AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Niesen min på snart 23 år har betrodd seg til meg om at hun som liten ble seksuelt misbrukt av en i slekten. Grunnen til at hun fortalte meg dette er fordi hun venter sitt første barn, og er redd denne personen også i skjul vil skade hennes barn. Overgriperen var voksen på dette tidspunktet mens niesen enda var et barn - vi har altså med en pedofil å gjøre. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne og jeg er redd for å splitte og skape splid i familien. Dette er helt ny situasjon for meg og jeg ber om råd. Anonymkode: 12a72...793
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 3. februar 2021 Du er redd for å splitte familien????? Hvem i familien tror du det er som vil backe den pedofile? 🤢 Hvordan kan DETTE være perspektivet ditt etter å ha blitt betrodd en så fæl hemmelighet. Avklar med niesen din at du kommer til å snakke med foreldrene hennes, så tar dere det derifra... Du kan bare våge å la være å gå videre med det, DET er å svikte. Anonymkode: e202a...4f5 62
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Best å holde kjeft. Sånt må feies under teppe i enhver familie. For en skam! Anonymkode: 049d7...a1f 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Niesen min på snart 23 år har betrodd seg til meg om at hun som liten ble seksuelt misbrukt av en i slekten. Grunnen til at hun fortalte meg dette er fordi hun venter sitt første barn, og er redd denne personen også i skjul vil skade hennes barn. Overgriperen var voksen på dette tidspunktet mens niesen enda var et barn - vi har altså med en pedofil å gjøre. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne og jeg er redd for å splitte og skape splid i familien. Dette er helt ny situasjon for meg og jeg ber om råd. Anonymkode: 12a72...793 Hvor nær relasjon er det mellom overgriperen og din niese? Altså: Er det så nær relasjon at det er "naturlig" for denne personen å evt. oppholde seg alene med et nytt barn? PS: Overgriperen er ikke nødvendigvis pedofil, men det er ikke viktig for denne saken. Bare nevner det. Anonymkode: a8839...a08 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Best å holde kjeft. Sånt må feies under teppe i enhver familie. For en skam! Anonymkode: 049d7...a1f Ja kjempestor skam for den som har gjort det, verden bør få vite det! Anonymkode: e202a...4f5 11
Ulven Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Du kan ikke sette denne prosessen igang på vegne av niesen din. Det blir helt feil og politiet kan neppe gjøre noe med saken da. Hun må gå til politiet med sin historie, og så tar politiet det derfra, 21
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 For en tillitserklæring til deg, ts🌸 nå må du som voksen følge opp, spurte du henne hva hun ønsker å gjøre? Det naturlige blir vel å enten snakke med foreldre, eller kontakte et voldtektsmottak for råd? Anonymkode: 234b4...7b4 18
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor nær relasjon er det mellom overgriperen og din niese? Altså: Er det så nær relasjon at det er "naturlig" for denne personen å evt. oppholde seg alene med et nytt barn? PS: Overgriperen er ikke nødvendigvis pedofil, men det er ikke viktig for denne saken. Bare nevner det. Anonymkode: a8839...a08 Hvorfor tenker du ellers at man tenner seksuelt på barn? 🤢 Anonymkode: e202a...4f5 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Niesen min på snart 23 år har betrodd seg til meg om at hun som liten ble seksuelt misbrukt av en i slekten. Grunnen til at hun fortalte meg dette er fordi hun venter sitt første barn, og er redd denne personen også i skjul vil skade hennes barn. Overgriperen var voksen på dette tidspunktet mens niesen enda var et barn - vi har altså med en pedofil å gjøre. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne og jeg er redd for å splitte og skape splid i familien. Dette er helt ny situasjon for meg og jeg ber om råd. Anonymkode: 12a72...793 DU er redd for å splitte familien der det befinner seg en pedofil? Hvor er logikken i det? Det du kan gjøre er at du stiller opp for niesen din når hun trenger det. Om hun frykter for barnet sitt så kan du hjelpe henne med at hun får bo hos deg eller bor nærmere om det er mulighet for det. Anonymkode: 81c51...8a9 12
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Jeg ber om at dere er hensynsfulle i svarene deres i denne tråden, dette er også veldig vondt for meg og jeg gråter hele tiden. Ts Anonymkode: 12a72...793 21
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tenker du ellers at man tenner seksuelt på barn? 🤢 Anonymkode: e202a...4f5 Personen mente nok at overgriperen tenner på overgrepet? Overgriperen bryr seg ikke om hvem offeret er. Anonymkode: a6881...e26
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 Jeg synes sånt skal opp og frem i lyset. Uansett. Splitte familien? Ja, trolig. Såre og sjokkere andre familiemedlemmer som er nær denne personen? Ja, trolig. Men det bør opp og frem. Uansett hvem som blir såret og lei seg. Underveis er det superviktig at det internt i familien(e) jobbes med at sinnet blir rettet mot den rette personen, altså mot overgriperen - og ikke mot offeret eller mot den som sa i fra. En av årsakene til at sånt bør opp og frem i lyset, er at svært ofte er det ikke bare 1 offer. Det er flere. Og blir flere. Noe må stoppe sånne folk. Nærmest koste hva det koste vil. Anonymkode: a8839...a08 21
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Hvor lenge er dette siden og hvor gammel var hun? Kan hun tenke seg å anmelde? Anonymkode: 79bee...b6c
Forundret.. Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ber om at dere er hensynsfulle i svarene deres i denne tråden, dette er også veldig vondt for meg og jeg gråter hele tiden. Ts Anonymkode: 12a72...793 Hvem er overgriperen i forhold til deg og niesen din? 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #15 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ber om at dere er hensynsfulle i svarene deres i denne tråden, dette er også veldig vondt for meg og jeg gråter hele tiden. Ts Anonymkode: 12a72...793 Forståelig at dette er vanskelig om overgriper er en nær slektning. Men hold fokus på din niese. Hun er viktigst. Gjør det hun trenger at du gjør. Anonymkode: e202a...4f5 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #16 Skrevet 3. februar 2021 En ting til: svangerskap og fødsel kan være veldig krevende for en overgrepsutsatt, håper hun får god oppfølging av jordmor m.m! Anonymkode: 79bee...b6c 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #17 Skrevet 3. februar 2021 Det er ikke opp til deg å velge hvordan dette skal tas videre, men opp til din niese. Vær der og støtt henne, og la hun bestemme om det skal anmeldes eller om det skal fortelles til familien. Anbefaler å kontakte SMISO. Anonymkode: d6c0e...9a7 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #18 Skrevet 3. februar 2021 Dra til politiet sammen med din niese, og begynn i den riktige enden. Er familien viktigere enn at jævelen som gjorde det skal få sin straff? Anonymkode: 7555b...981 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #19 Skrevet 3. februar 2021 Du bør varsle politiet, de vet hvordan de skal gripe fatt saken på beste måte. Anonymkode: ac788...814 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #20 Skrevet 3. februar 2021 Takk til dere som svarer godt, men jeg kjenner at jeg ikke klarer disse stygge kommentarene innimellom akkurat nå. Jeg legger tråden død. ts Anonymkode: 12a72...793 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå