Anonym-_- Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Har veldig lyst på en rev men eg vet det er ulovlig. kan eg komme i fengsel vis eg kjøper en?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Nei, ikke for et så lite kvantum, men du kan risikere bot. Anonymkode: 15387...b2d 4
Troyamin Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nei, ikke for et så lite kvantum, men du kan risikere bot. Anonymkode: 15387...b2d 😄🤣👍
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Hvor får du kjøpt en da? Jeg er nysgjerrig på ekte😅 Tipper at du ikke havner i fengsel, men hvis noen finner ut av det kan de i verste fall ta fra deg reven og avlive den. Anonymkode: 59c3c...f15
CorvusCorax Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Nei. Det tror jeg ikke. Det var ei på instagram som hadde en veldig søt rev i mange år, men den døde uventet etter å ha vært borte en stund. Nå er det lovlig å eie reptiler i Norge, det var det ikke før - så en liten rev kan jeg ikke akkurat se er noe problem. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Denne typen kan du ha helt lovlig. Krever lite gjør den å 😛 Anonymkode: f9903...e64 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor får du kjøpt en da? Jeg er nysgjerrig på ekte😅 Tipper at du ikke havner i fengsel, men hvis noen finner ut av det kan de i verste fall ta fra deg reven og avlive den. Anonymkode: 59c3c...f15 TS, hvis de kommer og avliver reven din, kan jeg få pelsen? Anonymkode: 15077...35f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Jeg vil tippe du ville fått samme straff som om du hadde kjøpt en ulovlig hunderase. Reven ville sannsynligvis blitt avlivet eller gitt til en dyrepark, om noen ville tatt imot den. Anonymkode: 65ee8...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor får du kjøpt en da? Jeg er nysgjerrig på ekte😅 Tipper at du ikke havner i fengsel, men hvis noen finner ut av det kan de i verste fall ta fra deg reven og avlive den. Anonymkode: 59c3c...f15 Det var ei som hadde rev som kjæledyr og turkamerat, hun hadde kjøpt den fra en pelsfarm. Anonymkode: 65ee8...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 Ayla the fox var eid av en privatperson, kjøpt fra pelsfarm. Den lever ikke lenger, tror det var snakk om en ulykke eller at hun forsvant eller noe? Rever er ikke kjæledyr. De krever ekstremt mye, og vil aldri bli helt som en hund. De hyler og lager MYE lyd. Jeg håper du vet jævlig godt hva du begir deg ut på. Anonymkode: 82266...3ae 5
Myrmica Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ayla the fox var eid av en privatperson, kjøpt fra pelsfarm. Den lever ikke lenger, tror det var snakk om en ulykke eller at hun forsvant eller noe? Rever er ikke kjæledyr. De krever ekstremt mye, og vil aldri bli helt som en hund. De hyler og lager MYE lyd. Jeg håper du vet jævlig godt hva du begir deg ut på. Anonymkode: 82266...3ae Den forsvant på tur. Rever er IKKE kjæledyr, den hadde nok mer lyst til å være fri ute i skogen enn bundet til et menneske... 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #12 Skrevet 6. februar 2021 Jeg så en gang ei som var ute og gikk tur med en rev i Stavanger. Det var en typisk pelsrev, grå og hvit. Dette var noen år siden og husker det var noen som dreiv med salg av rev til kjæledyr. Tror det var her https://www.facebook.com/groups/363790620310340/?ref=share Fant artikkel her https://www.nrk.no/trondelag/joakim-avler-opp-rever-og-selger-dem-som-kjaeledyr-1.13638816 Anonymkode: ee3e2...f28
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Urinen til en rev............har du luktet kattepiss så kan du gange den stanken med 20 og du har revepiss. Hvis en rev bedtemmer seg for å tisse en liten skvett i huset ditt så må huset rives og du må bygge nytt for å bli kvitt stanken. Lykke til. Anonymkode: b73a7...996 3
_popcorn_ Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #15 Skrevet 6. februar 2021 On 2/4/2021 at 9:31 AM, Anonym-_- said: Har veldig lyst på en rev men eg vet det er ulovlig. kan eg komme i fengsel vis eg kjøper en? Nei, du kommer ikke i fengsel for å kjøpe en rev, men du kan få en bot. Avsporinger er visstnok ikke lov her på forumet, men lov likevel, eller noe. Anonymkode: a3eea...da8
Myrmica Skrevet 7. februar 2021 #16 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei, du kommer ikke i fengsel for å kjøpe en rev, men du kan få en bot. Avsporinger er visstnok ikke lov her på forumet, men lov likevel, eller noe. Anonymkode: a3eea...da8 Får man bot? Rever (fra pelsfarm) er klassifisert som husdyr. Enkelte farmer selger dem til privatpersoner. Hvordan det blir når pelsdyrnæringa avvikles, derimot, er vel heller usikkert. VILLE rever er ulovlig å holde i fangenskap. Men de får man jo heller ikke kjøpt noe sted. Tror ikke TS tenkte å gå ut i skogen og fange en selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå