AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Hei! Jeg er helt grønn på området! Kan noen hjelpe meg med et bra sete til en snart 3-åring med lange ben? Helst Isofix-feste (for det er vel sikrere enn å feste med bilbelte)? Og vil lange bein være i veien for å ha setet bakovervendt? Takk for hjelpen! 😊 Anonymkode: 37df2...100
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Hvilket sete har du nå da? Det er ikke sikkert du må bytte. Jeg lærte bare mine å sitte i skredderstilling når de var ute og kjørte. Vi hadde britax Max way til de var ca 4. (den er bakovervendt og har beltefeste slik så den kan brukes lengre) Anonymkode: e7614...27d 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Lange bein er aldri i veien for å ha bakovervendt bilstol, det er noe bare folk innbiller seg eller bruker som unnskyldning for å gi f. Anonymkode: 1e7d3...72b 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Hvis du vil ha isofix er det bare Axkid One som egner seg til så stort barn, om økonomien tillater det el og merke, den er noe dyr. Isofix er vanligvis bare godkjent til 18 kg. Men Axkid One er godkjent til 23 kg pga. Det har i tillegg god benplass for barnet. Men når det er sagt, så er ikke å sitte med bøyde bein i bilstolen farlig. Hvis du ønsker et rimeligere alternativ kan du se på Britax Max Way Plus. Den festes med belter, varer til 25 kg og ca 125 cm. Den kan også monteres slik at barnet får greit med plass til beina. Ta av sko så blir det også bedre plass. Anonymkode: 11680...6ae 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Kan også legge til at isofix ikke nødvendigvis er sikrere. Det er hvert fall langt sikrere å ha barnet lenger bakovervendt i beltefestet stol enn å gå over til framovervendt når isofixstolen ikke passer lenger. Anonymkode: 11680...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilket sete har du nå da? Det er ikke sikkert du må bytte. Jeg lærte bare mine å sitte i skredderstilling når de var ute og kjørte. Vi hadde britax Max way til de var ca 4. (den er bakovervendt og har beltefeste slik så den kan brukes lengre) Anonymkode: e7614...27d Hei! Jeg har faktisk ikke noe sete ettersom jeg ikke har hatt bil tidligere (bodd veldig sentralt). Og derfor har jeg null peiling. Takk for tips! 😊 Anonymkode: 37df2...100
Melena Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Britax max way og AXKID minikid anbefaler jeg! De er relativt like, beltestoler som varer lenge, bakovervendte (sittende «fosterstilling» er helt ok), og prisgunstige! 👍🏼 Men, kanskje viktigst; Test i bilen din. Disse tar stor plass... Tror egentlig isofix- stoler er litt mindre. Jeg endte med å måtte bytte til større bil😬 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Vi har beltefestet til vår 3 åring. Like sikkert som isofix. Kan anbefale maxway. Anonymkode: 74670...76b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Det beste, og lureste, er å ta med barnet og bilen til en butikk og prøve hva som passer barnet og bilen best! Anonymkode: 5a0fe...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå