Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier Norstat å sende ut meldinger om spørreundersøkelser? Jeg fikk nemlig en melding der Norstat står som avsender og de linker til en spørreundersøkelse. Innledningsvis skrev de "Hei * navn *", men verken navn eller kjønn stemmer, så jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke meldingen. Er det svindel? Har en person med det aktuelle navnet registrert seg et sted med mitt nummer?

Nei, jeg har ikke trykket på linken og jeg kommer heller ikke til å gjøre det. Spør rett og slett fordi jeg ble nysgjerrig.

Anonymkode: 42a00...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Hei ****! Vi søker for tiden deltakere til noen spennende brukertester og dybdeintervju/fokusgrupper. Trykk på linken for å lese mer info og se om det kan passe for deg:  ‘en link jeg kan trykke på’

Med vennlig hilsen Norstat»

Denne meningen har jeg fått noen ganger, og det er ikke svindel. Her stemmer navnet mitt. Står ingenting om kjønn. Jeg er medlem av norstat fra før.

Hvis meldingen du fikk er lik, kan det være noen har brukt ditt nummer til registrering.

Anonymkode: 37fcd...b98

Skrevet

Se på avsenderadressen.

Norstat sin e-post ved undersøkelser er: [email protected]

Anonymkode: 67c82...421

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Se på avsenderadressen.

Norstat sin e-post ved undersøkelser er: [email protected]

Anonymkode: 67c82...421

De sender også ut SMS noen ganger. Da står det ikke noe nummer i avsender, kun «Norstat».

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

«Hei ****! Vi søker for tiden deltakere til noen spennende brukertester og dybdeintervju/fokusgrupper. Trykk på linken for å lese mer info og se om det kan passe for deg:  ‘en link jeg kan trykke på’

Med vennlig hilsen Norstat»

Denne meningen har jeg fått noen ganger, og det er ikke svindel. Her stemmer navnet mitt. Står ingenting om kjønn. Jeg er medlem av norstat fra før.

Hvis meldingen du fikk er lik, kan det være noen har brukt ditt nummer til registrering.

Det var en slik melding jeg fikk. Mente ikke at kjønn var oppført, men at at navnet i meldingen var typ Fredrik, noe som blir feil navn og kjønn da jeg er kvinne :) Men takk for svar! Jeg får ta kontakt med Norstat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det var en slik melding jeg fikk. Mente ikke at kjønn var oppført, men at at navnet i meldingen var typ Fredrik, noe som blir feil navn og kjønn da jeg er kvinne :) Men takk for svar! Jeg får ta kontakt med Norstat.

Okei skjønner. Ja bare kontakt de, så klarer de kanskje å finne ut hva som skjer. Jeg har hatt positiv opplevelse med kundeservice der ihvertfall!👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...