AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Har forsøkt å google dette, men finner ingenting. Hvordan blir det i Oslo fremover? Ingen mulighet til å handle klær/ møbler annet, bare på nettet? Anonymkode: 93183...436
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Har forsøkt å google dette, men finner ingenting. Hvordan blir det i Oslo fremover? Ingen mulighet til å handle klær/ møbler annet, bare på nettet? Anonymkode: 93183...436 Oslo åpnet vel i går? Anonymkode: bdc76...743
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oslo åpnet vel i går? Anonymkode: bdc76...743 Alle butikker? 🤔 Anonymkode: 93183...436
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Alle butikker? 🤔 Anonymkode: 93183...436 Butikker, men ikke senter og varehus. Anonymkode: bdc76...743
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Flere butikker har en ny type "klikk og hent-funksjon" i nettbutikken sin, sånn at man kjøper varen online også henter man den fysisk på et sted ved (utenfor) butikken/senteret etter avtale med de som jobber der. Ikke alle butikker har det, men sjekk ut senteret som er aktuelt for din del, og les informasjonen de har på sin nettside. Anonymkode: 81062...fc8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Jeg klarer ikke å følge med på hva som er reglene lenger... Er f.eks. skolene i Oslo stengt eller åpne? Anonymkode: f7fc5...c91 2
Sylveon Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oslo åpnet vel i går? Anonymkode: bdc76...743 Enkeltstående butikker åpnet i går. Varehus som Ikea må fortsatt holde stengt. Alle klesbutikker som ikke er enkeltstående (dvs. inne på kjøpesenter) må fortsatt holde stengt. Så med andre ord, så kan man handle f.eks klær så lenge du klarer å finne en HM, Cubus eller whatever som ikke er på et kjøpesenter. Her jeg bor så er det ikke mulig, så vi må inn til Oslo sentrum dersom vi skulle ønske å handle klær i en fysisk butikk.
Sylveon Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg klarer ikke å følge med på hva som er reglene lenger... Er f.eks. skolene i Oslo stengt eller åpne? Anonymkode: f7fc5...c91 Skolene i Oslo er åpne De har alltid vært åpne, men var en uke på rødt nivå på grunn av situasjonen i Follo. Fra og med i går så gikk de tilbake på gult nivå. Det gjelder også for ungdomsskolen, som har vært på rødt nivå siden november! 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 Hvis du må spørre så antar jeg at du ikke bor i Oslo? Da burde du ikke komme inn til byen uansett og holde deg i nærområdet ditt. Anonymkode: 4bf6b...6bc 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis du må spørre så antar jeg at du ikke bor i Oslo? Da burde du ikke komme inn til byen uansett og holde deg i nærområdet ditt. Anonymkode: 4bf6b...6bc Jeg bor på Romsås. Anonymkode: 93183...436
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 Romsås ligger i Oslo på østkanten dersom noen lurte på det. Anonymkode: 93183...436 1
Sylveon Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har forsøkt å google dette, men finner ingenting. Hvordan blir det i Oslo fremover? Ingen mulighet til å handle klær/ møbler annet, bare på nettet? Anonymkode: 93183...436 AnonymBruker skrev (1 time siden): Romsås ligger i Oslo på østkanten dersom noen lurte på det. Anonymkode: 93183...436 Dagens tiltak varer til 10. februar, så får vi se hva som skjer da
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 Sylveon skrev (1 minutt siden): Dagens tiltak varer til 10. februar, så får vi se hva som skjer da La oss håpe på mer åpninger Jeg vil ha mine fritidsativiteter tilbake. Anonymkode: 676de...14f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 Kommunens nettsider er som regel godt oppdatert. Og det går også ann å ringe til bydelen du bor i og stille de spørsmålene du har. Anonymkode: d05c1...e80
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): La oss håpe på mer åpninger Jeg vil ha mine fritidsativiteter tilbake. Anonymkode: 676de...14f Voksnes fritidsaktiviteter tror jeg du kan se lenge etter. Anonymkode: 62cef...46d 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Voksnes fritidsaktiviteter tror jeg du kan se lenge etter. Anonymkode: 62cef...46d Håper ikke det. Anonymkode: 676de...14f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #17 Skrevet 5. februar 2021 Jeg bor i bogstadveien, og her er alle butikker åpne. Alle butikker bortsettfra matvare, polet og apoteker er stengt på senterne. Men det burde ikke være noe problem, man kan vel bare bestille? Det jeg er deprimert for er å ikke kunne ta med 1åringen på aktiviteter eller åpen barnehage, så håper ting for barn åpner snart. Anonymkode: bc7df...62e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #18 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 8.47): Jeg klarer ikke å følge med på hva som er reglene lenger... Er f.eks. skolene i Oslo stengt eller åpne? Anonymkode: f7fc5...c91 Men om du ikke klarer å følge med på reglene, er de da spesielt relevante for deg. Hvis du ikke har skolebarn i Oslo, så er det kanskje ikke så rart at du ikke vet hva som gjelder for Osloskolene? Jeg regner med du har oversikt over om nærbutikken din er åpen eller ikke, og om det er greit for deg å reise til nabokommuner. (Og om du får lov til å reise til jobb eller ikke.) Som forelder i Osloskolen har vi fått god info om hva som gjelder til enhver tid. Og etter at de fikk på plass "trafikklysmodellen sin" så har de ikke hatt stengte skoler i Oslo. (Enkeltklasser med smitte har vært i karantene, men det gjelder vel alle steder.) Det har lenge vært gult nivå. Men ungdomsskolen gikk til rødt nivå i november. Barneskolen hadde EN uke med rødt nivå i forbindelse med Follo-tiltakene. Men nå er til og med ungdomsskolen tilbake på gult nivå. Gult nivå: Skole som vanlig, fulle klasser, vanlig timeplan, men mye fokus på håndvask og mindre bruk av lærere på tvers av klasser og trinn. Klassene holdes også adskilt, så de ikke skal smitte hverandre. Rødt nivå: mindre grupper og kortere tid på skolen, for mange også noen dager i uka med hjemmeskole. Fast lærer på gruppene. Fokus på håndvask, og ingen blanding av elevgrupper. Grønt nivå: Helt vanlig skole, der elever og lærere kan bevege seg på tvers av klasser og grupper. Store grupper kan ha samme området i friminutt. (Altså, som smittefritt samfunn.) Oslo har nå også åpnet for fritidsaktiviteter både ute og inne for barn og unge opp til og med ungdomsskolen. Anonymkode: 17361...6e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå