Gå til innhold

Kaffemaskin med kvern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har kaffemaskin som kverner bønner.

Fortell gjerne hvilken maskin du har, og hva du er mest fornøyd med. 

Vi er på jakt etter en maskin i jungelen av maskiner.  Sett på Philips og Siemens. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har phillips sin latte go, fornøyd men allerede nå etter 5-6 uker må det renses/byttes kalkfilter.  Har ikke vasket den inni enda, bare tatt ut kaffekrut, skylt melkebeholder osv.  Må sette meg mer inn i bruksanvisning.  Er fornøyd med str da jeg ikke har så stort kjøkken.  Liker maskinen må innrømme at jeg foretrekker traktekaffe fremfor kaffen fra maskinen.  Hadde hatt begge deler på benken om jeg hadde hatt plass.  Kjekt at den kan lage kaffe med steamet melk, er på leit etter diverse siruper som gir smak men vet ikke hvor jeg får kjøpt de.  Meny?

Anonymkode: 49a48...a39

Skrevet

Vil nå tro at man får kjøpt det på meny.  Muligens på tilbords,  kitchn 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har phillips sin latte go, fornøyd men allerede nå etter 5-6 uker må det renses/byttes kalkfilter.  Har ikke vasket den inni enda, bare tatt ut kaffekrut, skylt melkebeholder osv.  Må sette meg mer inn i bruksanvisning.  Er fornøyd med str da jeg ikke har så stort kjøkken.  Liker maskinen må innrømme at jeg foretrekker traktekaffe fremfor kaffen fra maskinen.  Hadde hatt begge deler på benken om jeg hadde hatt plass.  Kjekt at den kan lage kaffe med steamet melk, er på leit etter diverse siruper som gir smak men vet ikke hvor jeg får kjøpt de.  Meny?

Anonymkode: 49a48...a39

Har også denne, og er veldig fornøyd :) Jeg trengte ikke å bytte kalkfilter før etter 6 mnd, har vel sammenheng med vannkvaliteten der man bor, kanskje. Du kan forresten bruke traktekaffe på maskinen om du ønsker det, det er en egen beholder for filtermalt kaffe "innebygd" i front av beholderen for kaffebønnene. Dette finner du også i bruksanvisningen. TS - uansett hva du velger, se etter en maskin med keramisk kvern (denne har det) , de bråker mindre enn metallkverner. Det er også er fordel at maskinen er lett å rengjøre, og det synes jeg også at denne er. 

Skrevet

Har en eldre model fra Krups som jeg er veldig fornøyd med.

Liker spesielt godt at den ikke har beholder til melk, men at man skummer melken med slik pinne som på kaffebaren. Er ikke mulig å finne noe som er enklere å rengjøre enn den, og skummet blir utrolig bra. Kjøper aldri kaffe ute lenger, da jeg synes min hjemmelagde blir så utrolig mye bedre.

Skrevet

Jeg bruker daglig en mer enn 20 år gammel Gaggia maskin med kvern og har et svært godt forhold til denne produsenten og deres norske representant. Ta en kikk på denne:https://www.electroshop.no/produkt/kaffemaskiner/automatiske-maskiner/gaggia-cardona-style eller en av de andre. Vurder også manuell maskin med separat kvern. Det er ikke så mye mer styr.

Gaggia var verdens første produsent av espressomaskiner så de har noen års erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...