AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Har et barn med spesielle behov, og elendig søvnkvalitet. Hun er 11 år, hun sover fremdeles med meg, og våkner flere ganger per natt. Jobber fullt, og trives egentlig i jobben min, men det er periodevis altfor mye å gjøre. Jeg organiserer en av tjenestene i firmaet, og det er utrolig mange oppgaver rundt dette. Får ofte telefoner på ettermiddag og kveld, i tillegg, noe som stresser meg. Er oppgaver som må løses der og da. Har signalisert til sjefen at dette går ikke i lengden, men han skjønner ikke omfanget av alt jeg driver med. 'Ja, men det er jo bare å... bla bla bla'. Han er en snill og grei mann, som har en sjef over seg igjen, og er selv presset. Vi er rett og slett for få på jobb. Har stresshodepine ofte nå... og er usikker på hvor lenge jeg holder. Hvordan få sjefen til å forstå? Jeg er nok altfor 'snill pike', og ser at jeg går mye på akkord med meg selv. Anonymkode: b04bc...601
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har et barn med spesielle behov, og elendig søvnkvalitet. Hun er 11 år, hun sover fremdeles med meg, og våkner flere ganger per natt. Jobber fullt, og trives egentlig i jobben min, men det er periodevis altfor mye å gjøre. Jeg organiserer en av tjenestene i firmaet, og det er utrolig mange oppgaver rundt dette. Får ofte telefoner på ettermiddag og kveld, i tillegg, noe som stresser meg. Er oppgaver som må løses der og da. Har signalisert til sjefen at dette går ikke i lengden, men han skjønner ikke omfanget av alt jeg driver med. 'Ja, men det er jo bare å... bla bla bla'. Han er en snill og grei mann, som har en sjef over seg igjen, og er selv presset. Vi er rett og slett for få på jobb. Har stresshodepine ofte nå... og er usikker på hvor lenge jeg holder. Hvordan få sjefen til å forstå? Jeg er nok altfor 'snill pike', og ser at jeg går mye på akkord med meg selv. Anonymkode: b04bc...601 Har forresten 2 barn, ett med spesielle behov. TS Anonymkode: b04bc...601
7v8 Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Du sier at du jobber fulltid, altså det som på papiret er 37,5 t i uka. Men hvor mye jobber du faktisk? Om du jobber 37,5 t fordelt på dagtid, ettermiddag (tlf etc), så er det innafor. Men sånn som du skisserer det så får jeg en følelse av at du jobber vesentlig flere timer enn du skal? Om det stemmer må du ta tak i det ovenfor arbeidsplassen og si at du ikke har kapasitet til det nå pga situasjonen på hjemmebane. Det bør (må?) de forholde seg til ut i fra arbeidskontrakten din. Så er jo situasjonen på hjemmebane en annen del. Uten å vite hva slags spesielle behov det er snakk om, kan du få hjelp? Avlastning, BPA, støttekontakt... Alt ut i fra hvilke behov barnet har. Det er viktig at du har overskudd til det andre barnet også😊❤️
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 7v8 skrev (24 minutter siden): Du sier at du jobber fulltid, altså det som på papiret er 37,5 t i uka. Men hvor mye jobber du faktisk? Om du jobber 37,5 t fordelt på dagtid, ettermiddag (tlf etc), så er det innafor. Men sånn som du skisserer det så får jeg en følelse av at du jobber vesentlig flere timer enn du skal? Om det stemmer må du ta tak i det ovenfor arbeidsplassen og si at du ikke har kapasitet til det nå pga situasjonen på hjemmebane. Det bør (må?) de forholde seg til ut i fra arbeidskontrakten din. Så er jo situasjonen på hjemmebane en annen del. Uten å vite hva slags spesielle behov det er snakk om, kan du få hjelp? Avlastning, BPA, støttekontakt... Alt ut i fra hvilke behov barnet har. Det er viktig at du har overskudd til det andre barnet også😊❤️ Jobber ofte 5-6 timer mer per uke, men vanskelig å beregne, da det er telefoner/meldinger på ettermiddag og kveld. Utfordringen er at det stresser meg og stadig tar oppmerksomheten bort fra ungene og familien. Får heller ikke betalt overtid, må ta ut i avspasering. TS Anonymkode: b04bc...601
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå