AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Del Skrevet 3. februar 2021 Hei! Har nylig gått ned 20kg, og føler jeg sliter med å spise mindre måltider for å bli mett. Veier nå 61kg / 172cm høy, målvekten er 56kg, men de siste kiloene er utrolig trege. Jeg føler dog jeg kan spise utrolig mye før jeg blir mett. Jeg har kuttet ut sukker, går 10-15k skritt om dagen, trener styrke 6 dager i uken og en joggetur 6 kvelder i uken. Jeg føler at jeg i dag har spist ganske mye: Frokost 06:00: 4 knekkebrød med smør og skinke Lunsj 10:00: 50g havregrøt med kanel + gresk yoghurt med litt honning, jordbær og syltetøy u/sukker Mellommåltid 14:00: 5 knekkebrød med smør og 150g jordbær med kanel Middag 17:00: 480g grønnsaker + 100g bønner Totalt: 1572 kalorier. Burde jeg spise mindre kalorier? Anonymkode: 592e4...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Del Skrevet 3. februar 2021 4-5 knekkebrød høres mye ut. Jeg spiser 2-3 alt etter størrelsen på dem, og jeg er 85kg og 164cm 😅 (jobber med saken, men kos er godt 😂🤪). Men utenom det er det grei mengde mat. Anonymkode: 21178...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Del Skrevet 3. februar 2021 *Smør er og noe som er overflødig. Anonymkode: 21178...7f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 3. februar 2021 #4 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Veier nå 61kg / 172cm høy, målvekten er 56kg, men de siste kiloene er utrolig trege. Anonymkode: 592e4...39b Målet er å ha en BMI helt på grensen til sykelig undervekt? Hvorfor det? Du er jo allerede tynn. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg hadde blitt mett av dette. Men jeg syns heller at du bør jobbe med å vedlikeholde og ikke gå ned mer. Du er allerede tynn. Anonymkode: 07a2f...177 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg veier 53 kg og er 170. Aldri slanka meg, alltid veid det jeg gjør (bortsett fra graviditeter). Men jeg spiser mye mer enn det der. Anonymkode: aa39f...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Har nylig gått ned 20kg, og føler jeg sliter med å spise mindre måltider for å bli mett. Veier nå 61kg / 172cm høy, målvekten er 56kg, men de siste kiloene er utrolig trege. Jeg føler dog jeg kan spise utrolig mye før jeg blir mett. Jeg har kuttet ut sukker, går 10-15k skritt om dagen, trener styrke 6 dager i uken og en joggetur 6 kvelder i uken. Jeg føler at jeg i dag har spist ganske mye: Frokost 06:00: 4 knekkebrød med smør og skinke Lunsj 10:00: 50g havregrøt med kanel + gresk yoghurt med litt honning, jordbær og syltetøy u/sukker Mellommåltid 14:00: 5 knekkebrød med smør og 150g jordbær med kanel Middag 17:00: 480g grønnsaker + 100g bønner Totalt: 1572 kalorier. Burde jeg spise mindre kalorier? Anonymkode: 592e4...39b Å spise så lite når du trener så mye er ikke bra.. Anonymkode: c510d...c0a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Del Skrevet 3. februar 2021 Høres veldig lite ut med den treningsmengden. Ikke rart du ikke blir mett Anonymkode: cb30b...5d0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Del Skrevet 3. februar 2021 Det er farlig å diagnotisere over nett, men for meg høres det ut som du er på vei inn i en spiseforstyrrelse og at du ikke har et sunt syn på kropp. Hvis målet ditt er 56 kilo, og du er 172 tilsvarer det en BMI på 18.9 som er på grensen til sykelig undervekt. Hvorfor? Hva er målet med å bli sykelig undervektig ut, det ser ikke noe bra ut når kinnene er innhulet og kroppen er mager og ribbet, og kroppen er brutt helt ned. Hvis målet ditt er å få spiseforstyrrelse, anoreksi eller innleggelse så er det bare å fortsette i det sporet du gjør nå, for det er det som skjer om du fortsetter med dette strenge treningsregimet hvor du skal sulte deg på grønnsaker og knekkebrød. Du spiser altfor lite i forhold til trening. Unnskyld men grønnsaker og 100g bønner er ikke engang middag. Grunnen til at du ikke føler deg mett er fordi kroppen prøver å gi deg et signal om at du ikke burde fortsette med det treningsregimet og kostholdet du gjør. Du gjør kroppen din (som nå er normalvektig) syk. Hør på signalene, og stopp denne galskapen før du utvikler en spiseforstyrrelse, er vel ikke det du ønsker. Anonymkode: 8ab16...dc4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Del Skrevet 3. februar 2021 Du spiser jo veldig lite! Du trener ! Anonymkode: 2a1bf...208 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dillo Skrevet 4. februar 2021 #11 Del Skrevet 4. februar 2021 Du må spise mer! Og bytt ut knekkebrød. Bak deg hjemmelagde rundstykker, Pannekaker med egg, havremel, bakepulver og proteinpulver og masse annet. Ikke rart du ikke blir mett... 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Del Skrevet 4. februar 2021 Det var et relativt ensidig kosthold, syns du ikke? Anonymkode: 77451...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Del Skrevet 4. februar 2021 Husk at du trener mye og trenger den maten! Dra på et sted hvor de har en all mulig vekt, så du kan måle fettprosenten. Med 6 dager styrke i uken så bør du ha muskler som veier en del.. Anonymkode: 76baf...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Del Skrevet 4. februar 2021 For lite mat når du er så aktiv Anonymkode: ed5ab...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 4. februar 2021 #15 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er farlig å diagnotisere over nett, men for meg høres det ut som du er på vei inn i en spiseforstyrrelse og at du ikke har et sunt syn på kropp. Hvis målet ditt er 56 kilo, og du er 172 tilsvarer det en BMI på 18.9 som er på grensen til sykelig undervekt. Hvorfor? Hva er målet med å bli sykelig undervektig ut, det ser ikke noe bra ut når kinnene er innhulet og kroppen er mager og ribbet, og kroppen er brutt helt ned. Hvis målet ditt er å få spiseforstyrrelse, anoreksi eller innleggelse så er det bare å fortsette i det sporet du gjør nå, for det er det som skjer om du fortsetter med dette strenge treningsregimet hvor du skal sulte deg på grønnsaker og knekkebrød. Du spiser altfor lite i forhold til trening. Unnskyld men grønnsaker og 100g bønner er ikke engang middag. Grunnen til at du ikke føler deg mett er fordi kroppen prøver å gi deg et signal om at du ikke burde fortsette med det treningsregimet og kostholdet du gjør. Du gjør kroppen din (som nå er normalvektig) syk. Hør på signalene, og stopp denne galskapen før du utvikler en spiseforstyrrelse, er vel ikke det du ønsker. Anonymkode: 8ab16...dc4 Det er vel ikke akkurat «sykelig» undervekt men .. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Del Skrevet 4. februar 2021 Petra200 skrev (8 minutter siden): Det er vel ikke akkurat «sykelig» undervekt men .. Sykelig undervekt nei,men sunt er det uansett ikke! Tråden er forøvrig rapportert Anonymkode: 60cd5...96e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Del Skrevet 4. februar 2021 Så lenge man har en sunn vekt forstår jeg ikke helt hvorfor tallene på vekten er så viktig? Hva slags forskjell er det de 5 kiloene skal gjøre? Hvis det er hvordan man ser ut kan man se veldig forskjellig ut med samme vekt ut i fra hvordan man har trent, hva man har spist osv. Jeg synes du bør fokusere mindre på å gå ned i vekt, og mer på hvordan du kan ha det bra med deg selv. Spis mat som får deg til å føle deg bra, tren for å føle deg bra. Ikke stress med tall på vekten. Du har en sunn og fin vekt. Anonymkode: ab268...72d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei! Har nylig gått ned 20kg, og føler jeg sliter med å spise mindre måltider for å bli mett. Veier nå 61kg / 172cm høy, målvekten er 56kg, men de siste kiloene er utrolig trege. Jeg føler dog jeg kan spise utrolig mye før jeg blir mett. Jeg har kuttet ut sukker, går 10-15k skritt om dagen, trener styrke 6 dager i uken og en joggetur 6 kvelder i uken. Jeg føler at jeg i dag har spist ganske mye: Frokost 06:00: 4 knekkebrød med smør og skinke Lunsj 10:00: 50g havregrøt med kanel + gresk yoghurt med litt honning, jordbær og syltetøy u/sukker Mellommåltid 14:00: 5 knekkebrød med smør og 150g jordbær med kanel Middag 17:00: 480g grønnsaker + 100g bønner Totalt: 1572 kalorier. Burde jeg spise mindre kalorier? Anonymkode: 592e4...39b det hørtes lite ut, men jeg er mann Anonymkode: af49d...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #19 Del Skrevet 4. februar 2021 Det du spiser på en hel dag er sammenlagt hva jeg kan spise til frokost og lunsj. Jeg veier mindre enn deg. Sykelig undervekt er det ihvertfall ikke som folk skriver her, 18,5 i bmi er normaltvekt, så hvordan kan 18,9 være «på grensen til sykelig undervekt»? Anonymkode: f7ccf...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #20 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): 4-5 knekkebrød høres mye ut. Jeg spiser 2-3 alt etter størrelsen på dem, og jeg er 85kg og 164cm 😅 (jobber med saken, men kos er godt 😂🤪). Men utenom det er det grei mengde mat. Anonymkode: 21178...7f4 Man får jo knekkebrød med 32kcal. De er tynnere og mindre. Anonymkode: 42c11...00c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå