Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ung ufør. Kan tjene 40 000 i året uten at det går utover trygd. Hva skjer hvis jeg tjener la oss si 100 000? 

Hvor mye blir trygd redusert? Og sitter jeg da igjen med mere eller akkurat det samme etter trygden blir redusert? 

Anonymkode: e9104...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal stå i vedtaket ditt. Jeg blir trukket ca 60% av det jeg tjener over 40 000. Men det er visst ikke helt likt for alle, det er noen utregninger i vedtaket som jeg ikke skjønte så mye av. 😛

Anonymkode: 6f5b6...61a

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ung ufør. Kan tjene 40 000 i året uten at det går utover trygd. Hva skjer hvis jeg tjener la oss si 100 000? 

Hvor mye blir trygd redusert? Og sitter jeg da igjen med mere eller akkurat det samme etter trygden blir redusert? 

Man vil uansett sitte igjen med mer ved å jobbe

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal stå i vedtaket ditt. Jeg blir trukket ca 60% av det jeg tjener over 40 000. Men det er visst ikke helt likt for alle, det er noen utregninger i vedtaket som jeg ikke skjønte så mye av. 😛

Stemmer det at du sitter igjen med mer da? En hvis du ikke jobbet?

Skrevet
17 minutter siden, Enmanelskeråhate said:

Man vil uansett sitte igjen med mer ved å jobbe

Det er en bonus. Så det lønner seg å skaffe seg en bra betalt jobb da hvis jeg har mulighet til å jobbe snart? Haha

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Stemmer det at du sitter igjen med mer da? En hvis du ikke jobbet?

Ja det stemmer. Hvis jeg f.eks. tjener 140 000 vil jeg bli trukket 60 000 i trygd (60% av 100 000). Altså sitter jeg igjen med 80 000 mer enn hvis jeg ikke hadde jobbet.

• Liker 2
Skrevet

Det spørs hvordan du tjener pengene. Er det som lønn eller godtgjørelse er fribeløpet ca 40000 før de trekker deg i trygd ihh til kompensasjonsgraden din.

Er det derimot som aksjeutbytte eller kapitalinntekter, kan du tjene ubegrenset før du trekkes i trygden.

Anonymkode: c81bf...92e

Skrevet

Om du klarer å jobbe for 100.000, hvorfor i alle dager er du da ufør? 

Anonymkode: ab76e...040

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at 100.000 er ca 8000 i mnd???? Hva vet du om hvilken utdanning jeg har??? Og hvorfor i alle dager spør du om slikt? 

Jeg kan jobbe 1-2 ganger i uka maks, hvis du lurte. Det vil si ca en årslønn på 100 000. Utenom trygd.

Skjønner meg ikke på kjerringer som deg her inne.

• Liker 2
Skrevet

Om du klarer å jobbe 20-40%, hvorfor skal vi andre da betale for at du har 100% trygd? Men det er vel enklere for deg, fri hele året om du vil, men kan jobbe litt når du gidder? 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du klarer å jobbe 20-40%, hvorfor skal vi andre da betale for at du har 100% trygd? Men det er vel enklere for deg, fri hele året om du vil, men kan jobbe litt når du gidder? 

Pga at regjeringen syns at det skal være slik. Ta det heller ut på dem.

• Liker 3
Skrevet

Det er bare trist sånn som noen av dere holder på med. Det var et enkelt spørsmål. Skjerp dere. Som personen over sa, ta ut aggresjonen på regjeringen.

Unnskyld for at jeg er syk og vil veldig gjerne prøve å jobbe litt for å få det til å gå rundt.....?? Skjerp dere

• Liker 2
Skrevet

Og forresten, så har ingen av dere noen som helst innblikk i min helsesituasjon. Ingenting dere kan uttale dere om, dessverre :) 

• Liker 1
Skrevet

Det lønner seg å jobbe :) har ung uføre og har tenkt meg ut på jobb livet snart 😁👍 det er godt å ha en trygghet i uføre hvis det går dritt med helsa igjen. 

Anonymkode: ccc2e...b53

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herry gud 😂 nå må du gi deg å misunne folk med dårlig helse. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det lønner seg å jobbe :) har ung uføre og har tenkt meg ut på jobb livet snart 😁👍 det er godt å ha en trygghet i uføre hvis det går dritt med helsa igjen. 

Akkurat!! Masse lykke til :) 

Det er vel det som er mening med uføretrygd! Det må ikke bety at du aldri blir frisk eller kan jobbe igjen. Skjønner meg virkelig ikke på folk her.

Må da bare være bra at man prøver tenker jeg??? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat!! Masse lykke til :) 

Det er vel det som er mening med uføretrygd! Det må ikke bety at du aldri blir frisk eller kan jobbe igjen. Skjønner meg virkelig ikke på folk her.

Må da bare være bra at man prøver tenker jeg??? 

Bare å gi gass. Det gjør deg godt:-). Selv er jeg ufør, men tar ut penger som aksjeutbytte. Da beholder jeg trygden upåvirket.

Skrevet

Har ikke du slik inntektsplanlegger inne på sida di? Der kan du i såfall regne ut hva du vil få i ufør dersom du jobber over inntektsgrensen din.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare å gi gass. Det gjør deg godt:-). Selv er jeg ufør, men tar ut penger som aksjeutbytte. Da beholder jeg trygden upåvirket.

Hvordan fungerer aksjeutbytte? Det hørtes interessant ut!

Skrevet
1 minutt siden, bluedot said:

Har ikke du slik inntektsplanlegger inne på sida di? Der kan du i såfall regne ut hva du vil få i ufør dersom du jobber over inntektsgrensen din.

Jeg skal ta en kikk i morgen. Takk!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...