Gå til innhold

Trenger hjelp! Bygge opp en garderobe. Kvalitetsmerker og fine plagg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay, etter å ha latt meg selv forfalle etter å ha lagt på meg en del og nektet å kjøpe klær i større str enn jeg har vært vant med, så må jeg nå ga meg sammen og handle inn litt fine og gode klær. Ser ut som en datt i utvaska yogapants fra Cubus og arvede gensere (som får meg til å se enda større ut siden de er overcized og formløse) fra mamma.

Jeg er en str Xl nå (innimellom L ) og har fortsatt definert midje som kan fremheves. Stor rompe og pupper.

Elsker finn.no og Tise, og kjøper gode fine kvalitetsklær til datteren min og er godt kjent med gode merker for barn, men for voksne er jeg helt fortapt. 

Nå trenger jeg hjelp til hvilke merker eller typer plagg jeg kan søke på på Tise og Finn for å begynne å bygge meg opp en fin og klassisk garderobe en 35-åring verdig. 

Trenger hjelp til både merker, men også type plagg som kan passe. 

🌸🌸🌸

Anonymkode: c170e...38f

Skrevet

Det kommer an på hvilken stil du liker og budsjett. Hvis prisklassen skal være i et mellomsjikt liker jeg feks Cos, & Other Stories og Arket (nettbutikker, Cos har vel butikk i Oslo og Stavanger). 
Du kan også se på Premium produktene til H&M (filtrere på dette i nettbutikken), det er litt dyrere (men fortsatt rimelig relativt sett) plagg i feks ull, cashmere, silke etc. 

Det er masse på Finn og Tise, populære merker å søke etter kan feks være Ganni, Samsøe, Acne, Dagmar, Holzweiler, Filippa K, Tiger og Sweden, Levis. Finn gir deg etterhvert forslag basert på din søkehistorikk, synes den ofte treffer bra. 

Hvis du skal bygge opp en garderobe fra scratch er det sikkert lurt å gå for varianter av klassikere i god kvalitet. Feks svart og blå jeans, ullgensere, hvite skjorte/bluse, svart skjørt, Chelsea boots, sneakers (gjerne en klassiker feks Adidas originals), ullkåpe i beige/grå/svart/mørkeblå, en variant av trenchcoat. Deretter evt sprite opp noe mer «vågalt» (trendplagg/ din personlige smak). 

Anonymkode: b4f0a...bf6

• Liker 3
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Om du har store bryster og rumpe hadde iallefall jeg gått for å fremheve det i kjoler :) 

Ull(blanding) til vintertid. 

Om kjolene ikke har definert midje bruker du belte.

Jeg personlig liker Selected Femme, In Wear, Part Two osv.

Ikke SÅ glad i de litt dyrere merkene, ikle opplever jeg at kvaliteten er bedre (i vask osv) heller. (Tenker da på Tiger og Sweden, Holzweiler osv).  

Gå inn på Vakre Vene og The Nest Shop og se på kjoler/topper/jeans.

De har MYE fint og variert synes jeg. 

COS synes jeg er alt for androgynt til en kvinne med dramatiske former. 

Jeg ville gått for merker som tilbyr mer feminine plagg selv, men. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer an på hvilken stil du liker og budsjett. Hvis prisklassen skal være i et mellomsjikt liker jeg feks Cos, & Other Stories og Arket (nettbutikker, Cos har vel butikk i Oslo og Stavanger). 
Du kan også se på Premium produktene til H&M (filtrere på dette i nettbutikken), det er litt dyrere (men fortsatt rimelig relativt sett) plagg i feks ull, cashmere, silke etc. 

Det er masse på Finn og Tise, populære merker å søke etter kan feks være Ganni, Samsøe, Acne, Dagmar, Holzweiler, Filippa K, Tiger og Sweden, Levis. Finn gir deg etterhvert forslag basert på din søkehistorikk, synes den ofte treffer bra. 

Hvis du skal bygge opp en garderobe fra scratch er det sikkert lurt å gå for varianter av klassikere i god kvalitet. Feks svart og blå jeans, ullgensere, hvite skjorte/bluse, svart skjørt, Chelsea boots, sneakers (gjerne en klassiker feks Adidas originals), ullkåpe i beige/grå/svart/mørkeblå, en variant av trenchcoat. Deretter evt sprite opp noe mer «vågalt» (trendplagg/ din personlige smak). 

Anonymkode: b4f0a...bf6

Fnuggolina skrev (2 timer siden):

Om du har store bryster og rumpe hadde iallefall jeg gått for å fremheve det i kjoler :) 

Ull(blanding) til vintertid. 

Om kjolene ikke har definert midje bruker du belte.

Jeg personlig liker Selected Femme, In Wear, Part Two osv.

Ikke SÅ glad i de litt dyrere merkene, ikle opplever jeg at kvaliteten er bedre (i vask osv) heller. (Tenker da på Tiger og Sweden, Holzweiler osv).  

Gå inn på Vakre Vene og The Nest Shop og se på kjoler/topper/jeans.

De har MYE fint og variert synes jeg. 

COS synes jeg er alt for androgynt til en kvinne med dramatiske former. 

Jeg ville gått for merker som tilbyr mer feminine plagg selv, men. 

Tusen hjertelig takk for hjelp 🌸🌸🌸 dette var veldig nyttig og hjelpsomt for å komme i gang. Dere er gull verdt 💕

Anonymkode: c170e...38f

• Liker 1
Skrevet

Elsker min svarte blazer! Er bred over skuldrene så har brukt lang tid på finne en jeg syns sitter perfekt. Fant en i London for mange år siden så kan ikke hjelpe med merke. Bruker den til alt - olabukse, sort jeans, dressbukse (ikke så glad i skjørt men kan bruke den over en kjole). Og du kan ha både, bluse, t-skjorte og skjorte inni, alt etter hvor pynta/hverdagslig du vil, men samtidig ser man litt ordentlig. Svart blazer er et must for meg. 

Anonymkode: ae2ab...018

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Elsker min svarte blazer! Er bred over skuldrene så har brukt lang tid på finne en jeg syns sitter perfekt. Fant en i London for mange år siden så kan ikke hjelpe med merke. Bruker den til alt - olabukse, sort jeans, dressbukse (ikke så glad i skjørt men kan bruke den over en kjole). Og du kan ha både, bluse, t-skjorte og skjorte inni, alt etter hvor pynta/hverdagslig du vil, men samtidig ser man litt ordentlig. Svart blazer er et must for meg. 

Anonymkode: ae2ab...018

Egentlig enig, føler meg ganske fin når jeg går med det - men likevel henger mine i skapet 😐

Det jeg derimot har gått MYE med en oversized linblazer fra Lindex - den passer liksom til alt og blir ytterjakke på sommeren. Forede blazere blir dessverre fort hengende i skapet selv om jeg synes de er kjempefine. 

Jo - og i sko synes jeg chelseaboots på vinter passer til bukse og kjoler.

På vår/sommer liker jeg best feminine sneakers og skoletter med behagelig/lav hæl. 

Med barn er det greit å velge behagelige sko som man kan gå langt med. 

Arkk og Nike synes jeg har nette og feminine sneakers. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet

Har du midje så pass på å fremheve den :) highwaist bukse med litt kort genser, altså genser som ikke går langt ned på rumpa.

Jeg liker å fremheve enten bein eller overkropp, men går sjeldent med tettsittende på hele kroppen samtidig. Velger f.eks litt større jeans og tettsittende genser, eller litt oversized (men fremdeles figursydd) genser og tighte jeans. Handler om balanse.

Se over garderoben du har i dag. Hvilke farger liker du? Hva liker du ikke? Ikke bare tenk plaggene, men også fasong :)

Anonymkode: ff524...515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...