AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Vurderer å bli lærer, men litt usikker på hvilken vei jeg skal gå. Går spansk årsstudium nå, så kan undervise i det på ungdomskole + vidergående. Vurderer å gå samf lektor + psykologi i breddeåret. Så da har jeg spansk, psykologi og spansk. Blir dette en vanskelig kombinasjon å få jobb med? Synes engelsken på lektor nivå virker litt vel kjedelig, men kanskje lettere på 5-10 utdanningen men da kan jeg ikke undervise på vidergående. Noen som vet:)? Anonymkode: d7932...ea7
org Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Det var svært spesifikke spørsmål. Jeg ville hørt med rådgiver, som er spesialisert på området!
Hengebuksvinet Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Ungdomsskole: For å få jobb må du ha 60 stp i enten norsk, engelsk eller matematikk. Litt snever fagkombinasjon uansett, med engelsk, samfunnsfag og spansk. Men siden spansk er mangelkompetanse enkelte zteder, kan du ha flaks. Jeg hadde nok tatt et praktisk fag i tillegg, siden det er lettere å skape relasjoner i gymtimene enn på klasserommet.
Spesialpedagogen Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Ta 60 stp i engelsk, norsk eller matematikk for å være sikrere på å få jobb.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Jeg tror ikke det blir så enkelt å få jobb med de fagene. I såfall ikke full stilling for det er forholdsvis små fag. Du burde minimum ha 60 stp i norsk eller engelsk. Anonymkode: 8de1a...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #7 Skrevet 6. februar 2021 «Nesten alle» lærere har samfunnsfag og psykologi er særdeles smalt. Du bør ha et større fag i tillegg. Anonymkode: 28b50...1d0 1
Discosanta Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 60 studiepoeng i matte, norsk eller engelsk så får du jobb hvor som helst. Hvis du er lingvist bør du satse på engelsk. Norsklærere skal skaffe vurderingsgrunnlag og sette karakter i hovedmål, sidemål og muntlig. Det er en enormt krevende jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå