Gå til innhold

Bindingstid på treningssenter, får ikke brukt det pga. korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

I september i fjor meldte jeg meg inn på et treningssenter, med friskt mot og var klar for å bli litt sprekere. Det gikk fint en stund, og jeg var i studiebyen hver uke bortsett fra i helgene hvor jeg var hjemme for å jobbe, men så gikk skolen over til hundre prosent nettundervisning etter jul, i likhet med de fleste andre høyere utdanningsinstitusjoner. Siden det har jeg egentlig bare vært hjemme og deltatt i nettundervisningen herfra, noe som gjør at jeg ikke får brukt dette treningssenteret i det hele tatt, fordi det ligger såpass langt unna og det koster en dyr ferjetur å komme seg dit. Var i dialog med eieren av treningssenteret før jeg meldte meg inn angående den bindingstiden, og han sa at man kan "slippe unna" bindingstiden og si opp dersom man fremlegger enten legeerklæring eller dokumentasjon på at man har flyttet bort. Bor rundt to timer unna byen hvor treningssenteret er lokalisert. Har aldri meldt flytting til studiebyen, så adressen min er registrert hjemme hos moren min. Nå velger jeg å rådføre meg litt her før jeg eventuelt tar dette opp med eieren, selv om det selvsagt kun er eieren som kan gi meg et helt presist svar. Tror dere situasjonen min er god nok grunn til å slippe unna bindingstiden?

En annen ting er at jeg ikke med god samvittighet kunne møtt opp flere ganger i uka på det treningssenteret nå fordi onkelen min nylig fikk en alvorlig kreftdiagnose, og moren min hjelper ham og kona hans en god del i den situasjonen de er oppe i. Er livredd for å bli smittet av covid med tanke på denne situasjonen fordi det potensielt kunne ført til å smitte onkelen min, så jeg prøver så godt det lar seg gjøre å holde meg unna potensielle smittesituasjoner, og det er ikke helt forenelig med å gå jevnlig på treningssenter det heller.

Anonymkode: 707d9...d74

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd

Anonymkode: 2cdc0...3ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synd

Anonymkode: 2cdc0...3ed

Takk for konstruktivt svar :lillesky2:

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Sjekk avtalen nøye. Jeg fikk sagt opp selv om jeg hadde 12 mnd medlemskap.  Det skal sies at jeg ikke bekymrer meg for korona men fikk fysisk helseproblem som gjør at trening ikke er mulig i 2021 i det hele tatt. Kanskje ikke etter det heller.  Leverte ikke legeerklæring. 

Skrevet
theTitanic skrev (4 minutter siden):

Sjekk avtalen nøye. Jeg fikk sagt opp selv om jeg hadde 12 mnd medlemskap.  Det skal sies at jeg ikke bekymrer meg for korona men fikk fysisk helseproblem som gjør at trening ikke er mulig i 2021 i det hele tatt. Kanskje ikke etter det heller.  Leverte ikke legeerklæring. 

Så det var nok å bare si at du hadde helseproblemer, så fikk du brutt bindingstiden?

Leter etter kontrakten, men tror egentlig ikke at jeg fikk noen kontrakt. Hele innmeldingen foregikk over nettet, og kan ikke se at jeg har mottatt kontrakt i mailinnboksen.

Gjest Føsleguri
Skrevet

Det er jo bare å prøve, det skjer ikke noe verre enn at du får nei til å bryte bindingstiden. Hvis du ikke spør slipper du ihvertfall ikke unna bindingstiden.

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Så det var nok å bare si at du hadde helseproblemer, så fikk du brutt bindingstiden?

Leter etter kontrakten, men tror egentlig ikke at jeg fikk noen kontrakt. Hele innmeldingen foregikk over nettet, og kan ikke se at jeg har mottatt kontrakt i mailinnboksen.

Ja. Og selv om det var 12 mnd medlemskap så kunne alle si opp med bare 1 mnd oppsigelsestid.  Flaks jeg spurte for tenkte egentlig at slaget var tapt siden jeg jo hadde skrevet meg på 12 mnd. Worst case så hadde jeg fått legeerklæring men det tar tid og penger å skaffe den også. 

Skrevet
Føsleguri skrev (1 time siden):

Det er jo bare å prøve, det skjer ikke noe verre enn at du får nei til å bryte bindingstiden. Hvis du ikke spør slipper du ihvertfall ikke unna bindingstiden.

Hehe sant, og jeg skal nok gjøre det, men synes det er veldig ubehagelig. 

theTitanic skrev (57 minutter siden):

Ja. Og selv om det var 12 mnd medlemskap så kunne alle si opp med bare 1 mnd oppsigelsestid.  Flaks jeg spurte for tenkte egentlig at slaget var tapt siden jeg jo hadde skrevet meg på 12 mnd. Worst case så hadde jeg fått legeerklæring men det tar tid og penger å skaffe den også. 

Så bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...