wallflower Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Jeg har bestemt meg for å bytte karriere. Er utdannet sykepleier med videreutdanning, men jeg orker rett og slett ikke mer av dette såkalte fantastiske helsevesenet Norge har da det går utover min egen helse. Uansett, jeg ønsker nå en HELT annen type jobb, med helt andre type krav som ikke står på forskjellen mellom liv og død.. Derfor ønsker jeg å få litt mer kunnskap om hva jeg kan forvente i lønn. Jeg har som sagt gått 3 årig bachelor, men det vil vel ikke utgjøre stort, annet enn evt jobberfaring/antall arbeidsår? Jeg har 15 års jobberfaring, hovedsaklig i 100%. Delvis i butikk, og mest som sykepleier. Hva tjener man feks. i en full stilling på Kremmerhuset? Home&cottage? Nille? Rituals? Lagerhaus? Er det forholdsvis lik lønn? Går det på tariff? Kan man lønnsforhandle, selv uten relevant utdanning? Takker for alle svar 😀
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Hva med administrasjon? Kjenner flere sykepleiere som har gått over i administrative stillinger, enten i helse eller institusjoner. Tror ikke du stiller sterkere i butikkbransjen med bachelor i sykepleie, men i staten vil du ha en god sjanse 😊 Anonymkode: d2817...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 I butikk full stilling tipper jeg du kan forvente 400.000-450.000 hvis du får uttelling for ansiennitet pga. alder. Hvis du bor sentralt, hva med å se på f.eks. legemiddelselskaper, forsikring eller slike helserelaterte bransjer? Anonymkode: c3060...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Eller jobbe på legekontor? Anonymkode: c3060...8f1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Jeg jobber i kommunen og mange med sykepleierbakgrunn som jobber som saksbehandler. Lønn er typisk rundt 500-550 000 med 5-10 års ansiennitet. Anonymkode: 3bee1...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 wallflower skrev (17 timer siden): Jeg har bestemt meg for å bytte karriere. Er utdannet sykepleier med videreutdanning, men jeg orker rett og slett ikke mer av dette såkalte fantastiske helsevesenet Norge har da det går utover min egen helse. Uansett, jeg ønsker nå en HELT annen type jobb, med helt andre type krav som ikke står på forskjellen mellom liv og død.. Derfor ønsker jeg å få litt mer kunnskap om hva jeg kan forvente i lønn. Jeg har som sagt gått 3 årig bachelor, men det vil vel ikke utgjøre stort, annet enn evt jobberfaring/antall arbeidsår? Jeg har 15 års jobberfaring, hovedsaklig i 100%. Delvis i butikk, og mest som sykepleier. Hva tjener man feks. i en full stilling på Kremmerhuset? Home&cottage? Nille? Rituals? Lagerhaus? Er det forholdsvis lik lønn? Går det på tariff? Kan man lønnsforhandle, selv uten relevant utdanning? Takker for alle svar 😀 Hva med å bli kosmetisk sykepleier? Starte ditt eget? Anonymkode: 22bfe...d66
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Når det gjelder butikkjobb så er det fryktelig vanskelig å få 100% stilling, om du ikke blir butikksjef. Lønn lønnes etter alder og butikk erfaring, erfaring i andre bransjer telles ikke. Mange av de butikkene du nevner har tarifflønn, tariffen ser du her: https://www.virke.no/tariff-og-lonn/finn-tariffavtale/landsoverenskomsten-hk/ Du kan så klart forhandle lønn når du får en butikkjobb, men ledere i butikk kan sette deg i det lønnstrinnet de vil selv om du mener noe annet..Jobb i butikk innebærer også kveld og helge jobbing uansett stilling. Anonymkode: e021a...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I butikk full stilling tipper jeg du kan forvente 400.000-450.000 hvis du får uttelling for ansiennitet pga. alder. Hvis du bor sentralt, hva med å se på f.eks. legemiddelselskaper, forsikring eller slike helserelaterte bransjer? Anonymkode: c3060...8f1 Kødder du nå? Etter 10 år og ett fagbrev i matbransjen hadde jeg i fjor 237 572,- utbetalt.. 348 495,- før skatt. Jeg angrer sånn på at jeg gjorde som folk sa og valgte å jobbe med noe jeg likte å holde på med at jeg har ikke ord.. 19 000,- i mnd for blodslit.. Jeg er 33 år og har småbarn, huslån og billån og kan rett og slett ikke begynne å ta meg opp noe studielån for å hoppe på studiebenken å studere heller. Og hadde jeg kunnet så hadde jeg ikke hatt hode til det. Jeg klarer ikke matematikken feks. Og jeg aner ikke hva jeg skulle ha utdannet meg som heller.. Anonymkode: f769e...1cb
Mazarini Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kødder du nå? Etter 10 år og ett fagbrev i matbransjen hadde jeg i fjor 237 572,- utbetalt.. 348 495,- før skatt. Jeg angrer sånn på at jeg gjorde som folk sa og valgte å jobbe med noe jeg likte å holde på med at jeg har ikke ord.. 19 000,- i mnd for blodslit.. Jeg er 33 år og har småbarn, huslån og billån og kan rett og slett ikke begynne å ta meg opp noe studielån for å hoppe på studiebenken å studere heller. Og hadde jeg kunnet så hadde jeg ikke hatt hode til det. Jeg klarer ikke matematikken feks. Og jeg aner ikke hva jeg skulle ha utdannet meg som heller.. Anonymkode: f769e...1cb Jeg tror ikke dette som anonym som du refererer til skriver om 450-500.000 er helt reelt for alle i butikk-jobber. Lønn i butikkjobben varierer veldig, men gjennomsnittslønnen til butikkmedarbeider er på 391.000. Så hvis du har 348 000 før skatt, så ville jeg kanskje begynt å undersøke andre muligheter. Kanskje kan du ta noe videreutdanning på deltid som kan gi flere jobbmuligheter? Finnes mye som kan kombineres med jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå