Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det har seg slik at jeg har to valg før sommeren. Det ene er å bli i kommunen og jobbe, - uten et sosialt liv. Grunnen til den påstanden er at jeg aldri har trivdes her. Mobbing i oppveksten, mye utestenging, slekt som vi ikke er på talefot med og så videre. I de to årene jeg var lærling trivdes jeg godt i både barnehage og på skole, men det er alt jeg har her. Jobb. I år valgte jeg å gå påbygg for å få generell studiekompetanse i tilfelle jeg i fremtiden skulle velge å studere. Flere i klassen skal studere videre, men jeg har ikke lagt noen planer for det. Eller egentlig var planen da jeg gikk på videregående at jeg skulle ta fagbrevet, gå påbygg og få generell studiekompetanse og utdanne meg til å bli barnehagelærer.  Så jeg hadde en plan, men jeg har også en familie. Mine foreldre har hatt gjeld så lenge jeg kan huske og vi har aldri bodd på den samme plassen mer enn 2 år. Min mor vil at jeg skal jobbe og ser ikke vits i at jeg skal utdanne meg. Jeg har bidratt mye økonomisk i hjemmet og har lite til null sparepenger. 

Så jeg lurer på om noen her har lignende erfaringer? Jeg har lyst til å flytte vekk og studere, men samtidig får jeg så utrolig dårlig samvittighet av det.  Økonomisk er det ikke det beste heller, verken for meg selv eller familien. 

Anonymkode: 3ef68...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er faglig sterk/velger et studie du trives med/som er relevant for arbeidsmarkedet der du bor eller vil bo, så vil du klare deg bra og bli ferdig innen rimelig tid. 

Du vil tjene på det i lengden og vil også kunne bidra mer økonomisk til familien på sikt hvis du utdanner deg. 

Familien din må da klare seg en liten stund uten deg? De kan søke hjelp hos NAV f. Eks

Anonymkode: bea92...1af

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...