Gå til innhold

Har du droppet å sprite hender og holde avstand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som konsekvent har unngått å følge anbefalingene; sprite hender og holde bevisst avstand? Det virker på meg som absolutt alle har fulgt disse anbefalingene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ble vel heller mer metodisk etter pressekonferansen om utbruddet av mutert virus i nordre follo. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å holde avstand til andre, men det virker ikke som folk flest er så opptatt av det. Eventuelt undervurderer de veldig hvor mye 1 meter faktisk er, for jeg må ofte gå store svinger forbi folk som bare durer på.

• Liker 4
Skrevet
pavlin skrev (12 minutter siden):

Er det noen her som konsekvent har unngått å følge anbefalingene; sprite hender og holde bevisst avstand? Det virker på meg som absolutt alle har fulgt disse anbefalingene.

Du mener om det er noen som er så barnslige at de konsekvent nekter å høre på hva andre, som vet bedre enn dem, forteller oss at det er lurt å gjøre i sin slik situasjon vi er i nå?

Nei, jeg vil helst unngå å bli syk, og å smitte andre som tåler Covid-19 dårligere enn meg, og da tenker jeg at helt basic smittevern er greit å følge...

• Liker 8
Skrevet

Jobber i matbutikk og ofte har jeg ikke kontroll over hvor nærme folk kommer på meg, men spriter og vasker hender ofte.

• Liker 2
Skrevet

Holder avstand selv om det virker som om folk ikke bryr seg om det, vasker hendene, spriter ikke. 

Skrevet (endret)
9 hours ago, pavlin said:

Det koster meg absolutt ingenting å holde avstand eller sprite hender. Munnbind koster noen kroner, men likevel, jeg bruker det også (det er pålagt en del steder her jeg bor).

Uansett hva jeg måtte mene om viruset og håndteringen, så synes jeg det er helt ok å følge disse tiltakene, særlig fordi de ikke er noe "pes".

Jeg er ingen virusekspert, og til tross for meninger om at en del tiltak virker veldig merkelige, så vet jeg at fagfolkene kan langt mer om dette enn meg.

Endret av Jaybird
  • Liker 3
Skrevet

Sprite hender gjorde jeg mye før korona,mer nå. Samme med munnbind. Prøver å holde 2 meter så godt det lar seg gjøre. Jobber på sykehus.

Skrevet

Spriter hender på butikk osv, inngang kjøpesenter, kafeer osv. Spriter meg ikke hjemme. 

Holder avstand til fremmede og venner + familie medlemmer vi ikke ser så ofte. De i familien vi ser på som vår kohort/nærkontakter derimot, totalt 7 stk holder vi ikke alltid 1 m til. Noen klemmer vi også. Ingen av oss omgås andre.

Uansett så er dette med å holde avstand til fremmede ikke noe nytt akkurat..jeg er en typisk Kari Nordmann som har komfort sonen langt vekk fra kroppen. Hold gjerne flere meter avstand fra meg om du ikke kjenner meg. Venner derimot har jeg jo pleid å klemme eller være nær, nå er det ingen klemming og minimum 1 m mellom oss..

Skrevet
Blekkulfina skrev (13 timer siden):

Jeg prøver så godt jeg kan å holde avstand til andre, men det virker ikke som folk flest er så opptatt av det. Eventuelt undervurderer de veldig hvor mye 1 meter faktisk er, for jeg må ofte gå store svinger forbi folk som bare durer på.

Korte forbiplasseringer telles ikke. Trenger ikke å svinge utenom når man kun skal passere noen. 

Skrevet (endret)
1 hour ago, tussi84 said:

Korte forbiplasseringer telles ikke. Trenger ikke å svinge utenom når man kun skal passere noen. 

Det handler om sannsynligheter. Hvis du går på tett befolkede fortau daglig så er det jo en viss risiko for smitte. Det har vært tilfeller av fortausmitte funnet vha GPS-tracking på mobilen i asiatiske land som er mindre opptatt av personvern.

Endret av Charlie Amberson
  • Liker 3
Skrevet

Avstand holder jeg alltid uansett. Liker en viss intimsone.

Spriter ikke hendene mine. Vasker og passer på nornal hygiene ellers.

• Liker 2
Skrevet

Avstand holder jeg som vanlig. 

Spriter ikke hendene mine nei. Jeg er ren på hendene og vasker de som jeg skal. Gidder ikke engang finne på en unnskyldning for hvorfor jeg ikke manisk spriter hendene mine. Har god hygiene. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker munnbind, vasker og spriter og holder avstand, det er det jeg gjør. Men jeg holder meg ikke i hjemkommunen, er mye i Oslo på gåturer der. 

Skrevet

Avstand, sprit og munnbind. 

Har brukt munnbind litt manisk, men kommer nå til å droppe det så lenge det er tilstrekkelig avstand.

Jeg har også isolert meg i stor grad. Det er det også stopp på.

Helseministeren er utdannet innen hotellbransjen og der burde han holde seg. For dette har han ikke peiling på. Og Erna er altfor opptatt av å være på godfot med feil folk.

Jeg holder meg unna slik som besteforeldre, fordi jeg ikke ønsker at de skal dø en smertefull død, men de er veldig åpne om at de skal jo dø snart uansett. 

Under svartedauden skulle man kysse de døde. De sto i lange køer for å vise respekt. 

Så er ingen hemmelighet eller noe nytt at avstand er viktig under en pandemi. Men alt dette andre spetakkelet regjeringen holder på med er helt absurd.

Prioritere vinmonopolet ovenfor kommende mor og far, psykisk helse og fysisk aktivitet... Asså.... 

• Liker 1
  • Opprett ny...