Gå til innhold

Hvordan takle krangling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to gutter. En på 5 år og en på 2 år. De kan være fryktelig kranglete. 5 åringen har en tendens til å knuffe borti broren sin hele tiden, og da hjelper det av og til å snakke strengt til han. Men ofte må jeg bli sint. Og det liker jeg ikke! :tristbla: De sier jo at sinne gjør barnet mer sint, men noen ganger så driver de meg til vannvidd! Lillebror på 2 år er av og til han som begynner også. Snakker jeg strengt til han så ler han av meg :sur: Ingenting er mer irriterende enn det. Hvordan takler jeg det??? Syntes ofte at jeg behandler 5 åringen strenger enn 2 åringen, og får dårlig samvittighet for deg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal takle 2 åringen. Ingenting får han til å stoppe. Føler at jeg er sinna på barna mine hele tiden (selv om jeg vet jo at jeg ikke er det), men det føles slik. Liker ikke å være sinna :tristbla: De er jo gullbarna mine uansett :klem: Nå skal det sies at de stort sett er snille med hverandre, men har noen fighter iløpet av en dag. De går sammen hos dagmamma. I morgen begynner eldstemann i barnehagen så kanskje det vil hjelpe. Tror nok at de trenger litt tid bort fra hverandre! Men trenger sårt noen tips for hva jeg kan gjøre uten å måtte bli sinna. Jeg hater å være sinna på gutta mine!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, en slik følelse er ikke morsom... :forvirret:

Jeg har også en 2-åring som vet å trykke på de rette knappene slik at mor blir :frustrert:

Jeg tar han ut av det rommet jeg selv er i om han ikke hører på meg. Skriking funker ikke på ham... :forvirret:;) Og hver gang han kommer tilbake tar jeg ham i armen og fører ham ut av det rommet jeg er i - vil ikke ha ham hos meg før han oppfører seg. Han vet godt når han gjør noe han ikke skal... ;) F.eks i dag tidlig da han tømte en pastilleske på gulvet og ikke ville rydde opp etter seg... Etter å ha blitt "utvist" fra kjøkkenet 2 ganger gråt han at han ville "jydde opp"...;):)

Var jeg deg ville jeg i første omgang rett og slett skille dem fra hverandre. Et barn i hvert rom! Og si at når de kan oppføre seg igjen kan de være sammen. De fleste barn vil ikke være elene... ;)

Lykke til uansett hvordan dere gjør det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...