Gå til innhold

Sendte inn gifteringer til gravering i en stor kjede. Veldig skuffet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg betalte når jeg sendte de inn. Det ble skrevet i boka. Dette er en typisk stor kjede så jeg ville tro de hadde et greit system, men da jeg skulle hente de så krevde hun som var på jobb betaling, selv om det sto i boka at jeg har betalt. I dag kom jeg til en annen selger enn ved levering, og han sa den gangen for en mnd siden at det gikk fint å ikke ha med kvittering når jeg henter pga det ble skrevet opp. 

Jeg kikket selvfølgelig på ringene. Navnene ble skrevet i blokkbokstaver uten løkke. Vi skulle ha som et eksempel "Sandra 04.12.20" og "Kåre 04.12.20". Verken jeg og mannen min ble fornøyde.. var visst en grunn til at de ikke valgte løkke og måtte ta blokkbokstaver man da burde vi blitt ringt angående dette mener vi. Da hadde vi valgt noen andre.

Jeg dro hjem, 30 min kjøretur, fant kvittering og da var det greit. Men så jævlog mye styr med oss og 2 små under 3 år med oss.....

Disse skal vi ha livet ut, ville ha de perfekte... 

Hva ville dere gjort med denne saken ?? Har ikke lyst til å sende de igjen for en mnd til...

Anonymkode: b86bd...7be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere ville ha løkke men fikk blokkbokstaver, er det det som er problemet eller hva betyr «Blokkbokstaver uten løkke»?
Kan du legge inn et bilde av eksempel

Anonymkode: 22807...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg betalte når jeg sendte de inn. Det ble skrevet i boka. Dette er en typisk stor kjede så jeg ville tro de hadde et greit system, men da jeg skulle hente de så krevde hun som var på jobb betaling, selv om det sto i boka at jeg har betalt. I dag kom jeg til en annen selger enn ved levering, og han sa den gangen for en mnd siden at det gikk fint å ikke ha med kvittering når jeg henter pga det ble skrevet opp. 

Jeg kikket selvfølgelig på ringene. Navnene ble skrevet i blokkbokstaver uten løkke. Vi skulle ha som et eksempel "Sandra 04.12.20" og "Kåre 04.12.20". Verken jeg og mannen min ble fornøyde.. var visst en grunn til at de ikke valgte løkke og måtte ta blokkbokstaver man da burde vi blitt ringt angående dette mener vi. Da hadde vi valgt noen andre.

Jeg dro hjem, 30 min kjøretur, fant kvittering og da var det greit. Men så jævlog mye styr med oss og 2 små under 3 år med oss.....

Disse skal vi ha livet ut, ville ha de perfekte... 

Hva ville dere gjort med denne saken ?? Har ikke lyst til å sende de igjen for en mnd til...

Da har dere en morsom historie til gifteringen 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klaget, betalte du virkelig to ganger? 

Anonymkode: 5ee2c...e9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde klaget, betalte du virkelig to ganger? 

Anonymkode: 5ee2c...e9d

Nei men de krevde. Fant kvittering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke bruk store kjedebutikker til slikt. 

Anonymkode: cace4...38a

Trodde de skulle være mest seriøse 😔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere ville ha løkke men fikk blokkbokstaver, er det det som er problemet eller hva betyr «Blokkbokstaver uten løkke»?
Kan du legge inn et bilde av eksempel

Anonymkode: 22807...6c6

Beklager seint svar. Enkelt navn og dato fikk jeg men fant ikke et bedre tips enn dette. 

Fikk som ringen nede til venstre, men skulle hatt som den nede til høyre. 

20210204_000226.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en feil på min ring og den ble også gravert i en kjede. Jeg klagde og fikk da en laaang forklaring på hvordan ringer ble gravert (av en maskin og ikke for hån). De kunne fikse men da ville jeg måtte være ute  ringen på bryllupsdagen. 3 uker ville det ta å fikse opp i det, de kunne ikke prioritere min ring foran andre oppgaver. 

Så, hos meg står det ikke Henning men Hanning...

Anonymkode: 8b2ca...4a6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde de skulle være mest seriøse 😔😔

Dessverre så ser det ofte ut til at det funker motsatt. Etter min erfaring, så er det best å bruke den nærmeste gullsmeden med eget verksted.

Anonymkode: cace4...38a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg krvee pengene tilbake? Eller er det umulig å fjerne graveringen for å ha ny gravering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville skrevet om dette synlig et sted, på facebook-siden deres eller hvis de har reviews på nettsiden. Da pleier ting overraskende nok å løse seg. 

Anonymkode: 53402...928

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan selvfølgelig kreve pengene tilbake når du fikk noe helt annet enn du hadde bestilt. De skal gis sjanse til å rette det opp, men det er det jo lite trolig at de får til når de har gravert inn feil. 

Anonymkode: 3b1af...c8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan selvfølgelig kreve pengene tilbake når du fikk noe helt annet enn du hadde bestilt. De skal gis sjanse til å rette det opp, men det er det jo lite trolig at de får til når de har gravert inn feil. 

Dette. 

Anonymkode: 58040...4e4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kan jeg krvee pengene tilbake? Eller er det umulig å fjerne graveringen for å ha ny gravering?

Gifteringer blir automatisk mindre verdt med inngravering. Du får ikke solgt de ved skilsmisse. 
Det er som å kjøpe en ny bil. Med en gang du kjører ut av døra har bilen tapt seg i verdi. 

Anonymkode: ab6a1...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gifteringer blir automatisk mindre verdt med inngravering. Du får ikke solgt de ved skilsmisse. 
Det er som å kjøpe en ny bil. Med en gang du kjører ut av døra har bilen tapt seg i verdi. 

Anonymkode: ab6a1...c7b

Men det bør jo ikke være kundens problem? Det er jo gullsmeden som har gravert inn feil, og som bør fikse det?

For å si de sånn, hvis du leverer bilen inn på verksted, og mekanikeren gjør en feil og ødelegger noe,  eller gjør noe annet enn det man har bestilt, så retter jo verkstedet feilen opp for egen regning. De leverer ikke bare bilen skadet tilbake/feil med et "Det ble bare sånn. Vær så god. Nå vil vi ha betaling."

Enig i at TS bør skrive om hva som skjedde på facebooksiden til firmaet, eventuelt høyere opp i kjeden. Da er det godt mulig det ordner seg, de bør i hvert fall få en form for økonomisk kompensasjon hvis de ikke kan få ringene slik de bestilte dem. Hvis det ikke er mulig med den type ringer, burde de jo ha blitt informert om det da de bestilte. Elendig kundeservice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan endres. De var på nippet til å endre våre da vi skulle ha ekstra inngravering.

Men hadde dere skrevet at det skulle være blokkbokstaver eller hadde dere bare skrevet navnet i blokkbokstaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å endre inngravring.

Anonymkode: 0a8be...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig skuffende at de ikke ga beskjed om endret skrifttype ja!

Vi bruker en lokal gullsmed til å lage ringene våre (har spesialbestilt). Når jeg fikk min forlovelsesring spurte jeg om den store kjeden kunne gravere noe i den. De sa blankt nei, det var umulig pga designet. Jeg spurte igjen hos den nye gullsmeden vår, og de sa at ja, det var ingen problem. Kunne få enten et navn eller en dato i den, og det var ikke problematisk i det hele tatt.

Små gullsmeder vil alltid være avhengig av å gi god service, og min opplevelse er at de jobber hardere for å beholde kunder enn de store kjedene. Jeg har kun opplevd elendig service i alle de store kjedene jeg har vært innom, og jeg anbefaler små gullsmeder over de store anytime.

Anonymkode: d6724...eab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...