Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan det funker når man vet at man ikke skal amme? Tar man med egne flasker og mme, eller får/låner man på sykehuset?

Anonymkode: e5bea...c34

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får på sykehuset. :)

Anonymkode: 3b316...b9f

Skrevet

Jeg tok med egne og ordnet på rommet selv. Hadde med termos som jwg fikk de ansatte til å fylle med kokt vann. 
Nabodamen ble presset mer til amming enn meg, for å si det slik

Anonymkode: e1a7a...e43

• Liker 1
Skrevet

Var på Ahus, observasjon og barsel. Baby fikk mme fordi han trengte det, men vet ikke om man får kun hvis man ønsker det. Greit å sjekke eventuelt. 

Anonymkode: 1b464...ee0

Skrevet

I 2018 da jeg fødte sist, så ammet jeg døgnet rundt og da ble jeg tilbudt mme for at jeg skulle få sovet litt. Det var ikke noe tabu eller noe. De ville bsre at jeg skulle komme meg etter fødsel og baby skulle få mat 😊 

så de har nok flasker og mme der. 

Anonymkode: 47316...c76

Skrevet

Håper de ansatte på sykehuset vet at morsmelk er best for barnet og handler deretter. Du får forhåpentligvis ikke MME og flasker på sykehuset om du kan amme. 

Anonymkode: 427e0...56d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du for låne alt på sykhuset men du for ikke med deg flaske og mme med hjem eller hjemme turen så ta det med deg :)

Anonymkode: 516b1...937

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Håper de ansatte på sykehuset vet at morsmelk er best for barnet og handler deretter. Du får forhåpentligvis ikke MME og flasker på sykehuset om du kan amme. 

Selvsagt vet de at amming er best. Men om mor ønsker å gi flaske og utrykker det, er selvsagt personalet behjelpelig med dette selv om mor kan amme. Men de vil nok prøve å forsikre seg om at hun er informert om hva hun gir opp. 

Anonymkode: 32ba8...05b

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

18pilogbue sykehuset vil ha deg tilbake som sykesøster🤣

Anonymkode: 731f7...650

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja vi fikk det på Ahus. Prøvde å amme men ingen melk kom ut. Han fikk tørste  feber og de laget mme hver 3 time. Flakser og melk stod de for. Måtte bare ta med oppvasken og skulle godt så ordnet de resten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for den.. Husk at ikke alle kan amme selv om de ønsker det...

Til alle andre: Takk for bra svar🥰

Anonymkode: e5bea...c34

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det der er noe av det mest idiotiske jeg har sett har blitt skrevet her inne. Snakk om å nedverdige kvinner. 

Anonymkode: da2c5...608

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det har ingenting å si om de ansatte mener at man «kan» amme, hvis man ikke VIL amme (akkurat den runden, eller ikke i det hele tatt). 

«Når du får baby kan du bestemme det,» sa jeg til megga som nektet meg å gi flaske da jeg ikke hadde sovet et øyeblikk på over tre døgn. 

Anonymkode: 6b454...bf3

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kommer ikke til å ha mine egne bryster lenger når jeg får barn. Kan ikke si jeg gleder meg til å måtte forklare meg til sånne vandrende septiktanker som deg. 

Anonymkode: 484dd...e9a

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Nå er det riktig nok noen år siden jeg fikk barn. Men da var det ikke noe problem å få mme, men jeg fikk ikke lage det i stand selv. Så jeg opplevde at det ble litt på nåde fra personalet, det ble når de hadde tid liksom. 

Jeg prøvde først kopp og sprøyte (hadde prematurt barn som ikke klarte å suge), men gikk fort over til flaske. 

Anonymkode: 85d94...d8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I 2018 da jeg fødte sist, så ammet jeg døgnet rundt og da ble jeg tilbudt mme for at jeg skulle få sovet litt. Det var ikke noe tabu eller noe. De ville bsre at jeg skulle komme meg etter fødsel og baby skulle få mat 😊 

så de har nok flasker og mme der. 

Anonymkode: 47316...c76

Jøss, selv med keisersnitt og feber ble jeg jagd opp om natta for å pumpe meg hver tredje time, så melka skulle komme igang. Måtte bli på sykehuset en uke fordi infeksjon, men null mulighet for faktisk restitusjon. 

Anonymkode: 33f90...2e9

• Liker 2
Skrevet

Baby måtte få mme på grunn av svangerskapsdiabetes hos meg første døgnet. Første døgnet laget jordmor/barnepleier på vakt avtale om når de skulle komme inn. Ellers ringte jeg når han ville ha mer. De hjalp meg å legge han til på brystet først, så hentet de mme. 

Fikk utstyr og mme der. Du trenger ikke å ta med deg noe annet enn hva du eventuelt trenger til hjemreisen. 

Ferdig mme på boks er perfekt til det. Trenger bare å varmes. Ikke noe pulver, koking eller annet styr. 

På kk Haukeland 

Anonymkode: 63975...13a

• 4 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 0.03):

Tosk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg spurte jordmor da jeg ikke kan amme. Hun sa de hadde både flasker og mme der. Vet ikke hvilken type, men jeg trengte ikke ta med meg noe. 

Anonymkode: 87246...81e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 0.03):

Nei dette er det nok bare du som vet. Du får ringe og opplyse dem. 

Anonymkode: 6c17d...04d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...