kulturuke Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 I Hollywood så er det en del kjendiser som blir tatt for utroskap. Disse kjendisene drar da til sex rehab og blir erklært friske av terapeut. Hvis du hadde tatt mannen din i utroskap, ville du ha trodd ham hvis han sa at han var sex avhengig? Man blir jo ikke sint på en deprimert kjæreste
Sokkar Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Hadde forlatt han. Hadde forlatt han om han ble rusavhengig også. 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 kulturuke skrev (5 minutter siden): I Hollywood så er det en del kjendiser som blir tatt for utroskap. Disse kjendisene drar da til sex rehab og blir erklært friske av terapeut. Hvis du hadde tatt mannen din i utroskap, ville du ha trodd ham hvis han sa at han var sex avhengig? Man blir jo ikke sint på en deprimert kjæreste Jeg ville blitt sint også om den deprimert kjæresten min var utro. At han er deprimert, betyr ikke at han ikke også vil utagere eller vil ut av forholdet. Hvis han gikk i terapi og blei et bedre menneske av det, kunne jeg vurdert å ta ham tilbake. Kanskje. Anonymkode: 75b7c...c90
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Jeg er ikke kjæreste med folk som ikke er til å stole på. Folk som er sexavhengig er spesielt ikke til å stole på, for de sier at de ikke har kontroll på det de gjør. Jeg kan gjerne ta i mot unnskyldningen, men slutt er det uansett. Er det synd på de, så får de oppsøke hjelp. Jeg kan være støttende ved å ønske dem lykke til videre. Kjendiser som godtar slike unnskyldninger har nok mer å tape enn kjærlighet, tenker jeg. Anonymkode: d81bc...c5d 3
CorvusCorax Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Nope. Hadde heller trodd han fikk for lite oppmerksomhet av meg. De aller fleste er utro for en grunn. Svært få er drittsekker.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Ut i fra trådene du oppretter så høres det ut som du prøver å finne unnskyldninger å bruke fordi du har blitt tatt i utroskap eller for å ha unnskyldninger klare i tilfelle du blir tatt. Svaret mitt på dine spørsmål er at nei det finnes ingen unnskyldning for å være utro. Har du så sterkt behov for å ligge med andre enn dama di så får du gjøre det slutt først eller ha en ordentlig samtale med henne om det er noe du ikke er fornøyd med i sexlivet deres. Anonymkode: 70759...78e 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Hadde akseptert det akkurat like lite som jeg hadde akseptert spilleavhengighet som unnskyldning for å kjøre felles økonomi i grøfta. Anonymkode: 4a956...38a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Hvorfor tenker du at sexavhengige er deprimerte? Det er vel ikke nødvendigvis slik? Jeg lider dessverre av hyperseksualitet og har alltid vært sånn, men jeg er hverken utro eller deprimert. Utroskap har ikke med sexlyst å gjøre, men manglende respekt for partner, spenningssøking, egoisme, løgnaktighet osv. Anonymkode: b9fc9...7ef 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 hvis jeg er utro så syns jeg det skal være greit, hvis partner gjør det er forholdet over Anonymkode: e5077...a8c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 Hadde ikke godtatt noen unnskyldninger for utroskap. Hadde tatt hevn og aldri snakket med personen igjen. Anonymkode: 6e7d6...66c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hvis jeg er utro så syns jeg det skal være greit, hvis partner gjør det er forholdet over Anonymkode: e5077...a8c Hykler. Anonymkode: f8414...e46
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 Sexavhengighet er en forklaring, men ikke en unnskyldning. At du blir erklært frisk etter behandling, betyr ikke at du skal fritas for konsekvenser fra det du har gjort. Anonymkode: 3ba47...a09 3
Nuith Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 Greit nok å godta det som unnskyldning, men jeg ville ikke ha hatt sex med vedkommende igjen. Så da er det egentlig like greit å skilles også. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 Om man vet at du er sexavhengig, så må man jo opplyse partner om det. Så kan vedkommende få et valg om det er akseptabelt å leve med en som er sexavhengig og løper rundt og puler det som beveger seg. Tror mange bruker betegnelsen sexavhengig som en unnskyldning til å pule rundt,fordi det er det de vil,ikke fordi de egentlig er sexavhengige. Om man virkelig er sexavhengig, bør man jo være så reflektert at man er åpen og ærlig ned partner, og jobber med seg selv for å ha et godt forhold,og legge strategier for hvordan vonde situasjoner kan unngås. Anonymkode: 35f26...dc4 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 kulturuke skrev (1 time siden): I Hollywood så er det en del kjendiser som blir tatt for utroskap. Disse kjendisene drar da til sex rehab og blir erklært friske av terapeut. Hvis du hadde tatt mannen din i utroskap, ville du ha trodd ham hvis han sa at han var sex avhengig? Man blir jo ikke sint på en deprimert kjæreste Dersom han var sexavhengig ville ikke det vært noen unnskyldning for uærlighet, og dermed heller ikke utroskap. Vet ikke om jeg hadde trodd på han, fordi han allerede hadde vist seg uærlig ved å ha blitt oppdaget i utroskap. Men uavhengig om det var sant eller ikke, så spiller det ingen rolle for meg. Man trenger ikke bli sint for at en kjæreste er deprimert nei, men deprimert eller ei, slik uærlighet hadde jeg ikke akseptert. Anonymkode: 71fb9...3db 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 Han jeg kjenner var samboer med ei dame i over 10 år... iløpet av alle disse årene var han utro, både for sex og forelskelse. (Han har nok et voldsomt behov for oppmerksomhet). Han klarte å holde seg under radaren helt til den siste i rekka av damene sørger for at samboeren hans fikk vite hvordan han var.. da gråt han seg tilbake til henne og påberopte seg sexavhengighet (blant annet). Skikkelig offer-fyr.. 🤯 Hun tok han tilbake men bak hennes rygg så sa han at han bare brukte henne som sin trygge base/skalkeskjul og at hun er dum. Han er for dum til å klare seg ute i den store verden alene, han trenger noen til å ta vare på seg.. Tror mange som påberoper seg sexavhengighet ikke er det. Er det forresten en mann som har funnet på det ordet? Er det flest menn eller kvinner som er sexavhengig? Hvordan får man diagnosen?? Anonymkode: 3808d...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Skrevet 4. februar 2021 kulturuke skrev (2 timer siden): I Hollywood så er det en del kjendiser som blir tatt for utroskap. Disse kjendisene drar da til sex rehab og blir erklært friske av terapeut. Hvis du hadde tatt mannen din i utroskap, ville du ha trodd ham hvis han sa at han var sex avhengig? Man blir jo ikke sint på en deprimert kjæreste Om jeg hadde etablert et forhold med en person som var så dum hadde jeg revurdert egen evne til logisk tenking og selvstendige vurderinger. Sex-avhengighet kan, som så mye annet, være en årsak. En årsak er ikke en unnskyldning. De to er helt ulike begreper. Det å ha dysleksi er feks en årsak til dårlig evne til skriftlig formulering, men ikke en unnskyldning for å velge å ikke jobbe hardt med språket slik at en evner formulere seg (som mange dyslektikere gjør). Det å ha en sykdom er en årsak til at sykefraværet på jobb kan være høyt i perioder, men aldri en unnskyldning for å som syk ikke legge ned dobbel så mye innsats som en frisk må for p ta vare på egen helse. Psykisk sykdom er en årsak til feks depresjon, men vil aldri være en unskyldning for å velge å ikke oppsøke proff hjelp for denne depresjonen (og sykdommen). Årsak - unnskyldning. En person som bruker sin årsak som en unnskyldning for å oppføre seg dårlig eller ikke jobbe beinhardt får null respekt fra meg. Det fortjener vedkommende ikke. Anonymkode: 09c9e...1fc 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Skrevet 4. februar 2021 Haha..nope. Ser i grunnen ikke at det finnes noen grunner til utroskap som er legitime. Er man misfornøyd med det man har, er man fri til å gå før man er med andre. Såpass respekt kan man vise. Anonymkode: 23af5...d8c
Romilo Skrevet 4. februar 2021 #19 Skrevet 4. februar 2021 Jeg hadde gått fra han uansett hva grunnen til utroskap er, hvis man er klar over at man er sex-avhengig så leave other people out of it, ikke gå inn i forhold med noen? Det er jo bare slemt for den andre parten. 2
kulturuke Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #20 Skrevet 4. februar 2021 CorvusCorax skrev (6 timer siden): De aller fleste er utro for en grunn. Svært få er drittsekker. Så du mener at utroskap kan forsvares? Mennesker som er utro er mennesker uten integritet. De som ikke ser at utroskap er galt og ødeleggende må være narsistiske egoister. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå