben din, vil du ikke få utbetalt dagpenger i 12 uker. Fra 1. januar 2021 endres dette til 18 uker. Dette gjelder både for deg som er i arbeid og deg som er permittert. Det er 18 uker. Anonymkode: 54a4c...a81 Og hvem avgjør dette? Er det enkelte individer på nav, hvem avgjør om det ikke var nødvendig hvis man lenge gått i en jobb som setter en i boreout og gjort en syk? Lege? Anonymkode: 354aa...2a1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #111 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og hvem avgjør dette? Er det enkelte individer på nav, hvem avgjør om det ikke var nødvendig hvis man lenge gått i en jobb som setter en i boreout og gjort en syk? Lege? Anonymkode: 354aa...2a1 Lege. Friskmelding til arb.formidling. Anonymkode: 8b4ee...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå