Marris75 Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 Vi har to gutter. En på 5 år og en på 2 år. De kan være fryktelig kranglete. 5 åringen har en tendens til å knuffe borti broren sin hele tiden, og da hjelper det av og til å snakke strengt til han. Men ofte må jeg bli sint. Og det liker jeg ikke! De sier jo at sinne gjør barnet mer sint, men noen ganger så driver de meg til vannvidd! Lillebror på 2 år er av og til han som begynner også. Snakker jeg strengt til han så ler han av meg Ingenting er mer irriterende enn det. Hvordan takler jeg det??? Syntes ofte at jeg behandler 5 åringen strenger enn 2 åringen, og får dårlig samvittighet for deg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal takle 2 åringen. Ingenting får han til å stoppe. Føler at jeg er sinna på barna mine hele tiden (selv om jeg vet jo at jeg ikke er det), men det føles slik. Liker ikke å være sinna De er jo gullbarna mine uansett Nå skal det sies at de stort sett er snille med hverandre, men har noen fighter iløpet av en dag. De går sammen hos dagmamma. I morgen begynner eldstemann i barnehagen så kanskje det vil hjelpe. Tror nok at de trenger litt tid bort fra hverandre! Men trenger sårt noen tips for hva jeg kan gjøre uten å måtte bli sinna. Jeg hater å være sinna på gutta mine!
Thomasine Skrevet 17. august 2005 #2 Skrevet 17. august 2005 Uff, en slik følelse er ikke morsom... Jeg har også en 2-åring som vet å trykke på de rette knappene slik at mor blir Jeg tar han ut av det rommet jeg selv er i om han ikke hører på meg. Skriking funker ikke på ham... Og hver gang han kommer tilbake tar jeg ham i armen og fører ham ut av det rommet jeg er i - vil ikke ha ham hos meg før han oppfører seg. Han vet godt når han gjør noe han ikke skal... F.eks i dag tidlig da han tømte en pastilleske på gulvet og ikke ville rydde opp etter seg... Etter å ha blitt "utvist" fra kjøkkenet 2 ganger gråt han at han ville "jydde opp"... Var jeg deg ville jeg i første omgang rett og slett skille dem fra hverandre. Et barn i hvert rom! Og si at når de kan oppføre seg igjen kan de være sammen. De fleste barn vil ikke være elene... Lykke til uansett hvordan dere gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå