upa Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 SCT: Sluggish Cognitive Tempo/Slow Processing Speed Tenkte det kunne være en ide å nevne dette, siden det er første gang jeg hører om SCT, men kjenner meg litt igjen fra da jeg selv gikk på skolen (dagdrømte mye, og klasseforstanderen skrev i karakterboka at jeg ofte var "fraværende" selv om jeg rent fysisk var til stede). Det samme med diktat. Læreren gikk videre til neste ord før det foregående ordet var ferdig nedskrevet. Dessverre får barn med disse symptomene ofte feildiagnosen ADHD, siden de begge omhandler oppmerksomhetsproblemer. Dagdrømmere passer ikke inn i ADHD-diagnosen (forskning.no) (544) 30 Essential Ideas you should know about ADHD, 3C SCT, Sluggish Cognitive Tempo - YouTube
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Må alt være en diagnose? Anonymkode: cb913...a26 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må alt være en diagnose? Anonymkode: cb913...a26 Skjønner du ikke har noe eller dine nærmestw.Og overhodet ikke vet hvordan det påvirker folk og alle rundt de.Alt ettersom hva de har og hvordan de har det.Mange sliter i mange år med det ene og det andre.En diagnose kan hjelpe på for sen det gjelder og de rundt. og vite hva de/du kan gjøre for å hjelpe eller lette.Eller medisiner der det trengs.Hos mange faller brikkene på plass. Det er tungt å gå igjennom det som voksen og finne ut av det. Og så kunne du fått mer hjelp og tilrettelegging når du var mindre! Så skjerp deg! Ha vett nok til å tie om du må være sarkastisk eller ikke vet hva du snakker om! Anonymkode: c19b5...ded 1
upa Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må alt være en diagnose? Anonymkode: cb913...a26 Er det alt du har å si? I dag, over hele landet, er det elever som sliter på skolen og som ikke får den hjelpen de har behov for. Her snakker vi om å poste informasjon som kanskje kan være til hjelp for noen av disse dersom de selv og/eller foreldre og andre familiemedlemmer får mer kunnskap. Og den eneste responsen du har å komme med er kritikk av diagnosesetting? Dette er ikke et forsøk på å sykeliggjøre, men om å finne ut hvor skoen trykker for de som kjenner igjen seg selv eller andre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Takk for info ts 😄 Anonymkode: f761a...15e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå