Gå til innhold

Flere her som har/hatt herpes genitalis som har noen råd? Holder på å pines ihjel.......

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde et fryktelig utbrudd første gangen. Husker jeg svimte av den ene gangen jeg tisset. Dette er nå sikkert 12 år siden, og jeg har ikke hatt stort utbrudd siden - kun en liten blemme med noen års mellomrom. 

Anonymkode: 51315...bb9

Er det værre en urinveisinfeksjon og blærekatarr? 

Anonymkode: 27501...219

AnonymBruker
Skrevet

Så du har altså vurdert å ta livet ditt for koe som mest sannsynlig går over snart? Snakk om å dramatisere. Ja det gjør vondt men HOLD UT. 

Anonymkode: acd32...08d

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei Kjære dere med Herpes 

Jeg forstår godt frustrasjon og tanker dere har rundt smitte. ønsker dere noen å snakke med eller dere har spørmsmål så finner dere meg på instagram under SiDetHøyt. 

Selvmordstanker,depresjon og angst er veldig vanlig for de som opplever gjentagende herpes utbrudd. Dette med at viruset brenner ut er ikke sant. Det er kroppen sitt immunsystem som lærer å gjenkjenne viruset i nervebanene og dermed ikke slipper det ut til overflaten. Alt dette avhenger av hvert enkelt sitt individ sitt immunforsvar. Hvis en lege sier at han kan kurere herpes uten en vaksine, så er dette løgn. Det du kan gjøre derimot er å booste imunforsvaret ditt ved å spise riktig og unngå triggere. 

For veldig mange er Herpes ikke en big deal. Men så har du mange som opplever Herpes som ekstremt problematisk, og da kan man ikke bare si " er det noe big deal da" fordi for disse menneskene så er det det. 

Som Terapeut snakker jeg mye med mennesker som har herpes omkring disse følelsene som ligger bak, slik som skam,skyld, sinne og frustrasjon. 

Det vi selvfølgelig ønsker er å normalisere herpes, for det nesten 80% av befolkning som har dette viruset i en eller annen form i kroppen. men stigmaet som følger med det å ha herpes utbrudd på genitaliene eller i/ved underlivet er noe helt annet enn det vanlige " forskjølelsessåret" 

Vh Tahia - Si Det Høyt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 4.21):

Er det værre en urinveisinfeksjon og blærekatarr? 

Anonymkode: 27501...219

Svarer bare selv om det er en gammel trå. Men ja, herlifred å mye verre det er enn UVI. Aldri hatt så vondt i mitt liv. Faktisk verre enn å føde. 

Anonymkode: ba35d...f24

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...