Guro_H. R Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Hei! Jeg og mannen har to barn på 2 &. 4 år. Ble gravide etter fire - seks mnd med de. Nå prøver vi på nr tre... Men det skulle vise seg å bli vanskelig. Har prøvd i over et år. Grunnen er at dagen etter eggløsning begynner jeg å blø (altså får mensen). Har vært hos lege og Gynekolog, men de vet ikke hvorfor dette skjer. Har prøvd diverse legemidler uten noen endring... Finner ingenting om dette på nettet, er det ingen som har opplevd det samme elr aner hva som kan være grunnen?? Blir takknemlig for svar<3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Kor mange dagar luteral fase har du? Så dumt å høyra ❤️ Anonymkode: 933fa...491
Amatariel Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Blødningen du får dagen etter EL - er det mensen altså? Du blør i flere dager, og ca. to uker etterpå får du ny eggløsning - og så gjentar alt seg? Det høres ikke bra ut nei, og absolutt noe som ikke stemmer. Har legen og gynekologen avskrevet dette og bare vet ikke hvorfor det skjer? De må jo finne det ut da! Jeg ville absolutt gått til en spesialist. Anbefaler Medicus. De har nok vært borti det meste, og kan bistå deg videre med medisiner e.l for å få kontroll på syklusen.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Har ikke opplevd det selv, men har en venninne som gjør det. Hun fikk beskjed om at det kunne ha noe å gjøre med for lav produksjon av progesteron. Vet ikke resultatet av det ennå, da hun venter på time for å sjekke diverse. Anonymkode: db72b...210
Guro_H. R Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kor mange dagar luteral fase har du? Så dumt å høyra ❤️ Anonymkode: 933fa...491 Egentlig ingen, elr én.... Så blir jo ingen barn her! Har lavt progesteron, så får vaginaltabletter for dette, men uten noen innvirkning på blødningen.. Tidligere har jeg hatt 28 dagers syklus med eggløsning på dag 19 (så hadde forsåvidt kort lutealfase da også, men fikk nå to barn).. Går til spesialist, men de kan ikke gi meg et svar på hvorfor jeg blør (får mensen) dagen etter eggløsning. De sier at alt ser fint ut, og forstår rett og slett ikke hvorfor jeg blør.. Og det skremmer meg... Skal på ultralyd i morgen, så får se.
Guro_H. R Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har ikke opplevd det selv, men har en venninne som gjør det. Hun fikk beskjed om at det kunne ha noe å gjøre med for lav produksjon av progesteron. Vet ikke resultatet av det ennå, da hun venter på time for å sjekke diverse. Anonymkode: db72b...210 Okey, har forsøkt både progesteron krem og vaginaltabletter uten hell.. Men godt å høre at det finnes flere der ute❤️😅
Guro_H. R Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2021 Amatariel skrev (11 timer siden): Blødningen du får dagen etter EL - er det mensen altså? Du blør i flere dager, og ca. to uker etterpå får du ny eggløsning - og så gjentar alt seg? Det høres ikke bra ut nei, og absolutt noe som ikke stemmer. Har legen og gynekologen avskrevet dette og bare vet ikke hvorfor det skjer? De må jo finne det ut da! Jeg ville absolutt gått til en spesialist. Anbefaler Medicus. De har nok vært borti det meste, og kan bistå deg videre med medisiner e.l for å få kontroll på syklusen. I know... Holdt på sånn i ett år! 🤦 Har vært på UL flere ganger for å bekrefte at det er mensen, og det er det.. Så syklusen varer nå i 20 dager, med eggløsning på dag 19 🤷 Har prøvd fostimon, og eggløsning sprøyte. Og gått på ppiller i tre mnd for å stabilisere syklusen.. Men neida, rett tilbake til start😣 synes det er rart at de ikke finner grunnen! Det som bekymrer meg mest... 😔 Føler de famler i blinde.. Men blir nå fulgt opp på et vis, skal på UL og blodprøver igjen i morgen 🤞
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Er hormonprøvene dine helt normale? Anonymkode: b7d12...ef0 1
Guro_H. R Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 22.30): Er hormonprøvene dine helt normale? Anonymkode: b7d12...ef0 Hei! Det har de faktisk ikke tatt, så takk for tips😅 tok det i går 👍
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Alltid hatt det sånn. Likevel blitt gravid, to ganger, uten å ønske det 😵 Anonymkode: d96e8...9b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå