AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Hvordan vet man at man har sopp? Har jo googlet, men bør man ta behandlingen mot sopp sånn i tilfelle hvis man er usikker? Leste at det er større fare for å revne om man har sopp. Anonymkode: 8681e...c08
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Du skal ikke behandle uten å være sikker nei. Gå til lege om du er i tvil. er du førstegangs kan du bare belage deg på å revne litt uansett, 80% gjør det. Ikke vits å lese seg opp og ned på. Det er heller ikke så ille som det høres ut De fleste får bare små rifter som gror raskt. Jeg selv revnet grad 4 noe som for de fleste høres ut som den største skrekk - men også det gikk helt fint. Grodde raskt og alt ble bra. Så slutt å google revning, for det kommer nok til å skje. Det eneste du kan gjøre selv er å samarbeide med jordmor under utdrivningen. Anonymkode: 84db2...183
Skogkløver Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Jeg fikk beskjed av jordmor at det car større sjans for å revne med sopp ja. Canesten og pevaryl kan fint brukes under graviditet(men ikke innføringshylse), er du usikker spør du fastlegen eller på apoteket hva du kan bruke. Ingen av kremene eller stikkpiller funket på meg, jeg måtte bruke pillene som tas oralt. De kan også brukes dersom alt annet er forsøkt.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Vet ikke om det er statistisk sett større sjanse for å revne, men jeg slet VELDIG med sopp og fødte baby på over 5kg uten å revne så det gikk fint. Det er ganske lett å kjennkjenne sopp, men be lege/jordmor bekrefte dersom du er usikker. Du kan i såfall smøre med canesten. Anonymkode: ca02e...c51
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Sopp klør som faen og det kommer hvit utflod og er sårt og rødt i underlivet. Anonymkode: 3f0e2...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå