Gå til innhold

UDI tok mannen... Hvordan være sterk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

UDI kom på døren etter jeg skrev et innlegg her dagen før... Nesten som om magefølelsen min på at han skulle bli hentet stemte. Alene med eldste barnet i hus. De har sendt han til Trandum og ikke har han gjort noe kriminellt men dessverre blitt her lengre enn han fikk lov og glemt å informere om at han har fått baby. Babyen vår er snart 5 uker. Først skulle de sende han hjem og nå må han bli til utreise eller ny søknad er gjort. Det ligger ingen utvisning sak og han er fra Afrika men det gjør så vondt. Jeg klarer ikke spise eller sove så mye og vil bare isolere meg.igår ommøblerte jeg hele huset og jeg går rundt og små rydder hele tiden. Prøver å gjøre masse i saken hans og sender mye e-post. Men jeg føler at på denne tiden er det viktig jeg har fokus på baby.... Min familie er ute av seg men tilbyr lite hjelp.....alle er så"opptatt"....

Anonymkode: cd064...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

‘Glemt’ å gi nødvendig informasjon for å sikre opphold? Da er du så sløv at det er til pass.

Anonymkode: 11f1b...4e7

• Liker 33
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

‘Glemt’ å gi nødvendig informasjon for å sikre opphold? Da er du så sløv at det er til pass.

Anonymkode: 11f1b...4e7

Nei vi opplyste myndighetene men det var ikke nok med kun det. 

• Liker 1
Skrevet

Sender deg en klem i disse tøffe tidene ❤️ Håper du kan få fine dager sammen med babyen og ditt eldste barn. 

Anonymkode: afa49...bdc

• Liker 5
Skrevet

Uff..det er så vanskelig å la være å komme med spydigheter om hvor korttenkt det er å få barn med en som ikke har oppholdstillatelse.

Høres ut om en veldig kjip situasjon du har satt deg selv i. Stakkars barn..

Håper situasjonen din bedrer seg, TS, lykke til!

Anonymkode: 8d9cf...0ff

• Liker 16
Skrevet

Det er nok politiet som kom og hentet han, og ikke UDI. UDI har ikke myndighet til å hente folk og overføre de til Trandum.

Anonymkode: 36b39...f81

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er nok politiet som kom og hentet han, og ikke UDI. UDI har ikke myndighet til å hente folk og overføre de til Trandum.

Anonymkode: 36b39...f81

Det stemmer. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff..det er så vanskelig å la være å komme med spydigheter om hvor korttenkt det er å få barn med en som ikke har oppholdstillatelse.

Høres ut om en veldig kjip situasjon du har satt deg selv i. Stakkars barn..

Håper situasjonen din bedrer seg, TS, lykke til!

Nei du har rett. Planen er nå å bare glemme han og finne meg norsk mann og alt blir mye bedre. Tror ikke du er så godt tenkt selv som dømmer folk på den måten. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei du har rett. Planen er nå å bare glemme han og finne meg norsk mann og alt blir mye bedre. Tror ikke du er så godt tenkt selv som dømmer folk på den måten. 

beklager

• Liker 1
Skrevet

Det foreligger nok en utsendelse på han, siden politiet hentet han. Da har han ikke reist ut av landet når oppholdstillatelsen gikk ut, så blir han hentet. 
Det er ikke bare kriminelle som blir sendt på Trandum. Det er flere forskjellige avdelinger der. Kan tenke meg at han sitter på familieavdelingen. 
Han har vel advokat? Da kommer advokaten og snakker med han.

Anonymkode: 18745...23d

• Liker 6
Skrevet

Her må du nok bare la saken gå sin gang, dere får søke familieinnvandring når tiden er inne.

Forøvrig: Jeg syntes du / dere virker sløve og dårlige til å ta ansvar. Derfor får dere lite sympati. Du åpner med «han har ikke gjort noe kriminelt», men jo. Det har han. Han har vært her lengre enn hva han har lov til på nåværende visum. Det er kriminelt.

• Liker 19
Skrevet

Jeg skjønner at det er tungt for deg. 

Dessverre er det sånn at regler, uansett hvor stivbeinte de føles, må følges. Man bør sette seg inn i hva som kreves, særlig hvis man bor i et annet land. Flere av de som vises ut fra Norge har ikke gjort noe kriminelt, de har latt være å følge regler og levere skjemaer i forhold til å bli i Norge. At denne saken er alt for deg forstår jeg, men for UDIR er det en i rekken av folk som har gjort samme feil. 

Det verste du gjør er å bryte sammen. Dessverre er dette en risiko man tar når man velger å starte et forhold eller en familie med noen som ikke har opphold. Tanken må jo ha streifet seg i løpet av denne tiden... 

Barnet trenger deg minst like mye som før. Det gagner ingen om du går til grunne. Kjæresten din får ikke mer oppholdstillatelse av den grunn. Pust med magen, ta selvfølgelig de telefoner og mailer du får anbefalt, men lev her og nå med de betingelser du har. Det er enklere å leve videre hvis man har holdt seg flytende på et vis enn å skulle leve videre etter å ha nådd bunnen! 

Håper det ordner seg for dere, men her bør du nok blande optimismen med en dose realisme. 

Anonymkode: e0bf4...bb7

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AllahBallah said:

Her må du nok bare la saken gå sin gang, dere får søke familieinnvandring når tiden er inne.

Forøvrig: Jeg syntes du / dere virker sløve og dårlige til å ta ansvar. Derfor får dere lite sympati. Du åpner med «han har ikke gjort noe kriminelt», men jo. Det har han. Han har vært her lengre enn hva han har lov til på nåværende visum. Det er kriminelt.

Det er riktig det du sier. Vi ringte også opp og de sa han kunne bli lengre pga covid19.... Men mest synes jeg det var han som skulle tatt tak i det. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det foreligger nok en utsendelse på han, siden politiet hentet han. Da har han ikke reist ut av landet når oppholdstillatelsen gikk ut, så blir han hentet. 
Det er ikke bare kriminelle som blir sendt på Trandum. Det er flere forskjellige avdelinger der. Kan tenke meg at han sitter på familieavdelingen. 
Han har vel advokat? Da kommer advokaten og snakker med han.

Det kan jeg love deg, at det gjør han ikke. 

Anonymkode: fb950...13a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan jeg love deg, at det gjør han ikke. 

Det kan nok godt være han gjør. Det er egen del for menn som ikke er kriminelle på familieavdelingen. Familieavdelingen har en del for kvinner og barn, og en del for menn som ikke er kriminelle. Husker det var en amerikansk mannlig statsborger  bl.a. der for noen år siden, da jeg jobbet der.

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg ❤️

Anonymkode: e21c0...f39

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det kan nok godt være han gjør. Det er egen del for menn som ikke er kriminelle på familieavdelingen. Familieavdelingen har en del for kvinner og barn, og en del for menn som ikke er kriminelle. Husker det var en amerikansk mannlig statsborger  bl.a. der for noen år siden, da jeg jobbet der.

Ok, men denne mannen kommer fra Afrika; han sitter sammen med andre menn som gjerne kan være tyngre kriminelle. 

Hvis du virkelig har jobbet på Trandum vet du at det ikke er et hyggelig sted å være. Det stemmer ikke at det finnes en avdeling for enslige menn på familieavdelingen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du har jobbet der vet du at ingen menn er på familieavdelingen uten å ha familien med seg. 
Nå er Trandum et utlendingsinternat og ikke et fengsel så du trenger ikke å være «kriminell» for å havne der. Men det er i påvente av å reise ut av landet eller å skaffe identiteten din. 

Anonymkode: 8c0d9...183

Skrevet

Håper alt går vra med deg tross forholdene! Har du noen rundt deg familie/ venner? 

håper alt ordner seg til det veste og barnefar tar ansvar for at han ikke sjekket bedre opp hva krav det var til dokumentasjon.

Anonymkode: dd1df...0dd

Skrevet

Hvordan er det å ha barn med en som ikke har opphold? Får man stønader og støtte fra NAV? 

Anonymkode: 34df1...e58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...