Gå til innhold

Anbefale spill?

Anbefalte innlegg

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Hei! Har fått litt dilla på sånne "pek og klikk"-spill i det siste! Har allerede spillt Den Lengste Reisen (lenge siden nå da, men), Syberia, og holder nå på med Syberia 2.. Er det noen her som kan anbefale noen lignende spill? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har spillt Monty Island-spillene så er det bare å sette i gang. Ellers anbefaler jeg Grim Fandango, fantastisk bra stemning der. Selv holder jeg på med Broken Sword. Den typen spill du spør etter heter adventure-spill, søk på nett så finner du masse. Desverre lages det ikke så mange nye/bra spill i den kategorien lengre, men det finnes mange fantastiske som er to-tre-fire-fem år gamle.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Om du ikke har spillt Monty Island-spillene så er det bare å sette i gang. Ellers anbefaler jeg Grim Fandango, fantastisk bra stemning der. Selv holder jeg på med Broken Sword. Den typen spill du spør etter heter adventure-spill, søk på nett så finner du masse. Desverre lages det ikke så mange nye/bra spill i den kategorien lengre, men det finnes mange fantastiske som er to-tre-fire-fem år gamle.

Ja, vet det heter Adventure.. Og har vært mye inne og søkt på det.. Men når man søker på det, og går inn på f.eks www.justadventure.com så er det så mye å velge mellom :ler: Så tenkte kanskje noen her kunne hjelpe meg litt :)

Takk for tipsene forresten :) Monkey Island har jeg spillt litt ja, for lenge siden, hehe.. :)

Syns det er dårlig at de nesten ikke lager sånne spill lenger (har forresten kommet et nytt nå som heter "Still Life", det er i hus og skal testes), jeg som liker det så godt.. :ler:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Du kan i hvert fall glede deg til Drømmefall som kommer i løpet av høsten.  :)

Det gjør jeg vet du.. :) Veldig også.. :) Selv om det visstnok ikke skal være et typisk "pek-og-klikk"-spill, men en blanding av det og et action-spill.. Men blir heelt sikkert bra for det.. :)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Kanskje du ville like Myst?

Har lest litt om det, så kanskje jeg tester det ut snart? :)

Skrevet

Den Lengste Reisen er jo eit kjempebra spel. :) Like det veldig godt då eg spelte det. No spelar eg World of Warcraft, liknar litt, men er også svært forskjellig...

Gjest Myst-frelst gjest :)
Skrevet
Har lest litt om det, så kanskje jeg tester det ut snart? :)

Det bør du absolutt gjøre.

Det er så langt kommet 4 rene eventyrspill i Myst-serien: Myst, Riven, Myst III - Exile og Myst IV - Revelation. I tillegg finnes det et spill som heter Uru - Path of The Shell, men det er ikke et førstepersons-eventyrspill. Faktisk er det nesten mer som et plattformspill med en eventyrspill-historie.

Det originale Myst-spillet kom i begynnelsen av 90-tallet, altså før Windows 95 var lansert, og før det var vanlig å ha PC'er med CD-spillere. Likevel er det imponerende å se det, selv i dag.

Det finnes en oppdatert versjon av Myst som kjører skikkelig på Windows 2000 og XP, og den selges under navnet "Myst Masterpiece Edition". Det går også an å få den oppdaterte Myst-versjonen pluss Riven i en samlepakke som heter "Ages of Myst". I tillegg finnes "RealMyst", en Myst-versjon der man kan bevege seg helt fritt omkring i 3D-landskapet, og ikke bare fra scene til scene som i de andre spillene.

Til høsten kommer Myst V - End of Ages, men det blir mer likt Uru, der man ser spillet fra tredjepersonsperspektiv.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Den Lengste Reisen er jo eit kjempebra spel. :) Like det veldig godt då eg spelte det. No spelar eg World of Warcraft, liknar litt, men er også svært forskjellig...

Hehe.. Det spiller jeg også.. Kanskje litt for mye innimellom :ler:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Det bør du absolutt gjøre.

Det er så langt kommet 4 rene eventyrspill i Myst-serien: Myst, Riven, Myst III - Exile og Myst IV - Revelation. I tillegg finnes det et spill som heter Uru - Path of The Shell, men det er ikke et førstepersons-eventyrspill. Faktisk er det nesten mer som et plattformspill med en eventyrspill-historie.

Det originale Myst-spillet kom i begynnelsen av 90-tallet, altså før Windows 95 var lansert, og før det var vanlig å ha PC'er med CD-spillere. Likevel er det imponerende å se det, selv i dag.

Det finnes en oppdatert versjon av Myst som kjører skikkelig på Windows 2000 og XP, og den selges under navnet "Myst Masterpiece Edition". Det går også an å få den oppdaterte Myst-versjonen pluss Riven i en samlepakke som heter "Ages of Myst". I tillegg finnes "RealMyst", en Myst-versjon der man kan bevege seg helt fritt omkring i 3D-landskapet, og ikke bare fra scene til scene som i de andre spillene.

Til høsten kommer Myst V - End of Ages, men det blir mer likt Uru, der man ser spillet fra tredjepersonsperspektiv.

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...