AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Disse stygge klumpene henger på alle radiatorene mine: Radiatorene har sånn knott man skrur på for å skru den av og på, men selv når den står på helt av, får den det av og til for seg at den skal varme seg opp når jeg lufter. Kan jeg gjøre noe med dette? Radiatorene er i utgangspunktet helt kalde når jeg har skrudd dem av, men det er altså én av dem som bestemmer selv at det blir for kaldt når jeg lufter, og dermed skrur seg på. Er det pga. klumpen på bildet? Er det i så fall noen måte jeg kan påvirke den på sånn at jeg får styre varmen? Anonymkode: 86ec1...73c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Dette ser ut som en gammel "radiatormåler", altså en måler som sier hvor mye du bruker. Jeg bodde i en bygård i Oslo for mange herrens år siden, og der betalte vi akontobeløp for oppvarming. Så kom det noen og leste av målerne (som ligner veldig på disse du viser her). Deretter var det avregning, om vi hadde betalt inn for mye eller for mye. Så vidt jeg ser - men man kan aldri være sikker - kan du ikke bruke disse til noen som helst form for å styre varmen. Men siden du sier at den ene radiatoren av og til skrur seg på hvis du lufter, kan det også være en form for termostat. Uansett ligner den veldig på målerne vi hadde i Oslo på 90-tallet. Anonymkode: ffc46...217
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 TS her. Takk for svar. Vi har varmtvann og fyring inkludert i felleskostnadene, men om disse kan ha blitt brukt til å måle av noe før. vet jeg jo ikke. Anonymkode: 86ec1...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå