Gå til innhold

Stabile skiskøyter. Rottefella vanlig eller Rottefella BC? Skøyteskisko?

I Grosny

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ville på skøyter akkurat nå, og oppdaget til min fortvilelse at de jeg hadde kjøpt inn som hadde ligget umontert i boden ikke gikk an å montere. Det var feil skruer, og jeg klarte ikke å få tak i riktige skruer akkurat nå. Jeg gikk rett på nettet og bestilte ferdigmonterte skøyter med binding, fikk de i posten fort og når jeg kom på isen i dag så jeg plutselig at skiskoene ikke passet i bindingen. Slukøret gikk jeg hjem, men husket at det lå en pose med skruer i skøytepakka. De passet akkurat på de skøytene jeg ikke hadde montert, så 90 minutter etter jeg gikk av isen var jeg tilbake, og suste bortover som Bambi på isen. Litt ustabil.

Skiskøytene var ikke så stive og stødige som de hockeyskøytene jeg brukta da jeg var liten.

De bindingene som ikke passet til skoene , de på de nye skøytene, Rottefella BC så mer stabile ut? Er BC mer stabilt enn vanlig Rottefella? Skal jeg satse på BC og kjøpe meg gode stabile BC skøytesko? Eller er det bare skoen som er problemet? Vil jeg bli mye stødigere hvis jeg skaffer meg skikkelige langrennskøytesko til de gammeldagse rottefella NNN bindingene, som jeg egentlig tror er en classic -versjon?

Jeg har på følelsen at jeg bør kjøpe meg langrennskøytesko med max stabilitet. Er det noen typer dere særlig anbefaler, og er det BC eller vanlig Rottefella?

Det var en herlig tur på isen, men stabiliserende muskler i foten ble mer slitne enn forventet. Det ble mer staking enn skøytetak.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk et svar av en selger i en sportsbutikk. Han mente at noen fryktelig dyre og digre fjellskisko fra Crispi med plastikk strammereimer skulle gi den stabiliteten jeg var ute etter på Rottefella BC. Jeg veddet en haug med tusenlapper på at han hadde rett, og føyk utpå isen i dag godt skodd. Opplevelsen var bare helt herlig. Stabilitet, fart, skyv og glede!

Men støvlene var litt ubehagelig klemmende øverst på skaftet når jeg gikk til fots, men det var ikke problem da jeg gikk på skøytene.

Oppdatering etter drøyt 50km. Klemmingen øverst fra skaftet er i ferd med å gi seg. Skoene gås inn og jeg blir mer og mer glad i dem :)

Endret av I Grosny
Oppdatering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...