Gå til innhold

Snart ferdigutdannet innen regnskap..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender masse søknader, både på utlyste stillinger og åpne søknader til byråer, men bare fått avslag... Noen tips? Veldig redd for å bli arbeidsledig til sommeren, ikke lyst til å studere noe mer, vil ut i jobb og tjene penger. 

Noen som også vet hva lønna til regnskapsmedarbeider ligger på? 

Anonymkode: 710eb...203

Skrevet

https://www.finn.no/job/fulltime/search.html?occupation=0.68&q=nyutdannet&sort=PUBLISHED_DESC

Her er det vel en del. Får du ikke noe annet, så gå for vikarbyråene, så får du opparbeidet deg erfaring, noe som gjør deg mer attraktiv på arbeidsmarkedet.

Gjennomsnittslønn: https://www.ssb.no/statbank/table/11418/tableViewLayout1/?loadedQueryId=10031574&timeType=top&timeValue=2

Du må sikkert regne med litt mindre som nyutdannet.

Anonymkode: 86e89...954

Skrevet

Jeg fikk jobb i regnskapsbyrå nå til 450000,- + overtid, som nyutdannet. De ville i utgangspunktet gi litt lavere lønn enn det.

Anonymkode: 77942...bd8

Skrevet

Hva slags utdannelse? Du må ha minimum bachelor, og helst fag som gir mulighet for autorisasjon.

Anonymkode: 72f0d...126

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk jobb i regnskapsbyrå nå til 450000,- + overtid, som nyutdannet. De ville i utgangspunktet gi litt lavere lønn enn det.

Kan jeg spørre hvor i landet? Tok det lang tid før du fikk jobb? 

Hva slags utdannelse? Du må ha minimum bachelor, og helst fag som gir mulighet for autorisasjon.

Bachelor i økonomi med fordypning i regnskap. Har alle fagene, mangler praksis for å få autorisasjon.. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sender masse søknader, både på utlyste stillinger og åpne søknader til byråer, men bare fått avslag... Noen tips? Veldig redd for å bli arbeidsledig til sommeren, ikke lyst til å studere noe mer, vil ut i jobb og tjene penger. 

Noen som også vet hva lønna til regnskapsmedarbeider ligger på? 

Mange regnskapsbyråer er på jakt. Det er mange søker din kompetanse. Når er du ferdigutdannet? Til våren? 

Endret av MortenMinstelønn
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er i Bergen. Jeg søkte relativt intensivt (ca. 25 søknader totalt, mest på bankjobber egentlig) fra oktober/november, og fikk til slutt to jobbtilbud i regnskap i januar. Den andre jobben, som jeg ikke tok, var faktisk litt bedre betalt, men med færre interne utviklingsmuligheter. 

Skrevet
MortenMinstelønn skrev (12 timer siden):

Mange regnskapsbyråer er på jakt. Det er mange søker din kompetanse. Når er du ferdigutdannet? Til våren? 

Ferdig til sommeren ja. Søker på hele sentrale Østlandet, jobber som er utlyst, søknader til byråer og bemanningsbyrå, men ikke noe napp.. 

Er i Bergen. Jeg søkte relativt intensivt (ca. 25 søknader totalt, mest på bankjobber egentlig) fra oktober/november, og fikk til slutt to jobbtilbud i regnskap i januar. Den andre jobben, som jeg ikke tok, var faktisk litt bedre betalt, men med færre interne utviklingsmuligheter. 

Ok, mitt nedslagsfelt er det sentrale Østlandet. Får bare holde motet oppe og søke på alt som dukker opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bachelor i økonomi med fordypning i regnskap. Har alle fagene, mangler praksis for å få autorisasjon.. 

Da bør du ha muligheter. Da jeg var ferdigutdannet for noen år siden slet jeg litt, til jeg lærte meg å skrive søknader som en mann. Med andre ord, skryt hemningsløst av alt du kan finne å skryte av. Og understrek veldig at du sikter mot autorisasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da bør du ha muligheter. Da jeg var ferdigutdannet for noen år siden slet jeg litt, til jeg lærte meg å skrive søknader som en mann. Med andre ord, skryt hemningsløst av alt du kan finne å skryte av. Og understrek veldig at du sikter mot autorisasjon.

Det med ønske om å bli autorisert har jeg med. Kan nok bli betydelig flinkere til å skryte, syns bare det er så fælt, jeg er jo helt vanlig liksom.. Ikke noe spesielt med meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...